Ugl@ ruger... Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Banden ( dvs gubbe, ungeflokken og bikkja) kom løpende fulle i flått her....snakker mange titalls miniflått!!!!! Så nå er det dusjkø på badet her... Klærne ligger vrengt i en haug på trappa. Forbanna svineri! Vet det er borrelia i området, mellomste hadde borreliose for et par år sia. Endret 28. mars 2014 av Ugl@ ruger...
Ziva Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Uuuaaaaaahhh!! Jeg hater flått og hjortelusfluer like intenst som jeg hater edderkopper. Ser ikke på meg selv som den hysteriske typen, men når de to første artene er på meg så forsvinner all fornuft. Den siste arten blir flat før den rekker å ense at jeg er i nærheten. Lykke til med avflåtting av små, store og dyr.
Ugl@ ruger... Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2014 Fikk dusja bort det meste. Plukka et par som hadde rukket å feste seg. Håper det er alt, gått over med lupe nærmest her. Grøsser.... Flått er det desidert verste jeg vet av det vi har av kryp her til lands, særlig etter borreliosen...
sug lut Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Da er det på tide med flåtthalsbånd på bikkja di allerede i mars, altså? Det er jamen tidlig. Kjipt at det ikke finnes flåtthalsbånd til folk også - flåtten er skummel.
Ugl@ ruger... Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2014 Blir å maskinklippe " raggetassen" i morra, kjøpe nytt flåtthalsbånd. Bruker shampoo med noe som flåtten ikke liker i til vanlig, lukter deilig citrus av ham nå. Gubben brukte hundeshampooen på frøknene her og selv selv også nå. ( !?) Lukter citrus hele gjengen. Jaja, disse fedrene vet å komme på det. Nå har det knapt vært vinter her, mildt og fint i dag, så flåtten har gode tider.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Kjenner jeg klør bare av å lese om det, usj... Nå får dere ihvertfall en fin sitrusduft i huset
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Her plukkes første flått på katten hvert år i februar/mars. Siste plukkes i november. Jeg vil ha bråtebrenning tilbake!!!! Om enn i kontrollert form bare én gang så vi får starta med litt blankere ark ihvertfall.
sug lut Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Her plukkes første flått på katten hvert år i februar/mars. Siste plukkes i november. Jeg vil ha bråtebrenning tilbake!!!! Om enn i kontrollert form bare én gang så vi får starta med litt blankere ark ihvertfall. Hvordan hjelper bråte på flått? *uvitende* Kan skjønne at det kan ta snegler i kvisthaugen, men flått?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Å, helvete, de der hater jeg! Det er jo ikke mulig å gå tur i skogen utafor hytta lenger, uten frykt for dødelige flåttbårne sykdommer. HAT! Heldigvis har jeg allerede fått på kattene flåttmiddel, helt uaktuelt å få det i hus med en liten en som kravler på gulvet. Hunden til bestevenninna mi (broren til min elskede, høyt savnede pelsdott), holdt som liten på å dø av borrelia og erlichia- begge pga flåttbitt. Det var med nød og neppe, og han bærer enda preg av den alvorlige sykdommen. Det er rett og slett jævlig skummelt!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger.
Musemorbr / Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Kjenner litt på hvor godt vi har det her i nord. Jeg har ikke sett en eneste flått i hele mitt liv.
Ugl@ ruger... Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger. En annen faktor er at det gror igjen rundt om i mangel på feks geiter som beiter ned kratt ol. Mannen skal kjøpe lanse og brenne ned endel rundt eiendommen her nå, se om det hjelper på litt. Det er stor viltbestand i området med hjort og rådyr, større andel av bestanden burde vært skutt ut for å få ned borrelia smitten i området da disse er bærere. Det er en skår i gleden at man må sjekke både dyr og barn hver kveld for flått fra mars til november her. Har ikke tall på hvor mange flått jeg har plukket, men det er mange hundre til sammen.
amandine Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Flått skremmer livskiten av meg. Jeg fyrer opp motorsag og bråtebrann i påsken.
Ziva Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger. En annen faktor er at det gror igjen rundt om i mangel på feks geiter som beiter ned kratt ol. Mannen skal kjøpe lanse og brenne ned endel rundt eiendommen her nå, se om det hjelper på litt. Det er stor viltbestand i området med hjort og rådyr, større andel av bestanden burde vært skutt ut for å få ned borrelia smitten i området da disse er bærere. Det er en skår i gleden at man må sjekke både dyr og barn hver kveld for flått fra mars til november her. Har ikke tall på hvor mange flått jeg har plukket, men det er mange hundre til sammen. Pakker rifla og kommer på besøk og fyller fryseren din
amandine Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Hei! Ziva! Mye hjort på "hytta" hos meg også! Krangletreff i jaktsesongen hadde vært noe! Kunne godt sett for meg at mer enn.kvota ble tatt.... Folk er alt for lovlydige.. Endret 29. mars 2014 av amandine
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger. En annen faktor er at det gror igjen rundt om i mangel på feks geiter som beiter ned kratt ol. Mannen skal kjøpe lanse og brenne ned endel rundt eiendommen her nå, se om det hjelper på litt. Det er stor viltbestand i området med hjort og rådyr, større andel av bestanden burde vært skutt ut for å få ned borrelia smitten i området da disse er bærere. Det er en skår i gleden at man må sjekke både dyr og barn hver kveld for flått fra mars til november her. Har ikke tall på hvor mange flått jeg har plukket, men det er mange hundre til sammen. Pakker rifla og kommer på besøk og fyller fryseren din Ziva! Kommer du til meg også? Vi bor i et litt shady nabolag med mange rare naboer. Har vurdert å ringe viltnemnda flere ganger. De er også helt sikkert fulle av flått (fulle av noe er det ihvertfall). Jeg byr på: Franske makroner med køørd Kaffi med litt sjokolade til Popcorn og Rosevin
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger. En annen faktor er at det gror igjen rundt om i mangel på feks geiter som beiter ned kratt ol. Mannen skal kjøpe lanse og brenne ned endel rundt eiendommen her nå, se om det hjelper på litt. Det er stor viltbestand i området med hjort og rådyr, større andel av bestanden burde vært skutt ut for å få ned borrelia smitten i området da disse er bærere. Det er en skår i gleden at man må sjekke både dyr og barn hver kveld for flått fra mars til november her. Har ikke tall på hvor mange flått jeg har plukket, men det er mange hundre til sammen. Pakker rifla og kommer på besøk og fyller fryseren din Ziva! Kommer du til meg også? Vi bor i et litt shady nabolag med mange rare naboer. Har vurdert å ringe viltnemnda flere ganger. De er også helt sikkert fulle av flått (fulle av noe er det ihvertfall). Jeg byr på: Franske makroner med køørd Kaffi med litt sjokolade til Popcorn og Rosevin Med den menyen kommer jeg også. Har med meg et vanngevær, om det hjelper?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. mars 2014 #18 Skrevet 29. mars 2014 Bråtebrenningen i "gamle dager" holdt flåttbestanden på et nivå vi kunne leve med. Det er faktisk en av årsakene til at dritten har eksplofaenmegdert her på østlandet. Da snakker vi ikke en liten brann i kvisthaugen i en krok i hagen, men bøndenes brenning av åkre og enger.En annen faktor er at det gror igjen rundt om i mangel på feks geiter som beiter ned kratt ol. Mannen skal kjøpe lanse og brenne ned endel rundt eiendommen her nå, se om det hjelper på litt. Det er stor viltbestand i området med hjort og rådyr, større andel av bestanden burde vært skutt ut for å få ned borrelia smitten i området da disse er bærere.Det er en skår i gleden at man må sjekke både dyr og barn hver kveld for flått fra mars til november her. Har ikke tall på hvor mange flått jeg har plukket, men det er mange hundre til sammen. Pakker rifla og kommer på besøk og fyller fryseren din Ziva! Kommer du til meg også? Vi bor i et litt shady nabolag med mange rare naboer. Har vurdert å ringe viltnemnda flere ganger. De er også helt sikkert fulle av flått (fulle av noe er det ihvertfall). Jeg byr på: Franske makroner med køørd Kaffi med litt sjokolade til Popcorn og Rosevin Med den menyen kommer jeg også. Har med meg et vanngevær, om det hjelper? Klart det!! Komkom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå