Gå til innhold

BARNETRYGDEN ER PÅ KONTO!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen sparebank1 kunder som har fått??

Anonymous poster hash: ae933...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No offence, men jeg er glad jeg ikke trenger å vente på barnetrygden hver måned eller gå helt blakk rett for lønning. blir stressa ved tanken. Men håper dere andre som har det slik kan bruke pengene på noe gøy og ikke er avhengig av de for å kunne kjøpe brød og melk. Anonymous poster hash: f9747...de4

Enig med deg, hadde også blitt stressa, og er sjeleglad for at jeg slipper og bekymre meg over lite peng på konto! Hadde vært flau hvis jeg måtte juble for å ha fått barnetrygden!

Anonymous poster hash: 36b64...bdd

Hvorfor hadde du blitt flau?

Fordi det er ett ubetydelig beløp.

Anonymous poster hash: e251b...1d6

Gjest lillehi
Skrevet

For deg er det kanskje det. For andre er det et beløp som gjør at familien kan spise seg mett de neste ukene!

Skrevet

Det kan se ut som om det virkelig er på tide med en omrokkering av utbetalingssystemet av barnetrygden, at den burde behovsprøves. Når så mange her inne ser på det som småveksel som ikke en gang merkes på konto, og ikke klarer å forstå at for noen er dette penger som er nødvendig for barnets livsopphold, så burde det være en mulighet for at staten fordeler det mer etter foreldrenes inntekt.

Mange barn kunne nok hatt mer nytte av at disse pengene ble brukt til å kurse arrogante foreldrene opp i samfunnsøkonomisk forståelse og empati.

Skrevet

For deg er det kanskje det. For andre er det et beløp som gjør at familien kan spise seg mett de neste ukene!

Ja, og jeg hadde vært flau om jeg var fattig

Skrevet

Tenk kor mye bedre det hadde vært hvis man jobbet og fikk lønn, slik at man faktisk slapp disse bekymringene! Eller at man hadde en bedre økonomisk innsikt istedenfor og sløse vekk med en gang man ser penger på konto! Er mye bedre for mor,far og barn!

Skrevet

Tenk kor mye bedre det hadde vært hvis man jobbet og fikk lønn, slik at man faktisk slapp disse bekymringene! Eller at man hadde en bedre økonomisk innsikt istedenfor og sløse vekk med en gang man ser penger på konto! Er mye bedre for mor,far og barn!

Og tenk så fint det hadde vært om penger hadde vokst på trær, og alle hadde fått utdelt et like stort og frodig tre hver. Og tenk så fint det hadde vært om alle hadde vært utstyrt med like mye sosial intelligens og medmenneskelighet. Og tenk så fint det hadde vært om tid og utvikling hadde vært et statisk fenomen, da hadde alle hatt det like fint og behagelig og utfordringsfritt, hele tiden, gjennom hele livet. <3

Anonymous poster hash: eff5a...775

Skrevet

Er du virkelig så dum?

Skrevet

noen sparebank1 kunder som har fått??

Anonymous poster hash: ae933...6c0

Nei, kommer aldri før siste dag i mnd (hvis ikke siste dag i mnd er i helgen).

Anonymous poster hash: 613c8...0b5

Skrevet

Tenk kor mye bedre det hadde vært hvis man jobbet og fikk lønn, slik at man faktisk slapp disse bekymringene! Eller at man hadde en bedre økonomisk innsikt istedenfor og sløse vekk med en gang man ser penger på konto! Er mye bedre for mor,far og barn! Anonymous poster hash: 36b64...bdd

Er du virkelig så dum?

Niks, er du?

Skrevet

Jøsseball, går det an å være sånn? Visste ikke at det lagdes folk som er så nedlatende mot andre!!

Barnetrygden er nå en sum penger man får for å kunne dekke noe av utgiftene det er å ha barn. Jobber man fullt må man betale 2500 i mnd i Bhg, og man må pøse på med penger for å kjøpe inn utstyr i hopetall, for barna trenger en del skift av yttertøy og klær generelt. Og de som da jobber lavtlønnede yrker merker den utgiften! Ikke alle har en jobb hvor man tjener 500 000 i året, noen jobber iherdig for 250 000 og ser seg fornøyd fordi de trives med jobben, men de har fortsatt utgifter på barna...

Hvis man gikk hjemme hadde man spart penger på Bhg og utstyr, jeg klarte meg fint med bare en dress når jeg var liten, for jeg var ikke ute 5-6 timer i strekk i vått vær, vi ble ropt inn før vi ble klissvåte. Mamma rakk også å vaske og tørke klærne mine før neste dag, for hun gikk hjemme. Hun hadde også tid til å lage billig og sunn mat fra bunnen av fordi hun gikk hjemme, og sparte masse penger på slikt.

Nå er det engang slik at de aller aller fleste i Norge jobber hver dag, og selvom det gir penger inn, så gir det også utgifter man kunne sluppet hadde man gått hjemme mens barna var under skolealder. Og det er mange som tjener "lite" iflt utgiftene det er å ha barn i Bhg og i tillegg føre en grei standard på mat og hjem. Bil må man også ha hvis man bor litt utenfor sentrum og jobber hver dag, og det er en stor utgift!

Så jeg forstår godt at man i perioder i livet faktisk er avhengig av barnetrygden, for i sin hast med å yte for samfunnet ved å jobbe 100% så skaper man seg selv mange utgifter. Rart at det å tjene penger skal koste så mye!

Anonymous poster hash: c6f26...6dd

Skrevet

Ikke her, men tror vi klarer oss med 4500 kr. i helga :P

Skrevet

Her går barnetrygden rett inn på budsjettkontoen, så jeg legger ikke så mye merke til om den har kommet eller ei, jeg tar det litt for gitt. Bruker den ikke på noe annet enn å betale strøm, og utgifter som kommer litt sporadisk. Skal vel få råd til taco i kveld og, uavhengig av barnetrygden :)

Anonymous poster hash: e27f3...87a
Gjest lillehi
Skrevet

Ja, og jeg hadde vært flau om jeg var fattig

Vet du hva: jeg vil MYE heller være fattig enn totalt innsiktsløs! Jeg håper virkelig for deg og dine barns skyld at du aldri kommer i en situasjon hvor du blir tvunget til å tenke anderledes. Det kan skje før du venter det, dessverre. Så kanskje du bør tenke deg om både en og to ganger før du sitter på din høye hest og slenger ut kommentarer i hytt og pine. Ha en strålende dag😏

Skrevet

Jeg er i den heldige situasjonen at barnetrygd er småpenger som går rett inn på podens konto. Jeg skulle ønske barnetrygden ble behovsprøvd slik at de som trenger det, f.eks enslige foreldre med kun en inntekt, kunne få mer enn dagens sats tilsier. Hvorfor skal min sønn få 970 kr på konto av staten hver mnd når foreldrene tjener 1,5 mill i året? Ufattelig...

Anonymous poster hash: 74cef...c0f

Skrevet

Du verden, dere må enten ha J"#%&g dårlig råd, eller en durabelig skokk med unger. 

Anonymous poster hash: 3ecfb...9bc
Skrevet

Barnetrygden burde vært behovsprøvd. 

Jeg aner ikke når, eller om, barnetrygden kommer på konto. Jeg har ikke sjekket hva som står på barnetrygdkontoen på flere år, det er ordnet med autotrekk på kr. 900,- til forskjellige fonds, de 70 overskytende kronene går vel inn på konto, tror jeg. I en bank jeg egentlig ikke bruker. 

Det er bare tull at jeg skal motta nærmere 12 000,- i året i barnetrygd, selv om det jo danner et fint økonomisk grunnlag for frøkna vår. 

Jeg misunner ikke dere som virkelig trenger barnetrygden for å få økonomien til å gå rundt. 

Anonymous poster hash: 958c5...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...