Gå til innhold

Oppsigelse i prøvetida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i fare for å miste jobben pga nedbemanning. Er fortsatt i prøvetid. Gjelder vanlig oppsigelsestid eller kort oppsigelsesfrist som eg har i prøvetida når eg ikkje blir sagt opp pga 'udugelighet'

Anonymous poster hash: 21272...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvetid er prøvetid og om det ikke står spesifikt i kontrakten din at det kun er pga "udugelighet" at du mister jobber etter prøvetid, så er nok sannsynligheten stor for at du må gå under nedbemmaning med mindre den stillingen du skal få er en som ikke rammes av dette.

Anonymous poster hash: 81f56...284
Skrevet

Hvis man f.eks har 6 mnd prøvetid, kan man bli sagt opp 2/3 mnd inn i stillingen (under prøvetiden) eller har man krav på å få jobbet det 6mnd

Oppsigelse/tid var ikke nevnt i min ansettelses kontrakt

Anonymous poster hash: f5ef8...baa

Skrevet

Normalen er 14 dagers oppsigelsestid. Men, tror da at det skal stå spesifisert. Hvis ikke er det arbeidsmiljøloven. Den sier min en mnd når du har jobbet så kort så sant ikke annet er spesifisert.

Anonymous poster hash: 224db...c87

Skrevet

Hvis ikke annet er avtalt er gjennsidig oppsigelsestid 14 dager i prøvetida og 1 mnd når prøvetida er over.

Anonymous poster hash: ade09...f57

Skrevet

Står det ikke i arbeidskontrakten din? Jeg hadde ihvertfall 14 dager i prøvetiden og 3mndr når prøvetiden på 6 mndr var over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...