Gå til innhold

Norske barn som blir invitert i bursdag hos muslimske. Hvorfor kan ikke de ta hensyn til at nordmenn flest spiser svin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden det går andre veien mener jeg :) hadde det ikke vært riktig å kjøpe inn svinepølser til de norske barna?



Anonymous poster hash: c9470...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nesten ikke verdt å kommentere. Jeg antar at muslimer tilrettelegger på samme måte som oss andre når det gjelder mat en IKKE kan spise.

 

Anonymous poster hash: a4468...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. For et teit forsøk på å være gøyal.

Prøv igjen.

 

Anonymous poster hash: c233d...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.



Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

:) Den som spør skal få svar. Meget religiøse muslimer og jøder kan ikke ha svinekjøtt i huset. De føler seg uvel av det. Så kan man kverulere om hvem sine følelser man skal respektere. Synes det går litt lang om man krever at alle skal leve "norsk" hjemme. Hva tenker du om det? 

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

:) Den som spør skal få svar. Meget religiøse muslimer og jøder kan ikke ha svinekjøtt i huset. De føler seg uvel av det. Så kan man kverulere om hvem sine følelser man skal respektere. Synes det går litt lang om man krever at alle skal leve "norsk" hjemme. Hva tenker du om det? 

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

 

 

Jeg sa ikke at barnet skal ha svinekjøtt.

Jeg sa at barnet mitt ikke skal spise halal. Stor forskjell.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller absolutt ikke at barna mind skal spise halalkjøtt, så de får ikke hå i bursdag til muslimer. Har de gjort det, så har de hatt med matpakke.

 

Anonymous poster hash: 4e759...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

:) Den som spør skal få svar. Meget religiøse muslimer og jøder kan ikke ha svinekjøtt i huset. De føler seg uvel av det. Så kan man kverulere om hvem sine følelser man skal respektere. Synes det går litt lang om man krever at alle skal leve "norsk" hjemme. Hva tenker du om det? 

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

 

 

Jeg sa ikke at barnet skal ha svinekjøtt.

Jeg sa at barnet mitt ikke skal spise halal. Stor forskjell.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

Mitt barn skal heller ikke spise halal, og det er viktig for meg at muslimer legger til rette for det hvis mitt barn skal i bursdager eller besøk. Men servere de mitt barn halal, så serverer jeg deres barn svin også. respekten får gå begge veier

 

Anonymous poster hash: b0783...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal ikke vi ta hensyn til at vietnamesere spiser hund?

Forventer at det fra nå av serveres hundepølser hos deg HI når vietnamesere kommer på besøk :P

 

Anonymous poster hash: e034d...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

:) Den som spør skal få svar. Meget religiøse muslimer og jøder kan ikke ha svinekjøtt i huset. De føler seg uvel av det. Så kan man kverulere om hvem sine følelser man skal respektere. Synes det går litt lang om man krever at alle skal leve "norsk" hjemme. Hva tenker du om det? 

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

 

 

Jeg sa ikke at barnet skal ha svinekjøtt.

Jeg sa at barnet mitt ikke skal spise halal. Stor forskjell.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

 

Ok, kjenner jøder som føler det slik som du gjør her. Selv vært i et muslimsk land og hjemme hos folk så jeg har nok spist det. Kan du ikke gi beskjed at du ønsker barnet ditt skal spise vegetar mat enten ta med matpakke som en sier eller be foreldrene lage det? Min erfaring med muslimer er at de liker en diskusjon og at man viser hvem man er. Ikke noe å være redd for!

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg HI. Det fungerer imidlertid ikke slik, for det er bare alle andre som skal ta hensyn til dem. Ikke bry deg om hersketeknikkene her inne.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0aecd...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så fra nå av ser altså koltbordet i barnebursdagen slik ut:

1 stk helstekt gris - med eple i munnen
3 stk Chihuahua - (drue i munnen?)
3 fat frukt og grønt
1 skål kakkerlakker og andre biller
4 stk halal slaktede lam

Og godteposer i 14 varianter.
 

Endret av Bustetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg HI. Det fungerer imidlertid ikke slik, for det er bare alle andre som skal ta hensyn til dem. Ikke bry deg om hersketeknikkene her inne.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0aecd...fe2

Klart at en muslimsk mor må ta hensyn til en ateist sitt verden syn. Men da må man tørre å snakke med folk. Er det noe nordmenn ikke gjør så er det å snakke!

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så fra nå av ser altså koltbordet i barnebursdagen slik ut:

 

1 stk helstekt gris - med eple i munnen

3 stk Chihuahua - (drue i munnen?)

3 fat frukt og grønt

1 skål kakkerlakker og andre biller

4 stk halal slaktede lam

Og godteposer i 14 varianter.

 

Hærlig som alltid Bustetroll :)

 

Anonymous poster hash: 4cae0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har barnet ditt problemer med kyllingpølser?

 

Anonymous poster hash: 26ebb...1c0

Æsj ja. Det MUK svineriet får de hvertfall ikke spise!!

 

Anonymous poster hash: 4e759...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil ikke at barnet mitt skal spise halal, så det er et interessant spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 9d0ef...1e7

Signerer denne.

 

Anonymous poster hash: 6839c...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Hvorfor MÅ dere på død og liv ha pølser i bursdag?
Hva med å ta 3 steg utenfor boksen..


Det finnes faktisk annen mat enn svinepølser, muk og halal.

Kresne skal man være, det er sikkert og visst. Nå må jo stakkars foreldre diske opp med forskjellige middager til alle 20 ungene

Endret av Bustetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jesus! Må ungen på død og liv spise gris da? Er det liksom ikke bursdag uten? Du får be gullungen la vær å forsyne seg av kjøttretter da vet du, hvis du er så livredd for halalkjøtt og så får han få en "trøstepølse" når han kommer hjem - dakar...



Anonymous poster hash: f346d...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har barnet ditt problemer med kyllingpølser?

 

Anonymous poster hash: 26ebb...1c0

 

Mitt barn liker ikke kyllingpølse, Nå liker han knapt nok vanlig pølse da. Favoritt pølsa er vossakorv. hehe. Men for alle er det ikke bare å bytte til kyllingpøler for alle. 

 

Anonymous poster hash: b0783...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Hvorfor MÅ dere på død og liv ha pølser i bursdag?

Hva med å ta 3 steg utenfor boksen.

 

Det finnes faktisk annen mat enn svinepølser, muk og halal.

 

Hva da?  :fnise:

 

Anonymous poster hash: c9470...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har barnet ditt problemer med kyllingpølser?

 

Anonymous poster hash: 26ebb...1c0

Æsj ja. Det MUK svineriet får de hvertfall ikke spise!!

 

Anonymous poster hash: 4e759...d69

 

Øhh..og du innbiller deg at pølser med svin ikke er MUK svineri som du kaller det???

 

Anonymous poster hash: 0e15c...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer at jeg må servere Halal neste gang. Så blir de bortskjemte ungene med purkete mødre hjemme. Da blir jo festen bare bedre.

Tenk at jeg skulle lære noe av DENNE tråden.

 

Anonymous poster hash: c233d...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herre jesus! Må ungen på død og liv spise gris da? Er det liksom ikke bursdag uten? Du får be gullungen la vær å forsyne seg av kjøttretter da vet du, hvis du er så livredd for halalkjøtt og så får han få en "trøstepølse" når han kommer hjem - dakar...

 

Anonymous poster hash: f346d...e29

 

Jeg støtter ikke dyremishandling, så bare tanken på halal slakt gjør meg uvel. Men om mitt barn må la være å spise fordi verten ikke tar hensyn så kan jo musling ungene også vente med å spise til de kommer hjem da. Jeg gidder ikke ta hensyn de demmes livssyn om de ikke tar hensyn til mitt

 

Anonymous poster hash: b0783...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...