Gå til innhold

hva tenkrr du om denne saken? (samvær med far)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva dere tenker om dette...

Min lille stolthet på halvannet år har overnattet hos far to ganger siden han valgte å avslutte forholdet i desember. Bare en natt av gangen. Ellers har de hatt dagsamvær, annenhver helg lørdag, annenhver helg søndag. + i snitt 2timer 2 ettermiddager i uken (da har jeg trent eller vært på pers.møte)

hver gang han er hos pappa'n opplever jeg at han vil ha meg til å hente så fort som mulig. Jeg vil selvfølgelig ha sønnen min hjem og klarer fint å ha han, det er ikke det. Men jeg tenker på den lille gutten min som trives med pappa, han vil jo gjerne være med pappa'n sin...

denne helgen har jeg en date (blitt invitert av en hyggelig mann, ingen bestemte planer om forhold, e.l. kun en hyggelig kveld) +at jeg skal jobbe litt med litt papirarb. til jobben. Så har sagt at jeg regner med å komme med gutten i 10-11-tiden, ds har vi vært i gang i ca 4 timer allerede. Til slutt gikk han med på det. Men da mente han at jeg måtte komme å hente han senest kl 10 på søndag. (Har forresten ikke sagt noe on daten, så er ikke derfor)

Føler litt at han enten skal ha ting "rettferdig", eller at han ikke vil ha sønnen sin så mye jeg tenker litt at han ser gutten så lite at han heller burde be om å få ha han mest og lengst muli. Er jeg helt på jorde?

noen dager hinter han mye til at han vil ha meg tilbake. Sender sms om håp om flere barn, unnskyldninger, og halvveis invitasjoner til date... jeg takker nei. Andre dager er det kjeft fordi jeg krever så mye. Alt jeg krever er forresten at han sørger for å ha nat i hus så jeg ikke må kjøpe mat til han hver gang gutten sjal dit, uten å få tilbake penger...

Syns ikke det er så ålreit å alltid måtte spørre han, og vite at jeg kanskje får et nei, om hsn kan ha sin egen sønn når jeg må på pers.møte. faren er ikke særlig sosial med andre, er arb.ledig, og foretrekker å være alene med pc-skjermen. Vet jo at jeg må tilpasse meg, men alt i livet mitt er faktisk tilpasset gutten min. Absolutt alt.

noen tanker i kveld?

(Jeg har forresten 0 planer om forhold med han igjen. Ser ingen grunn til å forsvare det her)

Anonymous poster hash: 9beaf...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du tatt kortversjonen? 👼

Anonymous poster hash: 06e1f...13a

Skrevet

kunne gjort det. Men "pappa'n til gutten min vil nesten ikke ha samvær" sier litt for lite om situasjonen til at noen skal kunne sette seg inn i det og tenke no særlig om det. Takk for din refleksjon, forresten.

Skrevet

kunne gjort det. Men "pappa'n til gutten min vil nesten ikke ha samvær" sier litt for lite om situasjonen til at noen skal kunne sette seg inn i det og tenke no særlig om det. Takk for din refleksjon, forresten.

Da er han en kødd, tenker jeg! 👼

(Bare hyggelig)

Skrevet

Jeg lurer litt på hva du egentlig lurer på.

Mener ikke være slem eller noe men er litt usikker på akkurat hva du ønsket tilbakemelding i forhold til.

Regner med at du helt klart selv vet at mannen må klare å holde mat og at du ikke er urimelig der.

Når det gjelder at han vil bli kvitt sønnen tidligst mulig så skjønner jeg godt frustrasjonen din men tror du gjør deg selv en tjeneste med å ta det innover deg at han er den som taper på dette både nå og i lengden og ikke la frustrasjonen spise opp energien din.

Anonymous poster hash: e83db...902
Skrevet

Han høres både lat og deprimert ut. Han orker kanskje ikke jobben med å ta vare på et barn. Kanskje han egentlig har nok med seg selv? Høres i hvert fall ut som du gjør lurt i og ikke gå tilbake til han.

Anonymous poster hash: c296a...86a

Skrevet

Tenker at en tur på familievernkontoret kunne vært løsningen for dere....

lag en klar avtale med tidspunkt for både henting og levering slik at dere unngår flere konflikter enn nødvendig...

på generell basis så tror jeg et barn på den alderen tåler 2 netters overnatting f.eks fra fredag til søndag en uke og en overnatting andre uke.. men det er bare mitt syn;)

Lykke til og stå på kravene til barnet ditt som har krav på tid med både mamma og pappa.

og husk du som mor trenger også en pause for å bare være deg for å være en god mamma:)

Skrevet

Jeg lurer litt på hva du egentlig lurer på.

Mener ikke være slem eller noe men er litt usikker på akkurat hva du ønsket tilbakemelding i forhold til.

Regner med at du helt klart selv vet at mannen må klare å holde mat og at du ikke er urimelig der.

Når det gjelder at han vil bli kvitt sønnen tidligst mulig så skjønner jeg godt frustrasjonen din men tror du gjør deg selv en tjeneste med å ta det innover deg at han er den som taper på dette både nå og i lengden og ikke la frustrasjonen spise opp energien din.

Anonymous poster hash: e83db...902

for å være helt ærlig, vet jeg ikke helt hva jeg lurer på selv. Føler mest at jeg tremgte å si dette til noen.ingen å prate med i kveld, sliten etter pers.møte, og ble litt trist isted da han sa så bestemt at jeg måtte hente så tidlig. Syns der er triat at gutten min ikke får vært mer med pappaen sin...

Nesten så jeg vurderer å ha han hjemme. Igjen. Fordi det er bedre for han å slippe å føle at pappaen bare venter på at han skal bli hentet søndag morgen...

Skrevet

Kunne du tatt kortversjonen? Anonymous poster hash: 06e1f...13a

Ble det for mye for deg? Hadde det blitt bedre om det var bilder i teksten?

Anonymous poster hash: 4dce7...d1f

Skrevet

Tenker at en tur på familievernkontoret kunne vært løsningen for dere....

lag en klar avtale med tidspunkt for både henting og levering slik at dere unngår flere konflikter enn nødvendig...

på generell basis så tror jeg et barn på den alderen tåler 2 netters overnatting f.eks fra fredag til søndag en uke og en overnatting andre uke.. men det er bare mitt syn;)

Lykke til og stå på kravene til barnet ditt som har krav på tid med både mamma og pappa.

og husk du som mor trenger også en pause for å bare være deg for å være en god mamma:)

takk for svar. Vi har time på fvk igjen på torsdag. Og han har selv snakket om at han vil begynne med fredag-søndag ivernattinger, men må si jeg er veldig spent på hvordan det i så fall skal gå

Skrevet

Min erfaring var at samværet gled bedre når far fikk flere overnattinger fordi både han og barneg fikk mer ro over tiden de hadde sammen... men her er det barnet det kommer ann på tenker jeg... man vil jo få litt reaksjoner fra barn etter samvær men uansett ser man jo hva som er ok for barnet.... har vørt der du er så bare send pm om det er noe mer du vil lufte;)

Skrevet

Huff triste greier. 

Føler nesten at du føler at du må forsvare hvorfor du vil at sønnen din skal være der. 

Å at du må presisere at det er for hans del og ikke din.

Selvfølgelig er det for gutten sin skyld,men det er helt lov å si at du trenger en pust i bakke du også. 

Det jør deg ikke til en dårlig mor, og alle trenger litt  tid for seg selv.

Kjempe synd at far ikke tar ansvar. 

Føler med deg.

Anonymous poster hash: 78548...94e
Skrevet

Huff triste greier.

Føler nesten at du føler at du må forsvare hvorfor du vil at sønnen din skal være der.

Å at du må presisere at det er for hans del og ikke din.

Selvfølgelig er det for gutten sin skyld,men det er helt lov å si at du trenger en pust i bakke du også.

Det jør deg ikke til en dårlig mor, og alle trenger litt tid for seg selv.

Kjempe synd at far ikke tar ansvar.

Føler med deg.

Anonymous poster hash: 78548...94e

det er klart jeg trenger tid for meg selv. Det er slitsomt å være alene om omsorgenfor et barn på halvannet år. I tillegg jobber jeg 100% som lærling i bhg, så har mye oppgaver å skrive ved siden. Så jeg føker meg kkonstant utslitt for tida. For ved siden av det i hverdagen min, må jeg ta disse diskusjonene med pappa'n. Det sliter meg ut.

Men akkurat nå kjenner jeg at om det hadde vært for mitt beste, og ikke for gutten, hadde jeg kuttet ut samværet hos far, og heller hatt barnevakt (familie som kjenner barnet godt). Men selvfølgelig gjør jeg ikke det. Han har rett på den tiden med faren.

Skrevet

Etter bruddet var vi enige om å være gode venner og samarbeide godt hele tiden og ikke krangle. Sånn går det jo aldri, men trodde bedre om han enn dette...

Skrevet

Når dere er på fvk så bør dere bli enige om levering og henting. Om dere har avtalt henting kl 15 feks, så er det det klokkeslettet som gjelder med mindre det er noe spesielt som skjer og som tilsier at du bør hente gutten tidligere.

Sett opp klare retningslinjer for alt av samvær også ved ferier og heligdager. Dere bør bli enige om alt og skrive en klar avtale på dette. 

Eksen din må også forstå at dette er en avtale han må holde. Det at han er lei, trett eller har lyst og gjøre noe med en kompis er IKKE god nok til at du må hente tidlig. Om han vil bytte helg, så er dette noe du må få vite om i god tid, han må godta at du også har et liv og om du har planer den helgen så må han godta og gjøre om på egne planer evt skaffe barnevakt om det er noe han skal.

Skrevet

Var akkurat på telefonen med pappaen og lillegutt. Det har gått bra i natt. Litt grinete. Så derfor vil han at jeg skal hente så snart som mulig. "Fordi det er rettferdig"??? Han mente at jeg kom så veldig tidlig igår med han. Skulle komme i 10-11-tiden. Men ble 12-12:30.

joda, ser jo den at han også vil ha en "hel" dag med "fri". Men han har det jo oftere enn meg. Men han mente altså det var rettferdig (overfor han da, regner jeg med) om jeg hentet så fort som mulig, helst før han ringte... jeg sa at det som er rettferdig overfor gutten, er at han får tid med pappaen sin. Så argumenterte han med ar han ville ha 50/50.

Ble for dumt for meg det. Han vil jo gjerne ha meg til å levere så sent som mulig og hente så tidlig som mulig etter én natt. Og har jo ikke økonomi til mat annet enn nudler til seg selv de dagene han er alene.

Han tror han får så mye penger av å ha gutten 50%. Har visst fått høre det av kompiser. Slipper å betale bidrag og. Men det gjør han jo ikke uansett, siden han ikke har økonomi til det.

Ellers er det jo flott at han vil ha gutten mer, men han gir jo pokker ikke uttrykk for det, annet enn når han blir sur på meg og skal forsvare seg selv slik som nå, og gi meg dårlig samvittighet.

HI

Skrevet

høres ikke så hyggelig ut.. minner meg om faren min, vi var der annenhver helg, og søndagen virket det som han var såå lei og sliten av å ha oss der... siste året vi fortsatt hadde samvær, jeg var 16, satt han hele søndagen og maste om når vi hadde tenkt å dra hjem... enda vi alltid hadde hatt "bytting" kl. 19.. følte meg ikke så ønsket der akkurat, og sluttet dermed å komme til han. 
Ble vel for vant til å bo alene... men helt uforstålig for meg at en far ikke greier en HELG med barna sine annenhver uke... skulle jo tro han savnet oss og ønsket så mye tid som mulig? men nei...

Anonymous poster hash: 1bc87...7fa
Skrevet

Igår gikk det overraskende bra. De ble med kompis, sønnen på 6-7 år, og kjæresten til konpisen til en lekeplass. Så henta han kl. 19. Var sur på formiddagen fordi jeg ikke hentet tidlig da, fordi han hafde en avtale. Men endte godt.

Ingen av oss har bil, så jeg er avhengig av at mamma eller pappa kan kjøre, nie han vet.

Men fvk på torsdag. Håper vi kommer frem til en avtale. Sist vi var der var han skikkelig muggen og tror nok han skremte veilederen litt. Han blir skikkelig fiendtlig npr han møter "autoriteter", han føler seg alltid angrepet...

Skrevet

Noen fler som har noen tanker rundt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...