Gå til innhold

svineinfulensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg går på skole med er lagt inn med svineinfulensa og fler er syke. Burde jeg holde meg hjemme fra skolen?

jeg er gravid ca 15 uker..

Hvor farlig er den egentlig for gravide?

Anonymous poster hash: 741d1...478
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg går på skole med er lagt inn med svineinfulensa og fler er syke. Burde jeg holde meg hjemme fra skolen?jeg er gravid ca 15 uker..Hvor farlig er den egentlig for gravide? Anonymous poster hash: 741d1...478

Jeg hadde den i 2009, var gravid i 4-5 mnd ca. Ble ganske syk, men fnøys bare av den etterpå, jeg dauva tross alt ikke.... Problemet er at jeg enda ikke er frisk. Jeg fikk ME...

Anonymous poster hash: 53f2a...54f

Skrevet

Ei jeg går på skole med er lagt inn med svineinfulensa og fler er syke. Burde jeg holde meg hjemme fra skolen?jeg er gravid ca 15 uker..Hvor farlig er den egentlig for gravide? Anonymous poster hash: 741d1...478

Jeg hadde den i 2009, var gravid i 4-5 mnd ca. Ble ganske syk, men fnøys bare av den etterpå, jeg dauva tross alt ikke.... Problemet er at jeg enda ikke er frisk. Jeg fikk ME...

oida...gikk det bra med barnet da? synes du jeg skal holde meg hjemme?

Anonymous poster hash: 741d1...478

Skrevet

Influensa er ikke bra for barnet i magen. Hadde holdt meg hjemme.

Anonymous poster hash: e43da...925
Skrevet

Jeg hadde den i 2009, var gravid i 4-5 mnd ca. Ble ganske syk, men fnøys bare av den etterpå, jeg dauva tross alt ikke.... Problemet er at jeg enda ikke er frisk. Jeg fikk ME... Anonymous poster hash: 53f2a...54f
Tok du vaksinen?

Anonymous poster hash: 8bfee...41e

Skrevet

Jeg hadde den i 2009, var gravid i 4-5 mnd ca. Ble ganske syk, men fnøys bare av den etterpå, jeg dauva tross alt ikke.... Problemet er at jeg enda ikke er frisk. Jeg fikk ME... Anonymous poster hash: 53f2a...54f
Tok du vaksinen?Anonymous poster hash: 8bfee...41e
Rakk ikke ta vaksinen. Barna mine var prioriterte pga astma, men ikke en gang de rakk få den før vi var smittet. Med barnet i magen gikk det tilsynelatende bra, men forskning kan tyde på at man i tillegg til andre faktorer også må ha ett spesielt gen for å kunne utvikle me, jeg forsøker derfor ta mine forhåndsregler med ungene og følger nok litt ekstra med....

Skrevet

Jeg hadde svineinfluensa for ett par uker siden. Mann og barn ble friske etter en liten uke, men jeg lå i nesten 3 uker og endte opp med bakteriell luftveisinfeksjon, halsbetendelse og antibiotika kur! Jeg var 25-26 uker på vei da, er 28 uker nå og knerten ser ut til og ha det veldig bra, men tror nokk jeg hadde vært hjemme hadde jeg vært deg. Ikke mye kjekt og være så dårlig når man er gravid...!

Skrevet

Tror jeg hadde holdt meg hjemme. Går du på skole i Vestfold, der er 2 lagt inn på sykehus. Vi har fått varsel om mange syke der nå. Vaksine ville jeg ikke ha tatt, denne har hatt mange stygge bivirkninger,

Jeg fikk svineinfluensa sist gang den herjet, var syk i en uke, føltes ut som en helt grei influensa. Jeg hadde da diagnosen ME. Jeg er frisk i dag, ble frisk ikke så lenge etterpå. Så den gjorde ikke noe verre for meg.

Anonymous poster hash: 41823...1ef
Skrevet

Ser noen spør om hun tok vaksinen, regner med de vil koble ME til vaksinen. Forskere tror nå at de som fikk bivirkninger av vaksinen også hadde fått samme bivirkningene om de ikke var vaksinerte, men hadde fått svineinfluensaen. Det vil si de er disponerte for det og svineinfluensaen eller svineinfluensavaksinen vil utløse det.

Anonymous poster hash: 4388f...765
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ME før svineinfluensa vaksinen, men at vaksinen gjorde meg betydelig verre. Er fortsatt ikke i jobb etter vaksinen.

Anonymous poster hash: f6a97...9e5

Skrevet

Hva er infULensa?

Anonymous poster hash: 78b10...9d9

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde holdt meg borte, hvis jeg visste at det var svineinfuena i gjære, for å forhindre en evt smitte! Når det gjelder vaksinen, så er jeg sjeleglad for at jeg ikke tok den i 2009, var ikke i tvil om å la være! T.o.m foreleseren jeg hadde i anatomim og sykdomslære den gangen, anbefalte oss utenfor risikosonen og la være da vaksinen var en hastevaksine det ikke var forsket nok på. Min mann ble overtalt av mor sin om og ta den, og han har vært mye forkjølet og hanglete siden da, det samme med mamma, og de var knapt nok sjuk før har de begge sagt i etterkant!

Skrevet

Hvor lenge ser du for deg at du skal holde deg hjemme? De syke er ikke der mer, og hvis smitten kommer fra skolen har du jo allerede vært utsatt?

Jeg tok forøvrig vaksinen sist, var gravid og både jeg og barnet er svært lite syke..

Skrevet

Hysteri!

Anonymous poster hash: 0b03f...090
Skrevet

Hvor lenge ser du for deg at du skal holde deg hjemme? De syke er ikke der mer, og hvis smitten kommer fra skolen har du jo allerede vært utsatt?

Jeg tok forøvrig vaksinen sist, var gravid og både jeg og barnet er svært lite syke..

Det er ikke uten grunn at det er kommet fram flere i media som har reagert, og hvor det ble påvist at vaksinen er årsaken! Så da har du og barnet vært heldige, heldigvis for dere :-)

Skrevet

Her på sykehuset jeg jobber tok 90% av de ansatte vaksiner. Ingen ble syke av det. Mannen min hadde svineinfluensa, han var så dårlig som han aldri har vært før. Jeg er glad både vi og ungene er vaksinert😃.

Anonymous poster hash: 14037...d9d

Skrevet

Her på sykehuset jeg jobber tok 90% av de ansatte vaksiner. Ingen ble syke av det. Mannen min hadde svineinfluensa, han var så dårlig som han aldri har vært før. Jeg er glad både vi og ungene er vaksinert. Anonymous poster hash: 14037...d9d

Kan diskuteres opp og i mente den der vaksinen! Noen er heldige, andre ikke ;-)

Skrevet

Her tok alle vaksinen, men vesla fikk det likevel. Man er ikke 100% beskyttet selv om man tar vaksinen.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at det er kommet fram flere i media som har reagert, og hvor det ble påvist at vaksinen er årsaken! Så da har du og barnet vært heldige, heldigvis for dere :-)Anonymous poster hash: 8bfee...41e

Ja, heldigvis ble ingen hos oss syke, verken de med eller de uten vaksine. Jeg er enig i at massevaksinasjonen gikk fort og at det burde vært forsket mer på, men ved en pandemi er det ikke alltid tid til å utvikle nye og godt utprøvde vaksiner. At vaksinen er/har vært omdiskutert er jeg fullt klar over, men jeg må si at jeg synes vaksinehysteriet er litt skremmende. At flere og flere takker nei til vaksine tror jeg nemlig ikke bunner i kunnskap, men i frykt..

Skrevet

Det er ikke uten grunn at det er kommet fram flere i media som har reagert, og hvor det ble påvist at vaksinen er årsaken! Så da har du og barnet vært heldige, heldigvis for dere :-)Anonymous poster hash: 8bfee...41e

Ja, heldigvis ble ingen hos oss syke, verken de med eller de uten vaksine. Jeg er enig i at massevaksinasjonen gikk fort og at det burde vært forsket mer på, men ved en pandemi er det ikke alltid tid til å utvikle nye og godt utprøvde vaksiner. At vaksinen er/har vært omdiskutert er jeg fullt klar over, men jeg må si at jeg synes vaksinehysteriet er litt skremmende. At flere og flere takker nei til vaksine tror jeg nemlig ikke bunner i kunnskap, men i frykt..

Ikke frykt fra min side, men siden jeg ikke var i risikogruppen så såg jeg ikke poenget med og ta den! Jeg fulgte rådet til foreleseren min, som da er lege gjennom mange år ;-)

Skrevet

Hadde ikke gravide vært erklært som risikogruppe hadde nok ikke jeg tatt den heller, bare så det er sagt. Jeg tar ikke influensavaksine hver år bare fordi min gamle bestemor har nytte av det :)

Tenkte mer på at flere ikke "ser noen vits" i å følge vaksinasjonsprogrammet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...