Gå til innhold

Når dere henter i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henter dere ungen og går, eller snakker dere med de ansatte? Jeg spørr gjerne hvordan det har gått i dag, og de fleste er hyggelige og svarer. Men ei av de ansatte orker aldri å prate med foreldrene.

Er det vanlig å prate litt, eller lar dere de ansatte "være i fred"?

Må gjerne svare dere som jobber i bhg også. Begynner jo å lure på om jeg plager dem :P men ser jo at andre foreldre blir stående å prate et par minutter før de drat også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spør alltid hvordan dagen har vært :)

Da jeg jobbet i bhg, syntes jeg det har koselig at foreldre snakket med oss :)

Skrevet

Spør stort sett alltid om hvordan dagen deres har vært og hilser både på morgenen og ettermiddagen. I dag ble det slik at jeg hilste på 3 av de som jobbet der da jeg hentet, men det var mest for at flere av de kom bort til oss :)

Vi har veldig bra bhg :)

Anonymous poster hash: 3d19c...512
Skrevet

Kjem an på kor rolig babyen er og kor mange småtroll som stimlar seg rundt vogna/bilstolen.

Gjest Julia1984
Skrevet

Prater alltid med de ansatte og så ofte vil barna vise meg noe.

Skrevet

Med mindre jeg har veldig dårlig tid, eller en urolig lillesøster på slep, slår jeg gjerne av en prat.

Skrevet

For meg så har det vært naturlig å ta av meg jakka og skoene og gå inn og slå meg ned i noen minutter med barna. Mest fordi ungen min hater å dras ut av lek og trenger noen minutter på å forberede seg på at vi skal dra. Og jeg setter stor pris på det om en eller flere av de voksne slår av en liten prat om hvordan dagen har vært for barnet mitt. Ser at enkelte andre foreldre bare henter ungen sin og drar med en gang, og det slår meg som litt merkelig (dette skjer konsekvent og alltid hos de samme). Ønsker de ikke å vite hvordan barna har hatt det, tenker jeg. Ønsker de ikke å bli kjent med de som faktisk passer på barna deres hele dagen? Flere av de ansatte liker jeg godt og skulle gjerne hatt dem som venninner :) Men legger dem selvfølgelig ikke til på facebook eller lignende, vil jo ikke krysse den profesjonelle grensen deres.

Anonymous poster hash: 82441...893
Skrevet

Jeg snakker mye med de ansatte på avd til dattera mi, har veldig god kontakt med ped. leder. I min bhg snakker jeg også alltid til alle foreldre, men ikke alle jeg rekker å snakke like mye med alle. Noen foreldre er veldig glad i å prate, mens noen igjen omtrent smetter ut døra før du rekker og si hei..

Skrevet

Det avhenger mest av hvem som er på jobb.

jeg liker også best at de ansatte forteller uten at jeg må spørre hver gang.

i den gamle barnehagen vår hadde de fokus på dette, og alle fortalte minst tre ting som barnet hadde gjort.

Anonymous poster hash: e5f3d...cc6

Skrevet

Spør hvordan dagen har vært, eller bare "bra dag?", får et bekreftende svar tilbake, og det er som regel det. Av og til prater vi litt lenger, hvis de har noe spesielt å fortelle om podens påfunn den dagen.

Skrevet

Om det er ansatte fra avdelingen til velsa tilstede når jeg henter, så spørr jeg hvordan dagen har gått og om hvordan det har gått med å gå på do osv (holder på med bleieslutt). Men ofte blir klokken fort halv fire- fire før jeg får hentet, da er alle ungene ute og hender rett som det er at det ikke er noen voksene fra avdelingen igjen på jobb. Da sier jeg bare ifra at jeg henter datteren min og hadet bra.

Anonymous poster hash: df21e...76c
Skrevet

Snakker alltid med de ansatte ja. Vil jo gjerne vite hva barna mine har gjort hele dagen.

Skrevet

Det kommer an på hvor travelt de har det. Av og til spør jeg hvordan dagen har vært, av og til sier jeg bare hei og får med meg ungen min. Heldigvis trives han godt og har gode venner der, og i tillegg er de flinke til å informere via tavla om hva de har gjort i løpet av dagen. Jeg kan også spørre treåringen, men da får jeg ofte svar som dette: - Men så kom det en tyv!! Og han stjal alle lekene!! Men så kom politiet og sendte tyven helt opp til månen!!

Så sånn sett er det jo greit å få en versjon fra de voksne også... :-)

Skrevet

Småprater alltid litt, spør i alle fall hvordan dagen har vært...

Skrevet

Tar som regel en prat om hvordan dagen til jenta mi har vært jeg da :) Blir jo ikke stående i 10-15 min hver dag liksom, men en kort liten prat er jo bare hyggelig ;)

Skrevet

For meg så har det vært naturlig å ta av meg jakka og skoene og gå inn og slå meg ned i noen minutter med barna. Mest fordi ungen min hater å dras ut av lek og trenger noen minutter på å forberede seg på at vi skal dra. Og jeg setter stor pris på det om en eller flere av de voksne slår av en liten prat om hvordan dagen har vært for barnet mitt. Ser at enkelte andre foreldre bare henter ungen sin og drar med en gang, og det slår meg som litt merkelig (dette skjer konsekvent og alltid hos de samme). Ønsker de ikke å vite hvordan barna har hatt det, tenker jeg. Ønsker de ikke å bli kjent med de som faktisk passer på barna deres hele dagen? Flere av de ansatte liker jeg godt og skulle gjerne hatt dem som venninner :) Men legger dem selvfølgelig ikke til på facebook eller lignende, vil jo ikke krysse den profesjonelle grensen deres.

Anonymous poster hash: 82441...893

Å hjelpe meg.. Sitter deg ned å slår av en prat faktisk! Hadde du vært en av foreldrene i bhg jeg jobber i, så hadde vi blitt gal! Kjekt at foreldrene vil prate om barnas dag osv, men å kle av seg å sitte seg ned blir nok litt i overkant ja.. Tenk om alle hadde gjort det da.. Haha!

Anonymous poster hash: f2b82...6fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...