Gå til innhold

hjelpestønad....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det her?

Krever det mye dokumentasjon og hvem bør jeg be om av til utfyllelse av søknaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha Dokumentasjon fra lege m.v

Legeopplysninger, evt. også andre rapporter (f. eks fra PPT-kontor eller skole) og din egen beskrivelse.

Erklæring fra legen må vise:

- hvor mye funksjonsevnen er nedsatt og årsaken til dette

- hvor stort behovet for stimulering, opplæring og trening er

Du beskriver hvor omfattende pleieoppgaven er og hvor mye den binder den som gjør arbeidet

Det er viktig å få fram i søknaden at du har et privat pleieforhold eller at hjelpestønaden vil gi deg muligheten til å opprette det.

Skrevet

Du må ha Dokumentasjon fra lege m.v

Legeopplysninger, evt. også andre rapporter (f. eks fra PPT-kontor eller skole) og din egen beskrivelse.

Erklæring fra legen må vise:

- hvor mye funksjonsevnen er nedsatt og årsaken til dette

- hvor stort behovet for stimulering, opplæring og trening er

Du beskriver hvor omfattende pleieoppgaven er og hvor mye den binder den som gjør arbeidet

Det er viktig å få fram i søknaden at du har et privat pleieforhold eller at hjelpestønaden vil gi deg muligheten til å opprette det.

Tusen takk:-)

Skrevet

Her skrev overlegen på sykehuset en attest til nav hvor det sto at han anbefalte alle med den diagnosen datteren min har å få hjelpestønad pga den ekstra tiden som brukes til trening, tøying og fordi ting rett og slett tar lenger tid og disse barna trenger mer hjelp enn jevnaldrede uten dette handikappet.

Så fylte jeg ut skjemaet med hva vi gjør gjennom dagen av trening og hva hun trenger hjelp til som andre barn normalt sett klarer selv.

Har laveste sats som er drøye 1000 kr i måneden.

Anonymous poster hash: f5637...657
Skrevet

Tusen takk for hjelp jenter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...