Gå til innhold

Muslimer er litt som blondiner: Naive!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg behandler muslimer som likeverdig, men stusser alikevel på valgene enkelte av de tar.

Omskjæring, halalkjøtt, be til faste tider, avstå fra svinekjøtt osv.

Jeg vet at mange har ulike synspunkter og kulturer innenfor religioner. Men for meg er det naivt å tro at å følge disse pliktene vil gjøre at dere kommer nærmere Gud(Allah) eller er en "bedre" muslim. Tror dere ikke en god Gud gir f... i om dere spiser svinekjøtt eller fikser på snoppen? Vil ikke en Gud være fornøyd om dere er gode og snille mot deres medmennesker, og lever et fritt og lykkelig liv?

Anonymous poster hash: 86713...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Kan du ikkke bare godta at alle er forskjellige?

Blir skremt av alle hatefulle mødrene her inne! Og som mor beskymrer det meg for barnas del.

Er ikke rart det er krig i verden.

Anonymous poster hash: 8fea5...603

Skrevet

Overskriften ødela liksom hele poenget ditt!

Anonymous poster hash: d9ee5...c21

Skrevet

Du har misforstått fullstendig. 

Vet du hvorfor vi har religioner? Fordi mennesket er avhengig av å tro på noe. Enten det er Gud, Allah, Jehova eller noe helt annet. 

Folk velger den religionen som passer deres livssyn best og for noen er det islam.

Anonymous poster hash: 8f2c6...23b
Skrevet

Muslimar og blondiner? To grupper der alle medlemmane er innbyrdes like?

Skrevet

Her bør nok både blondiner og muslimer føle seg støtt.

Skrevet

Sånt noe gjelder vel generelt alle religioner/overtro og slettes ikke bare muslimene. Hva med jøder som ikke vil blande kjøtt og melk, eller kristne som ikke kan jobbe på søndager? Er det ikke naivt å tro at det finnes en Gud i det hele tatt? 

Anonymous poster hash: 3d418...ff2
Skrevet

Synes synd på sånne som deg før, men har funnet ut at det er farlig. 

Enig med andre: ikke rart det er krig i verden det kommer inn med morsmelken!

Anonymous poster hash: 41084...a66
Skrevet

Hehe, snakk om generalisering ;-)

Anonymous poster hash: ade1b...f0b

Skrevet

En blondine kommer inn i en bank i Oslo og ber om å få et lån. Hun sier hun
skal i Europa på forretningsreise i to uker og er nødt til å låne 5.000,-
kroner. Bankmannen sier at han må ha en form for sikkerhet for lånet.
Blondinen gir ham da nøkklene til en splitter ny Mercedes som står parkert
utenfor banken.

Dette fungerte fint og banken aksepterte bilen som sikkerhet for lånet.
Bankmannen og de andre i banken får seg alle en god latter på blondinens
bekostning som bruker en Benz til 1.8 millioner som sikkerhet for et lån på
5.000,- kroner. Bankmannen kjører bilen ned i bankens garasje og parkerer
den.

To uker senere kommer blondinen tilbake og betaler de 5.000,- samt renter
på 31 kroner. Bankmannen sier til blondinen: " Vi er meget glade for at de
ville låne hos oss, men vi er alle en smule forvirret............mens de
var borte sjekket vi dem og oppdaget at de er multimillionær - de behøver
jo ikke å låne 5.000,- kroner ?"

Blondinen svarer: " Hvor ellers i Oslo kan jeg parkere min bil i to uker
for 31,- kroner !?"

Anonymous poster hash: b29ce...e60
Skrevet

En blondine kommer inn i en bank i Oslo og ber om å få et lån. Hun sier hun

skal i Europa på forretningsreise i to uker og er nødt til å låne 5.000,-

kroner. Bankmannen sier at han må ha en form for sikkerhet for lånet.

Blondinen gir ham da nøkklene til en splitter ny Mercedes som står parkert

utenfor banken.

Dette fungerte fint og banken aksepterte bilen som sikkerhet for lånet.

Bankmannen og de andre i banken får seg alle en god latter på blondinens

bekostning som bruker en Benz til 1.8 millioner som sikkerhet for et lån på

5.000,- kroner. Bankmannen kjører bilen ned i bankens garasje og parkerer

den.

To uker senere kommer blondinen tilbake og betaler de 5.000,- samt renter

på 31 kroner. Bankmannen sier til blondinen: " Vi er meget glade for at de

ville låne hos oss, men vi er alle en smule forvirret............mens de

var borte sjekket vi dem og oppdaget at de er multimillionær - de behøver

jo ikke å låne 5.000,- kroner ?"

Blondinen svarer: " Hvor ellers i Oslo kan jeg parkere min bil i to uker

for 31,- kroner !?"

Anonymous poster hash: b29ce...e60

Må le nå, men en muslim hadde iallefall ikke betalt renter. Det er ikke lov i følge islam.  :fnise:

Skrevet

Blir skremt av alle hatefulle mødrene her inne! Og som mor beskymrer det meg for barnas del.

Forskjell på å være forskjellige og på å ha forskjellige meninger, og på å gjøre handlinger ut i fra hva en tror Gud ønsker av deg. Religion og spesielt Islam blir i mange land brukt som maktmisbruk, og nettopp det fører til krig. Har lest "Der Gud gråter", som er basert på en sann historie om en muslimsk kvinne, som lever i Afghanistan. Der brukes nettopp misbruk av religion som et maktmiddel, som at kvinner må bruke Burka/heldekkende plagg. Jeg vet at det ikke er like ekstremt her i Norge, og at flere og flere muslimer "moderniseres". De fleste som har kommet hit i landet har flyktet nettopp fra et land med ekstrem muslimsk tro. Hvorfor vil da følge flere av disse "kulturene" som ble brukt som maktmiddel, når de har kommet til et fritt land?  Synspunktene mine har jeg etter å ha lest virkelige historier.

Jeg oppfører meg ikke dømmende mot muslimer og holder mine innerste tanker for meg selv (bortsett fra her på anonymforumet). Jeg er verken hatfull eller ute etter å "ta" muslimene på noen som helst måte. Her setter jeg også ting litt på spissen, og vet det ikke er like svart/hvitt. Men kan ikke annet å få litt vondt av en muslim med heldekkende hodeplagg.

Jeg er ganske sikker på at mange flere der ute deler mye av min mening (selv om noen ikke synes det er riktig å sammenligne de med "blondiner"). Men tror folk er redde for å si sine meninger, for de er redd for å fremstå som rasistiske eller dømmende,

HI

Skrevet

Forskjell på å være forskjellige og på å ha forskjellige meninger, og på å gjøre handlinger ut i fra hva en tror Gud ønsker av deg. Religion og spesielt Islam blir i mange land brukt som maktmisbruk, og nettopp det fører til krig. Har lest "Der Gud gråter", som er basert på en sann historie om en muslimsk kvinne, som lever i Afghanistan. Der brukes nettopp misbruk av religion som et maktmiddel, som at kvinner må bruke Burka/heldekkende plagg. Jeg vet at det ikke er like ekstremt her i Norge, og at flere og flere muslimer "moderniseres". De fleste som har kommet hit i landet har flyktet nettopp fra et land med ekstrem muslimsk tro. Hvorfor vil da følge flere av disse "kulturene" som ble brukt som maktmiddel, når de har kommet til et fritt land?  Synspunktene mine har jeg etter å ha lest virkelige historier.

Jeg oppfører meg ikke dømmende mot muslimer og holder mine innerste tanker for meg selv (bortsett fra her på anonymforumet). Jeg er verken hatfull eller ute etter å "ta" muslimene på noen som helst måte. Her setter jeg også ting litt på spissen, og vet det ikke er like svart/hvitt. Men kan ikke annet å få litt vondt av en muslim med heldekkende hodeplagg.

Jeg er ganske sikker på at mange flere der ute deler mye av min mening (selv om noen ikke synes det er riktig å sammenligne de med "blondiner"). Men tror folk er redde for å si sine meninger, for de er redd for å fremstå som rasistiske eller dømmende,

HI

Du lurte meg HI. Huff fikk gåsehud av uvitenheten du fremviste først. Jeg mener man må jobbe aktivt med ære og makt. Om Gud finnes så kan ikke mennesker påkalle denne makten på joden, frykt for slikt må man stoppe med alle midler, da må det sekulære samfunnet vise at individet har en ukrenkelig rett. Der mangler vi dessverre en del, men vi er på vei :)

Skrevet

Sånt noe gjelder vel generelt alle religioner/overtro og slettes ikke bare muslimene. Hva med jøder som ikke vil blande kjøtt og melk, eller kristne som ikke kan jobbe på søndager? Er det ikke naivt å tro at det finnes en Gud i det hele tatt? 

Ja, jeg synes også dette er på kanten. Jeg tror personlig at hvis det finnes en Gud, flere eller noe åndelig, så vil han godta deg for de valgene en tar i livet, så lenge en er nogenlunde fornuftig og behandler medmennesker på en god måte. Gjør det virkelig Gud noe om vi spiser svinekjøtt eller kylling? Eller om vi bruker hårstrikk eller hodeplagg? Hvorfor skal Gud`s mål være å styre slike små hverdagslige bagateller? Gud`s mål må vel være at mennesker skal behandle hverandre på en god måte og ta fornuftige valg i livet.

Og hvis Gud skapte dyrene og mennskene. Hvorfor vil han at dyrene skal bli slaktet på en grusom måte og at vi skal skjære og sy i barna våre? Og hvorfor skal en dekke til det Gud har skapt? Hvor ligger fornuften og godheten i en slik tro?

Skrevet

Ja, jeg synes også dette er på kanten. Jeg tror personlig at hvis det finnes en Gud, flere eller noe åndelig, så vil han godta deg for de valgene en tar i livet, så lenge en er nogenlunde fornuftig og behandler medmennesker på en god måte. Gjør det virkelig Gud noe om vi spiser svinekjøtt eller kylling? Eller om vi bruker hårstrikk eller hodeplagg? Hvorfor skal Gud`s mål være å styre slike små hverdagslige bagateller? Gud`s mål må vel være at mennesker skal behandle hverandre på en god måte og ta fornuftige valg i livet.

Og hvis Gud skapte dyrene og mennskene. Hvorfor vil han at dyrene skal bli slaktet på en grusom måte og at vi skal skjære og sy i barna våre? Og hvorfor skal en dekke til det Gud har skapt? Hvor ligger fornuften og godheten i en slik tro?

Her tipper du over og mener at all religion må ligge i hodet. Man trenger ikke som menneske å ha et mål på seg som andre mener er rett, men det er det klokeste når man lever i et samfunn. Å være totalt ego er ikke en egenskap som verken mennesker eller dyr liker. Men mennesker er viktigere enn dyr uansett hvordan du snur på alt. Ikke flykt inn i dyreverdenen, for der får du ikke mange svar du kan forstå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...