Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #26 Skrevet 28. mars 2014 Javohl. Fun fact: Hvis du sier det når du er i Kroatia, sier du: "jeg er en vær" (bææ) Anonymous poster hash: 57cd2...1c3
Flutterby Skrevet 28. mars 2014 #27 Skrevet 28. mars 2014 Javohl. Fun fact: Hvis du sier det når du er i Kroatia, sier du: "jeg er en vær" (bææ)Anonymous poster hash: 57cd2...1c3 Haha, da MÅ jeg bare til Kroatia:). Og til Tyskland for å si Ich bin ein Berliner
*Miss Marple* Skrevet 28. mars 2014 #28 Skrevet 28. mars 2014 Nå lurte jeg litt på om jeg har misforstått hva random betyr Om det ville vært for tilfeldig å være sammen med en tysker? Hva svarer man på sånt da?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #29 Skrevet 28. mars 2014 Nei. Jeg kan ikke tysk og gidder absolutt ikke å snakke engelsk med folk... Anonymous poster hash: 4d5b4...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #30 Skrevet 28. mars 2014 Det hadde nok blitt en for tung kamel for familien å svelge. Fikk ikke lære tysk på skolen selv om jeg ville. Har en venninne som egentlig er tysk, men det snakker vi aldri om. Eneste stede jeg har lært å ha litt fordommer. Det skjedde for mye under krigen, dessverre Anonymous poster hash: deb83...415 Noe så idiotisk. Det skjedde mye grusomt under krigen, men de som var ansvarlige for det er stort sett døde nå. Å skylde på tyskere som ikke var født den gangen, er faktisk helt grusomt. Anonymous poster hash: 542ef...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #31 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Dagens. Du har satt deg grundig inn i 2. verdenskrig, og det påvirker ditt syn på dagens tyskere? Anonymous poster hash: 542ef...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #32 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Dagens. Du har satt deg grundig inn i 2. verdenskrig, og det påvirker ditt syn på dagens tyskere? Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Det er ikke så fjernt som det høres ut som! Hele min familie er overbevist om at tyskerne er en egen rase som snart har tenkt til å forsøke og ta over verden igjen.Ja, de tror alle tyskere er nazister, innerst inne. Dette er tilsynelatende oppegående folk med "ordentlige" jobber. Hah.. Flaut, Anonymous poster hash: 4d5b4...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #33 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Dagens. Du har satt deg grundig inn i 2. verdenskrig, og det påvirker ditt syn på dagens tyskere? Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Det er ikke så fjernt som det høres ut som! Hele min familie er overbevist om at tyskerne er en egen rase som snart har tenkt til å forsøke og ta over verden igjen.Ja, de tror alle tyskere er nazister, innerst inne. Dette er tilsynelatende oppegående folk med "ordentlige" jobber. Hah.. Flaut, Anonymous poster hash: 4d5b4...c82 Og så mener du at det ikke er så fjernt som det høres ut som? Det var jo veldig mye fjernere enn det hørtes ut som i første omgang! Anonymous poster hash: 542ef...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #34 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Dagens. Du har satt deg grundig inn i 2. verdenskrig, og det påvirker ditt syn på dagens tyskere? Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Det er ikke så fjernt som det høres ut som! Hele min familie er overbevist om at tyskerne er en egen rase som snart har tenkt til å forsøke og ta over verden igjen.Ja, de tror alle tyskere er nazister, innerst inne. Dette er tilsynelatende oppegående folk med "ordentlige" jobber. Hah.. Flaut, Anonymous poster hash: 4d5b4...c82 Og så mener du at det ikke er så fjernt som det høres ut som? Det var jo veldig mye fjernere enn det hørtes ut som i første omgang! Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Ta pmspilla di du, biaaatch. Anonymous poster hash: 4d5b4...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #35 Skrevet 28. mars 2014 Nei, det kunne jeg ikke. Anonymous poster hash: a75c2...4df Og grunnen er? Jeg liker ikke menn så godt. Anonymous poster hash: a75c2...4df
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 28. mars 2014 #36 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Hvorfor det ? Var 2 verdenskrig hele den tyske befolkning sin skyld ? Jeg synes ikke man kan dømme en hel rase for noe som stort sett ikke lå i deres makt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #37 Skrevet 28. mars 2014 Ettet å ha satt meg grundig inn i 2 verdenskrig, så har jeg et annet syn på tyskere. Selv om det er annerledes nå da, de kan jo ikke for det. Anonymous poster hash: 8c621...fc9 Dagens. Du har satt deg grundig inn i 2. verdenskrig, og det påvirker ditt syn på dagens tyskere? Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Det er ikke så fjernt som det høres ut som! Hele min familie er overbevist om at tyskerne er en egen rase som snart har tenkt til å forsøke og ta over verden igjen.Ja, de tror alle tyskere er nazister, innerst inne. Dette er tilsynelatende oppegående folk med "ordentlige" jobber. Hah.. Flaut, Anonymous poster hash: 4d5b4...c82 Og så mener du at det ikke er så fjernt som det høres ut som? Det var jo veldig mye fjernere enn det hørtes ut som i første omgang! Anonymous poster hash: 542ef...aa9 Ta pmspilla di du, biaaatch. Anonymous poster hash: 4d5b4...c82 Virkelig? Snørrunge. Anonymous poster hash: 2845c...c63
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #38 Skrevet 28. mars 2014 Det blir historieløst å si at folk ikke bærer nag mot tyskere. Hva med tyskerungene? Kjenner mange som blir plaget pga de er barnebarn etter en tysk soldat. Skjerping! Anonymous poster hash: deb83...415
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #39 Skrevet 28. mars 2014 Don't mention the war! Anonymous poster hash: 57cd2...1c3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #40 Skrevet 28. mars 2014 Don't mention the war! Anonymous poster hash: 57cd2...1c3 Uansett om man nevner den eller ei så opplevde de fleste besteforeldrene vår noe som ikke var godt. At det henger igjen må man akseptere. Fått vite lite, men forstått mye. Litt lei meg for at jeg ikke fikk ha tysk på skolen, alle tyskere jeg har møtt sier det samme. De skylder på krigen! Anonymous poster hash: deb83...415
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #41 Skrevet 28. mars 2014 Mine besteforeldre var små under krigen. Morfar bodde like ved en russisk fangeleir. Han snek seg rundt gjerdene og smuglet inn karameller og annet småtteri. Han bærer så vidt jeg vet ikke nag til dagens tyskere. Min bestemor er oppvokst på pensjonat drevet av min oldemor. Tyskerne kom og tok seg til rette i ei hel brakke. Bestemor ble nå og da sendt inn for å gi beskjed om at det var kommet en telefonsamtale, eller andre ting. Hun sa det var litt skummelt, men etterhvert som hun ble eldre innså hun at de stakkars guttehvalpene som var sendt ut dit ikke var stort annerledes enn deg og meg. De fikk aldri noe valg. Ut å "sloss" måtte de pent bare gjøre. De lengtet hjem som alle andre som blir tvunget ut av hjemlandet sitt. Å dra alle over én kam, det er historieløst. Anonymous poster hash: 8a137...cff
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #42 Skrevet 28. mars 2014 Skal man på død og liv se på bakgrunnen til familien til de man er sammen med ville jeg glatt valgt en tysker hvis bestefar ble ufrivillig sendt i krigen, over en nordmann fra landssvikerfamilie. Men jeg er ikke så trangsynt at jeg bryr meg stort om hva beste- og oldeforeldrene til kjæresten(e) mine har drevet med. De er ikke en og samme person. Anonymous poster hash: 8a137...cff
CaptainHindsight Skrevet 28. mars 2014 #44 Skrevet 28. mars 2014 Oh yes!! Har en svakhet for tyskere. Elsker språket
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #45 Skrevet 28. mars 2014 Oh yes!! Har en svakhet for tyskere. Elsker språket Meg og, får så mye kjeft for det. Det er bare det mest maskuline språket jeg vet om. Sjekk opp kirkemusikken deres den er rå! Anonymous poster hash: deb83...415
CaptainHindsight Skrevet 28. mars 2014 #46 Skrevet 28. mars 2014 Oh yes!! Har en svakhet for tyskere. Elsker språket Meg og, får så mye kjeft for det. Det er bare det mest maskuline språket jeg vet om. Sjekk opp kirkemusikken deres den er rå! Anonymous poster hash: deb83...415 Haha! Bra vi er flere! Får høre stadig at fransk og spansk er mye bedre, men for meg er det bare tysk som gjelder Takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #47 Skrevet 6. mai 2014 Oh yes!! Har en svakhet for tyskere. Elsker språket Meg og, får så mye kjeft for det. Det er bare det mest maskuline språket jeg vet om. Sjekk opp kirkemusikken deres den er rå! Anonymous poster hash: deb83...415 Haha! Bra vi er flere! Får høre stadig at fransk og spansk er mye bedre, men for meg er det bare tysk som gjelder Takk for tips! Anonymous poster hash: ed710...6b1
CaptainHindsight Skrevet 6. mai 2014 #48 Skrevet 6. mai 2014 Oh yes!! Har en svakhet for tyskere. Elsker språket Meg og, får så mye kjeft for det. Det er bare det mest maskuline språket jeg vet om. Sjekk opp kirkemusikken deres den er rå! Anonymous poster hash: deb83...415 Haha! Bra vi er flere! Får høre stadig at fransk og spansk er mye bedre, men for meg er det bare tysk som gjelder Takk for tips! Anonymous poster hash: ed710...6b1 Wut?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #49 Skrevet 6. mai 2014 Jada, går helt fint det:) Han er veldig punktlig, har tellekanter i klesskapet og gjør minst like mye husarbeid som meg og er i tillegg en gentleman. Har et innrtykk at mange fra tyskland er sånn... Men han var litt bekymret før han møtte mine gamle besteforeldre, lurte på hva dem syntes om tyskere, så det sitter vel litt i enda..besteforeldrene mine derrimot, kunne ikke brydd seg mindre hvor han er fra. Anonymous poster hash: 63fd4...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå