Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Ser mange svarer at det trenger hun heller ikke å gjøre. Greit nok det- jeg ser den siden. Så til den andre siden: faren i vårt tilfelle har av diverse årsaker samvær under tilsyn. Dette har jeg sloss for å få da barneloven sier barnet har krav på samvær og den som ikke legger til rette for det kan miste omsorgen. På den andre sider har du barnevernloven. Den sier at den med omsorgen skal sørge for barnet er trygt under samvær. Sender en barnet til en samværsforelder hvor en har grunn til å tro at noe ikke er rett kan en miste omsorgen. I flere år har jeg stått mellom barken og veden her, og det er til å bli "gal" av. Så kommer det med ny partner hos samværsforelder. I mitt tilfelle har det lite å si da partner ikke er av betydning så lenge ikke barn og far engang har fått et forhold som er verdt snakke om. Hos andre skjønner jeg derimot at folk blir skeptiske når en partner gjennom flere år "gjemmer" seg og ikke vil hilse. Det er så lett å sitte å si en ikke har noe med det, men kjære vene- hvem hadde ikke reagert liksom? Og ja: jeg skjønner at ikke alle har fedre som må ha tilsyn, men like fullt har en dette ansvaret med å sørge for at barna er trygge på samvær. Og ja: jeg strekker det nok langt akkurat her men hvem gjør ikke det her inne? Anonymous poster hash: 49926...115
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Personlig synes jeg det er svært merkelig med foreldre og steforeldre som ikke vil hilse på hverandre. Alle har omsorg for et eller flere av de samme barna. De fleste foreldre og steforeldre hilser på andre som har omsorgen for barnet i hverdagen: Læreren, barnehagelæreren, assistenten, foreldrene til venner osv. Vi liker å hilse på og å kjenne til de barna våre omgås. Så hvorfor nekte å hilse på foreldre eller steforeldre sm tilbringer mye tid med barnet? Merkelig opplegg som jeg ikke forstår meg på. Anonymous poster hash: dd39e...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå