Gå til innhold

Livmorhals 2 cm og delvis myk uke 21

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Fant jm ut i dag. Ikke ved ul, bare vaginalundersøkelse. Jeg er konisert, så det kan forklare noe av kortheten. Men neppe alt? Hun sa jo andregangs burde ha 3-4 cm livmorhals. Hun sa også at barnet ligger langt ned. Mye plaget med kynnere som kommer som ett tak og ikke går over (altså ikke takvise kynnere, bare en enkelt som kan vare flere timer). Har også fått menstruasjonssmerter et par ganger for dag, etter at de har vært borte siden uke 8-9.

Hvis noen har noen erfaring med noe av dette, setter jeg stor pris på tilbakemelding. Er superforvirret og litt engstelig, dette kan jeg ingenting om. Kommer til å be om ul når jeg snakker med henne over helgen. 

Anonymous poster hash: a60b6...427
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var kanskje litt lite med 2 cm. Men overhode ingen krise :) Jeg gikkselv med 1, 7 cm i 6 uker før min kom ;) Men be om innvendig ul. Rart jmkan si slikt når hun ikke kan *se inni* Går nok fint! :)

Anonymous poster hash: e680a...929

Skrevet

Hvordan kan jordmor se hvor lang livmorhalsen er uten innvendig ultralyd? Jeg måler cervix jevnlig pga tvillingsvangerskap, og overlegene på Riksen er i alle fall ikke i stand til å se lengden på denne uten ul.

Ville bedt om å komme inn hos spesialist på sykehuset. Dersom den virkelig er så kort kan det hende du bør følges tettere...

Anonymous poster hash: 8df62...346

Skrevet

Jeg synes ikke jordmor skal drive å undersøke blindt inni vagina når du attpåtil er konisert. Hvorfor skulle hun inn der og klatte? Finger weg! Dette bør hun overlate til gynekologen å vurdere.

Anonymous poster hash: 66ae5...e35

Skrevet

Takk for alle innspill.

Nei, det er bare den ytre delen hun klarer å kjenne, så derfor burde jeg jo hatt ul for å måle ordentlig. Og jeg vil jo helst måle flere ganger, for å følge med utviklingen.

Ser også på skjemaet at mormunn er sentrert, og det skal den vel ikke være nå?

Burde jeg ligge mest mulig?

Skrevet

Jeg hadde det på samme tid med eldstemann, var på masse kontroller på sykehuset med innvendig ultralyd. Ble sykemeldt fra uke 21 og i noen uker (husker ikke helt hvor lenge, siden det nesten er 13 år siden). Fikk forbud mot å h sex og fikk beskjed om å ta ting med ro.

Hadde tatt en telefon til føden og hørt hva de sa der, er det rolig så tar de deg sikkert inn på en undersøkelse. Min ble forresten bare født 10 dager før termin.

Lykke til ;-)

Skrevet

Jeg hadde det på samme tid med eldstemann, var på masse kontroller på sykehuset med innvendig ultralyd. Ble sykemeldt fra uke 21 og i noen uker (husker ikke helt hvor lenge, siden det nesten er 13 år siden). Fikk forbud mot å h sex og fikk beskjed om å ta ting med ro.

Hadde tatt en telefon til føden og hørt hva de sa der, er det rolig så tar de deg sikkert inn på en undersøkelse. Min ble forresten bare født 10 dager før termin.

Lykke til ;-)

Takk, Husbygger. Så fint at det gikk bra! 

Tar gjerne mot flere erfaringer, hvis noen har noe å si om dette. Skal forsøke å få en kontroll, som sagt, men det er greit å være litt forberedt på hva jeg må være obs på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...