Gå til innhold

Graviditet og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter forrige svangerskap er jeg ca 25 kg overvektig.

Det skyldes ingenting annet enn inaktivitet og overspising.

Jeg hadde en form for fødselsdepresjon, og jeg trøstespiser når jeg ikke har det godt. Nå hadde jeg motivert meg for et krafttak før sommeren, og var godt i gang med et kosthold med kaloriunderskudd.

Men så viser det seg altså at jeg er gravid igjen...

Kan jeg satse på å ikke gå opp i vekt, og heller holde meg der jeg er nå gjennom hele svangerskapet? Det innebærer jo en viss vektnedgang, men er det ikke farligere for fosteret om jeg er kraftig overvektig mtp blodtrykk og svangerskapsdiabetes?

Forrige svangerskap gikk jeg ned 10 kg de første mnd pga kvalme, så la jeg på meg ca 12 kilo til slutt. Dvs at jeg var relativt normalvektig etter fødsel, disse 25 kiloene har sneket seg på i permisjonen.

Blir veldig glad for gode råd! Jeg vil bare ha tilbake kroppen min...

Anonymous poster hash: 833d7...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grete Roede har et eget opplegg for gravide. Jeg vet at de anbefaler å ikke gå ned, men å jobbe for å begrense vektøkningen. Jeg vil uansett anbefale deg å snakke med legen fremfor å stole på oss her inne. Det er jo fornuftig å tenke kosthold og mosjon i svangerskapet uansett hva utgangspunktet er:)

Anonymous poster hash: 34a31...9d1

Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg pga kvalme de tre første mnd. Trente hele svangerskapet og la på meg kun 6 kg iløpet av det siste 6 mnd:-) er overvektig selv...

Anonymous poster hash: 9b4e9...c87

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal selvfølgelig drøfte dette med legen på første kontroll.

Anonymous poster hash: 833d7...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...