Gå til innhold

Fotografering av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger har vi med oss andre barn til steder der lokalavisen ol fotograferer. Ungene synes det er stas å kunne komme i avisen eller liknende, men hva gjør jeg i forhold til tilatelse? Svar må gjerne gis der og da og ungene blir veldig skuffet om jeg sier at de ikke får lov.

Anonymous poster hash: 53675...eb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør dere andre i sånne tilfeller og hvordan ville dere reagert om det kom bilde i avisen av deres barn, uten at dere hadde sakt ja først?

Skrevet

Selvsagt kan du ikke si ja til det! Du får evt la barna ringe foreldrene og spørre.

Anonymous poster hash: 70554...bd2

Skrevet

Du må spørre foreldrene. Våre barn skal ikke ut i media på noe vis, ei heller sosiale medier, så vi hadde blitt rasende!

Anonymous poster hash: 3d9a1...8c1

Skrevet

Du må spørre foreldrene. Våre barn skal ikke ut i media på noe vis, ei heller sosiale medier, så vi hadde blitt rasende!

Anonymous poster hash: 3d9a1...8c1

Men vet ikke ungene om det selv? Her dreier det seg om 7 til 9 åringer.

For små barn forstår jeg at de ikke kan ta det ansvaret selv, men da sier vell foreldrene fra til de som passer at dette er et spessielt problem, på samme måte som at man sier fra om alergier ol?

Skrevet

Et eksempel:

Vi var på en forestilling. I forrkant var det satt opp et langbord der ungene kunne lage masker. Mens ungene satt der, sammen med mange andre kom en fotograf og ville ta bilde. Han ga da beskjed om at om det var noen som ikke skulle bli tatt bilde av måtte de gi beskjed eller flytte seg litt. Burde jeg da gitt beskjed til 7 og 9 åringene vi hadde med oss om at hun ikke kunne være med?

Skrevet

Du må spørre foreldrene. Våre barn skal ikke ut i media på noe vis, ei heller sosiale medier, så vi hadde blitt rasende!Anonymous poster hash: 3d9a1...8c1

Men vet ikke ungene om det selv? Her dreier det seg om 7 til 9 åringer.For små barn forstår jeg at de ikke kan ta det ansvaret selv, men da sier vell foreldrene fra til de som passer at dette er et spessielt problem, på samme måte som at man sier fra om alergier ol? Anonymous poster hash: 53675...eb9

"Spesielt problem".. Det er jo ikke som om man forventer at barna vil havne i avisa når man overlater dem til andre! Det ville ikke jeg tenkt på som en mulighet engang.

Skrevet

Hahaha.. Ånei, barn i avisa, så gruuusomt. Skjerp dere.

Anonymous poster hash: d1a31...2d5

Skrevet

Du må spørre foreldrene. Våre barn skal ikke ut i media på noe vis, ei heller sosiale medier, så vi hadde blitt rasende!Anonymous poster hash: 3d9a1...8c1

Men vet ikke ungene om det selv? Her dreier det seg om 7 til 9 åringer.For små barn forstår jeg at de ikke kan ta det ansvaret selv, men da sier vell foreldrene fra til de som passer at dette er et spessielt problem, på samme måte som at man sier fra om alergier ol? Anonymous poster hash: 53675...eb9

"Spesielt problem".. Det er jo ikke som om man forventer at barna vil havne i avisa når man overlater dem til andre! Det ville ikke jeg tenkt på som en mulighet engang.

Hvis man er med på idretsarrangemanger eller kulturtilstelninger er det veldig ofte lokalpresse der og bilder av unger som koser seg og har det gøy er vanlig.

Skrevet

Hahaha.. Ånei, barn i avisa, så gruuusomt. Skjerp dere. Anonymous poster hash: d1a31...2d5

Jeg sier ikke at JEG synes det er ille. Jeg hadde gitt samtykke. Poenget er at man ikke kan ta denne beslutningen på vegne av andre foreldre. Man må respektere at folk kan ha ulike oppfatninger om dette.

Skrevet

Hahaha.. Ånei, barn i avisa, så gruuusomt. Skjerp dere.

Anonymous poster hash: d1a31...2d5

Det kan hende at nabobarnet du har med den dagen lrver på skjult adresse, uten at du vet det.

Anonymous poster hash: 8bfb9...b2b

Skrevet

Når blir barna gamle nok til at man ikke trenger å blande seg i sånne ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...