Gå til innhold

forstår ikke dette med kynnere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalles det kynnere når magen er spent og hard hele dagen? Det er også kynnere hvis den er spent en liten periode av dagen eller en kort stund?

Vanlig at magen kan være spent en hel dag når man er 25-26 uker på vei?

Den er ikke smertefull, bare spent og hard. Vet at kynnere er livmoren som trener, og at man har det hele svangerskapet, lurer på hvor ofte/mye det er normalt å kjenne?

Har spent mage selvnår jeg hviler og tar det med ro, har stort sett veldig rolige dager.

Håper på seriøse svar :-)

Anonymous poster hash: d002c...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det meste ligger innenfor normalen. I mitt første svangerskap hadde jeg ingen kynnere. I mitt andre svangerskap hadde jeg det et par ganger om dagen de siste månedene.

Anonymous poster hash: c1327...4c9
Skrevet

Noen får kynnere mens de holder på med noe, andre får når de skal slappe av etterpå. Da kan de godt kjennes som du beskriver. Det kan tyde på at livmoren er overanstrengt, og at du må ta det mer med ro. Jobber du?

Skrevet

Jeg hadde en mix av kynnere og ekstremt spent mage. Jeg forsto ikke forskjellen, og ingen kunne fortelle meg det heller. Endte med at vannet gikk altfor tidlig, uke 32, sannsynligvis pga for mye forstervann. Jeg sprakk, rett og slett.

Anonymous poster hash: 3994d...944
Skrevet

Hadde ikke kynnere i første svangerskap. Fikk endel ila dagen de siste par tre mnd av andre sv.skap. Magen blir plutselig helt spent, man klarer ikke trykke inn fingeren en cm!

Skrevet

Ved aktivitet fikk jeg sterke kynnerer. Magen ble steinhard og utrolig vond. Ble sykemeldt i uke 28 pga det. Fant ut på sykehuset at dette stresset barnet. Gikk med kynnere nesten hele døgnet på det tidspunktet pga tung fysisk jobb...

Anonymous poster hash: dfbed...751
Skrevet

For jeg har aldri fått det i noen form for tak, magen er liksom bare jevnt hard og spent.. leser flere har det som tak , hva er forskjellen?

-hi

Skrevet

Har og skal være sykemeldt hele svangerskapet pga tung jobb. Så jeg er derfor mye i ro og har rolige dager hvor jeg kan gjøre ting i mitt tempo. Kan man være så spent i magen at vannet går altså? :-/

-hi

Skrevet

For jeg har aldri fått det i noen form for tak, magen er liksom bare jevnt hard og spent.. leser flere har det som tak , hva er forskjellen?

-hi

Jeg har også det legen min bare kalte "basketballmage" i mangel på bedre ord. Ikke tak, men steinhard mage som kan holde seg sånn lenge. Jeg var på kontroll med CTG og ultralyd i uke 31 av andre grunner og nevnte det da, de sa alt var normalt.

Anonymous poster hash: b8abc...abd

Skrevet

-hiAnonymous poster hash: d002c...d8b

Jeg har også det legen min bare kalte "basketballmage" i mangel på bedre ord. Ikke tak, men steinhard mage som kan holde seg sånn lenge. Jeg var på kontroll med CTG og ultralyd i uke 31 av andre grunner og nevnte det da, de sa alt var normalt. Anonymous poster hash: b8abc...abd

Godt å høre det er normalt :-) Fra hvilken uke har du hatt basketmage innimellom? Har det for deg hatt noen sammenheng med full tarm etc, eller kommer det uavhengig av det?

-hi

Skrevet

-hiAnonymous poster hash: d002c...d8b

Jeg har også det legen min bare kalte "basketballmage" i mangel på bedre ord. Ikke tak, men steinhard mage som kan holde seg sånn lenge. Jeg var på kontroll med CTG og ultralyd i uke 31 av andre grunner og nevnte det da, de sa alt var normalt. Anonymous poster hash: b8abc...abd
Godt å høre det er normalt :-) Fra hvilken uke har du hatt basketmage innimellom? Har det for deg hatt noen sammenheng med full tarm etc, eller kommer det uavhengig av det?

-hi

Godt spørsmål... har vært mye forstoppet så kan godt ha vært full tarm ja:)

Har merket at jeg har fått basketmage når jeg har vært mye på farten, og jeg blir ofte treig i magen i samme settinger, har bare ikke tenkt på det. Tror det kan ha begynt rundt uke 25 eller litt senere.

Anonymous poster hash: b8abc...abd

Skrevet

Jeg hadde veldig mye kynnere siden ca uke 25, eller kanskje tidligere. Opplevde det som regel ikke som sørlig smertefult, men hørte alle andre gravide klage sånn på disse kynnerne. Folk blir jo sykmeldte pga det. Er det egentlig "bekymringsverdig" om jeg opplever like mye kynnere i dette svangerskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...