Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 det ligger i en annen skolekrets. Huset er bare 2 km fra der vi bor nå, men da må ungene bytte skole. Har lett lenge i riktig skolekrets, men vi finner ingen hus vi liker. Det er 300 m til skolen i den nye kretsen. Gamleskolen ligger 1 km unna, men de vil jo ikke kunne beholde plassene der. Ungene går i 1.-, 3.- og 4.klasse. Hvilke erfaringer har dere med skolebytte? Hadde sett for meg at vi ble boende i vår bydel til ungene ble ferdige på grunnskolen. Synes det virker brutalt å flytte pga drømmehuset. Anonymous poster hash: 276e2...f21
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Det er mulig å søke om å slippe å bytte skole 👼 Anonymous poster hash: 801ba...9e4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Om det er plass på skolen de går på nå så kan dere vel søke om å få plass på den gamle skolen? Du kan jo snakke med skolen og høre om mulighetene, det er nok ikke helt umulig at de kan få fortsette på skolen sin! Anonymous poster hash: df063...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Det er absolutt ikke plass på skolen de går på. Det har vært byens minste, med bare 1 klasse per trinn. Alle mine barn går i dobbel klasse og det har blitt bygget paviljonger på skoleplassen for å huse alle elevene. Ikke for det... Den andre skolen var også smekkfull i år. Yenker litt på det med omgangskrets også. Er mange barn i det nye området, og jeg ser for meg at det er vanskeligere å bli inkludert i nabolaget hvis de går på den gamle skolen. Barna selv er jo glade i den skolen de går på, og vil nødig flytte. Vanskelig dette Anonymous poster hash: 276e2...f21
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 En jeg kjenner har flyttet MYE med sine to barn. Snakk om sikkert 6-7 ganger, langt vekk fra skolen de gikk på. Men de har likevel fullført alle årene på den ene skolen . Anonymous poster hash: 4fc98...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå