Gå til innhold

Lei av korttenkte mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei meg på jenta mi sine vegne.

Hun er av de som er litt rund (142 cm lang og 35 kg 7 år).

Vi var på idrettsbanen her for å delta på aktivitetsleker å da hun sprang 60 m ble hun sist noe hun tok fint selv. Derimot var det en av de andre mødrene som kommenterte høylytt at det var ikke annet å vente når ungen var så overforet og innaktiv...

Nå er det slik at jenta mi har en medført deformitet i et bein (vridd lårbein og snapping hip) samt at hun er plattfot. Tiltross for dette deltar hun på alle fysisk aktive leker som foregår samt at hun går på vannsport. men hun blir selvfølgelig aldri en sprinter av disse grunnene.

Hvorfor skal alltid folk skylde på innaktivitet og se ned på de som er lubben?

Ja hun er nok litt lubben, men tiltross for dette er hun svært aktiv.

Hvorfor hun er litt lubben vet jeg ikke for vi spiser relativt sunt og variert. En vanlig ukedag kan se slik ut:

frokost: 1,5 brødskive med ost/kokt skinke o.l. (nugatti/syltetøy kun på lørdag)

lunch på skolen : 2 brødskiver samt en halv banan, et halvt eple o.l

middag: 1 potet, 2 kjøttkaker og en skje grønnsaker

Kveldsmat: et fat med frukt, to knekkebrød eller 1 skål med havregryn

Lørdager har vi pizza, taco, hamburger o.l til middag samt en skål til henne med 10 smågodtbiter i (hun er ikke så glad i søtt) eller en skål med potetgull.

til drikke er det kun vann pga hun liker kun det. har i tillegg melkeintoleranse.

er dette virkelig mye?

Hun hørte kommentaren å ble veldig lei seg. Spurte om hun var feit da hun kom hjem...

Det gjør så vondt at voksne er så ondskapsfulle, og at de uttaler seg uten å vite sannheten :cry:

Måtte bare skrive dette å få det ut...

Anonymous poster hash: 853c3...73d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars jente. 

Jeg hadde nok slengt ut en bitende kommentar til den ubetenksomme moren.

Anonymous poster hash: ebca9...082
Skrevet

Ser ut som et helt normalt kosthold :) Ja, stakkars jenta di. Forferdelig at voksne mennesker ikke skjønner sånt. De har sikkert alltid vært friske og vet ikke bedre. Vær glad du som har mer vett ;)

Skrevet (endret)

For et ekkelt kvinnemenneske!

La ungen spise så mye frukt, grønnsaker, ris og brød som hun vil. Hold heller tilbake på melkeprodukter og kjøtt, det er det man legger på seg av......både på innsida og utsida.

Jeg synes hun spiser lite, hun spiser mindre enn min 1åring.

Men hun er jo veldig høy, så er nå ikke så sikker på at hun er overvektig akkurat.....?

Endret av Elina
Skrevet

Nei, det er ikke mye mat. Jenta mi spiser mye mer, og er tynn som en strek.

Voksne som kommenterer sånn når barn (og for så vidt også andre) hører på, mangler virkelig sosiale antenner.

Fortsett som dere gjør, det virker som dere har god kontroll på både kosthold og aktiviteter. Så får en håpe at ikke sånne kommentarer tar fra henne lysten til å delta.

Anonymous poster hash: 2f3c0...87a

Skrevet

For et ekkelt kvinnemenneske!

La ungen spise så mye frukt, grønnsaker, ris og brød som hun vil. Hold heller tilbake på melkeprodukter og kjøtt, det er det man legger på seg av......både på innsida og utsida.

Jeg synes hun spiser lite, hun spiser mindre enn min 1åring.

Men hun er jo veldig høy, så er nå ikke så sikker på at hun er overvektig akkurat.....?

Hun får spise det hun vil ja (jeg nekter å "slanke" henne uansett!) men i løpet av en dag er det dette hun vil ha. kan av og til variere med en brødskive eller litt mer/litt mindre middag men jevnt over er det slik. Folk tror jeg lyver om inntaket, men hva er vitsen med det?

Hun var visst overvektig ifølge helsesøster ja. Men en ser bare at hun har en liten dobbelhake samt en litt rund mage...

Skrevet

Høres ut som om hun spiser helt normalt. Hun høres ikke så veldig rund ut heller, syns jeg. Jenta mi er ca 10 cm kortere og 5 kg mindre, og hun er ganske tynn.

Anonymous poster hash: f8ff4...5c5

Skrevet

Litt lite grønnsaker? Men ellers ok kosthold

Anonymous poster hash: 613c7...fe2
Skrevet

Synes hun spiser ganske lite, men så har jeg gutter da. Jeg var også litt lubben på den alderen, men strakk meg ut. Hun høres ikke mer en lubben ut i forhold til vekt og høyde og alle er forskjellige. Slapp av og la henne vokse seg til:-). Blir skremt når voksne skal ta vekthysterien ned til barn

Anonymous poster hash: a4c7d...705
Skrevet

Klarer ikke helt å forstå hvorfor du mener noen er lubben med de målene?

Anonymous poster hash: 6abf5...257

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Så utrolig frekt å si noe slikt! Sånne kommentarer glemmer man ikke så lett, verken barn eller voksne.

Jeg ville i hvert fall snakket med jenta mi om dette, var jeg deg. Jeg vet ikke helt hva jeg ville sagt, men noe om at dette mennesket tar helt feil eller noe lignende. Det er en viktig motvekt til det moren sa. Dessuten er hun jo slett ikke inaktiv. Får håpe jenta di ikke forstod ordet overforet- det er jo ikke noe vanlig ord blant barn. Forstår hun litt av det, ville jeg kommet med en hvit løgn om hva det betyr. Kanskje at hun mente det ble vanskelig å løpe rett etter mat, eller lignende, for å gjøre skaden minst mulig. Jeg vet ikke. Du kjenner jenta di best.

Det hadde også vært fint om du snakket med denne moren på tomannshånd om hvordan du/ dere oppfattet det hun sa. Slikt sier man da bare ikke!

Anonymous poster hash: ccf25...1d1
Skrevet

Er det mulig? 

Gi en god klem til datteren din :)

Anonymous poster hash: b38fb...055
Skrevet

jeg synes ikke at hun er så stor akkurat. Bare litt valpefett som jeg tror forsvinner når hun vokser til. Har snakket med henne, for hun skjønte så altfor godt hva den damen sa..

Jeg ble så satt ut at jeg ikke rakk å snakke med kvinnemenneske før hun dro. Var for opptatt med å ta meg av datteren min. .

Skrevet

Jeg har ike noe forhold til vekt/høyde med barn på den alderen. Tror jeg veide rundt 35 kg i andreplassen og jeg var lubben i hvert fall. Husker det var så mye prat om vekt, og ei annen jente hun veide jo bare 26. Det ropte hun høyt om. Jeg snakket aldri med noen om det, latet som om alt var greit. Men utviklet spiseforsryrrelser da jeg begynte i sjette klasse. Greit å være obs på det i hvert fall. Var også aktiv i både håndball og fotball.

Men til noe annet, spiser hun ikke litt lite? Min småspiste treåring spiser det samme som henne. Har en ettåring som spiser i hvert fall det dobbelte i løpet av en dag. Skal sies at hun er over gjennomsnittet opptatt av mat da.

Anonymous poster hash: b8073...d04

Skrevet

Du må nok berre lære jenta di at enkelte har lav vekt på grunn av luft mellom øyrene i staden for hjerne.

Skrevet

Utrolig korttenkt, slem og kunnskapsløs kommentar ja.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Tydeligvis en mor som har komplekser, og da sies det jo at angrep er det beste forsvar. For et fjols av et kvinnemenneske.

Skrevet

Oiiii.... Til og med jeg blir litt satt ut her... Ufint! 👼

Anonymous poster hash: 4bcc9...208

Skrevet

Idiotisk mor som slengte en sånn kommentar. Det er ikke rart man har mobbere når mødre slenger ut sånt.

Din datter virker verken overforet, inaktiv eller lubben. Det med luft mellom ørene virker derimot veldig treffende:)

Anonymous poster hash: 7305f...f88

Skrevet

Kunne ikke interessert meg mindre for hva ungen din spiser, det er ikke på noen måte det som er problemet med det du skriver. Det som er problemet er det ufine kvinnemennesket som ikke vet å passe kjeften sin! Slike ufonheter får da ungene nok fra hverandre om ikke vi voksne også skal begynne, var det på noe vis plagsomt for dama at jenta di kom sist eller? Jeg fatter ikke.. Dessuten så må noen komme sist på 60metern for at noen skal komme først, det henger ikke sammen med kosthold og aktivitet, men er en del av konkurransen. Kunne like gjerne vært "gullklumpen" til "slarvkjerringa"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...