Salvador Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Bilen vår måtte dessverre vrakes så nå er vi på desperat leting etter bil. Vi har noen kriterier: stasjonsvogn, hengerfeste, helst diesel men går med bensin også, skal ikke være fransk, må være eugodkjent helst i 2014 men holder med 2013. Vi har fått innvilget lån på 25000kr. Det er vanskelig å finne en bil som har alt dette, men om vi finner den, hva må vi se på når vi prøver bilen? Hva er viktig å spørre om?
kråkemamma Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Rust Om de har hatt problemer med noe. Se i serviceheftet om slitedeler har blitt byttet. Registerreim, bremser osv Så slipper dere dyr verkstedregning om 2 mnd. Om den bruker mye drivstoff. Hvor langt den har gått. Vi har en opel vectra stasjonsvogn 2001 mod. Ga 80000 for den i 2010, hadde gått da 35000 km tror jeg. Går som ei kule, lite kostnader på. Så det er en billig bil. Skoda, mazda og andre typer opel er jo billige.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Klima (earcundishion) er noe du må ha! Tro meg, varm bil er tortur!! Anonymous poster hash: 5c421...8ba
DaenerysStorm Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Klima (earcundishion) er noe du må ha! Tro meg, varm bil er tortur!! Anonymous poster hash: 5c421...8ba Air Condition mener du vel? Joda, viktig, digg og sånt! Men har man 25.000 til bil kan man ikke akkurat være kresen Du vil ha hengerfeste, men hvor mye skal den kunne dra? Tror ikke du får bil som drar hestehenger, ser litt bra ut og drar så mye til den prisen. Mens de fleste biler klarer dra en liten henger Uansett er det jo ikke sånn at noen typer biler har hengerfeste og ikke, noen har og noen ikke uavhengig av merke... Ikke bare spør om ting, sjekk selv!!! Hjulbuer og kanaler burde være frie for rust. Sjekk fargen på olja. Sjekk at dekka ikke er skjevt slitt. Sjekk hvor lange intervaller det er på reg.reim-skifte og om det har blitt gjort. Skal det gjøres veldig snart er det prutegrunn Her er det også forskjell på om man må bytte kun reima eller om vannpumpe og alt må byttes ut. ALLTID PRØVEKJØR! Sjekk om bilen bremser skjevt og trykk på alt av knapper for å se om det funker!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 det er vel bare å gå på finn.no det, og luke ut kriteriene....så vips, dukker det nok opp et par alternativer....om du er heldig. Anonymous poster hash: e25ab...ceb
DaenerysStorm Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 det er vel bare å gå på finn.no det, og luke ut kriteriene....så vips, dukker det nok opp et par alternativer....om du er heldig. Anonymous poster hash: e25ab...ceb Hun spurte om hva som burde sjekkes og hva de bør spørre om da
energibomba Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Kjøp toyota avensis. Sikkert bilkjøp det. Fås i diesel el bensin
energibomba Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Ååå leste 250000 jeg☺ toyota er greie biler viss ikke rustet har tatt de.. Se om dere finner en bil med lavest mulig kjørelengde til den prisen. Sjekk om servicer er holdt og hvor mange eiere. Kan få en grei toyota stv i den prisklassen
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Kan ikke tro dere får mye til bil for 25 000 kr Eller er det en 0 for lite der? Anonymous poster hash: 359b3...1fc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 det er vel bare å gå på finn.no det, og luke ut kriteriene....så vips, dukker det nok opp et par alternativer....om du er heldig. Anonymous poster hash: e25ab...ceb Hun spurte om hva som burde sjekkes og hva de bør spørre om da *klaskeipanna* seff....leste det nå... sorry ;-) Anonymous poster hash: e25ab...ceb
Salvador Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2014 Rust Om de har hatt problemer med noe. Se i serviceheftet om slitedeler har blitt byttet. Registerreim, bremser osv Så slipper dere dyr verkstedregning om 2 mnd. Om den bruker mye drivstoff. Hvor langt den har gått. Vi har en opel vectra stasjonsvogn 2001 mod. Ga 80000 for den i 2010, hadde gått da 35000 km tror jeg. Går som ei kule, lite kostnader på. Så det er en billig bil. Skoda, mazda og andre typer opel er jo billige. Rust kan være vanskelig å sjekke, de kan jo ha dekket til evt. flekker, men jeg får se etter der det er mest vanlig at rusten kommer først. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å gi litt mer for å få en bil som varer mye lenger, men slik ser ikke økonomien ut nå... Takk for tips
Salvador Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2014 Klima (earcundishion) er noe du må ha! Tro meg, varm bil er tortur!! Anonymous poster hash: 5c421...8ba Air Condition mener du vel? Joda, viktig, digg og sånt! Men har man 25.000 til bil kan man ikke akkurat være kresen Du vil ha hengerfeste, men hvor mye skal den kunne dra? Tror ikke du får bil som drar hestehenger, ser litt bra ut og drar så mye til den prisen. Mens de fleste biler klarer dra en liten henger Uansett er det jo ikke sånn at noen typer biler har hengerfeste og ikke, noen har og noen ikke uavhengig av merke... Ikke bare spør om ting, sjekk selv!!! Hjulbuer og kanaler burde være frie for rust. Sjekk fargen på olja. Sjekk at dekka ikke er skjevt slitt. Sjekk hvor lange intervaller det er på reg.reim-skifte og om det har blitt gjort. Skal det gjøres veldig snart er det prutegrunn Her er det også forskjell på om man må bytte kun reima eller om vannpumpe og alt må byttes ut. ALLTID PRØVEKJØR! Sjekk om bilen bremser skjevt og trykk på alt av knapper for å se om det funker! Vil ha hengerfeste til å dra båthenger, men det er ingen stor båt heller AC er et ønske men ikke et must. Kan ikke være alt for kresen til den prisen. Fant en bil med reg. kjede, så da behøver vi ikke tenke på bytte av reim. Skal prøvekjøre i morra, så dette blir spennende:) Takk for svar!
Salvador Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2014 Ååå leste 250000 jeg☺ toyota er greie biler viss ikke rustet har tatt de.. Se om dere finner en bil med lavest mulig kjørelengde til den prisen. Sjekk om servicer er holdt og hvor mange eiere. Kan få en grei toyota stv i den prisklassen Ja, toyota er fine biler, har bare ikke funnet en i min prisklasse som er grei nok. Men takk for svaret
Salvador Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2014 Kan ikke tro dere får mye til bil for 25 000 kr Eller er det en 0 for lite der? Anonymous poster hash: 359b3...1fc nei, det er ingen 0 som mangler dessverre. Fikk ikke mer i lån, så det er det som er budsjettet vårt.
DaenerysStorm Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Rust kan være vanskelig å sjekke, de kan jo ha dekket til evt. flekker, men jeg får se etter der det er mest vanlig at rusten kommer først. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å gi litt mer for å få en bil som varer mye lenger, men slik ser ikke økonomien ut nå... Takk for tips Det er mulig å kjenne det... Og man skal være flink til å dekke over om man skal klare det helt 100 % uten å pusse det ned Men noen idioter er det der ute uansett! Et annet tips hvis de påstår bilen har gått veldig lite er å se på slitasjen på interiøret. Sier noen at en bil har gått 50.000km og setene ser ut som om de er 30 år gamle er det noe galt!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Toyota corolla.. Vi har hatt vår i noen år nå, og ikke hatt en krone i utgifter på den. Den er helt strøken, og det uten vedlikehold annet enn en vask i ny og ne Anonymous poster hash: 7e77f...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå