Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Guttungen legger seg 7, og jeg mener det er alt for lang tid mellom fire og sju til å ikke ha kvelds før legging. Mannen er uenig siden han ikke blir sulten selv før i nitiden på kvelden. Han ser ikke at ungen ikke er glad i middag og ikke spiser mer enn akkurat nok til å bli mett. Selvsagt fôrer jeg ungen likevel altså, men det er en evig diskusjon. Godt å få ut litt frustrasjon. Anonymous poster hash: 9bea9...e28
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Mener han at gutten ikke skal få kveldsmat og så bli vekket i 21-tiden for å spise? Skjønte ikke helt argumentet til mannen din..... Datteren min spiser heller ikke noe særlig middag og får kveldsmat i 18:30-tiden. Anonymous poster hash: 1b0ec...941
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Idiotiske mannfolk… selvfølgelig er ikke middag klokka 4 eller 5 for sen slags skyld kvelds! Hvis dere derimot hadde spist klokka seks og du visste at ungen spiste seg god og mett hadde jeg nok sagt at det var kvelds Lykke til med mannen…. Anonymous poster hash: 4a528...baf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Her blir alltid ungene tilbydt kveldsmat uansett når vi spiste middag igrunn. Om vi spiser middag en time før leggetid fpør jeg alltid om e skal ha mat. For jeg kan jo banne på at den gangen jeg ikke spør så finner de ut st de er mer sultene når de har kommet i seng. Så da blir det opp igjen og kveldsstellet på nytt. Ungene er forskjellige, tre av ungene spiser igrunn alltid kveldsmat uansett når de spiste middag. Hun siste spiser sjeldent kveldsmat. Hun har sjeldent lyst på mat om klokka har bikka seks. Anonymous poster hash: fc813...86f
Gjest Julia1984 Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Barn er ofte hyppigere sultne. I tillegg er de i vekst, det er vel neppe mannen din.
Gjest Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Be gubben din ta seg en bolle og håper han blir klok av den! Så klart skal ungen ha mat føre han legger seg igjen. Vi spiser middag i firetiden og kveldsmat til minsten blir servert i sekstiden igjen Seinest halv sju. Tilbyr da smuthies, frukt, brød eller hva han måtte ha lyst på der og da
Guttaboys Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Hadde aldri sett for meg at dette skulle være en problemstilling for noen. Merkelig at mannen din skal la sin egen mage være fasiten. Vi spiser middag 16.30-17.00. Minsten får likevel tilbud om kveldsmat kl. 18, eldste spiser kl. 19. Som andre barn, er det ikke alltid de vil spise så mye middag. Men, det har hendt at barna har spurt om brødskive rett etter middag. Det får de ikke. Da må de vente til kveldsmat. De har selvfølgelig fått beskjed om dette på forhånd, når de påstår at de er mette etter middagen;)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Her har vi aldri hatt kvelds. Nå spiser vi middag kl. 18.15-18.30, 5-åringen legger seg kl. 19.15. Når han var mindre spiste vi 17.30. Anonymous poster hash: 08680...5c0
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Hæ? Selvsagt ikke. Det er nå vel for lenge å gå helt fra klokken 16 og til morgenen uten å spise? Her tilbys kveldsmat ved barne-tv uansett når middagen var.
humlemamma Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Går det mer enn to timer mellom middag og legging blir det tilbud om kveldsmat. Er det kortere tid gir jeg beskjed på forhånd (oftest tidligere på dagen, siden det da blir brødskiver/suppe/lunsj-mat etter skolen og ikke middag), sånn at frøkna vet at hun må spise seg skikkelig mett.
Hringariki Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 Vi spiser middag kl 16, så får hun småplukkmat (oppskåret grønnsaker, frukt o.l.) til Fantorangen 1730, deretter kvelds (grøt eller brødskive) ca 1830, legger seg 19.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #12 Skrevet 28. mars 2014 Vi tilbyr alltid havregrøt eller brødskive til kvelds etter barnetv og lekser, både til toåringen og sjuåringen, uansett hvor tidlig det er siden middag. Og selv om de spiste godt til middag så vil de gjerne ha. Småttiser trenger å legge seg mette. Og mannen din virker uopplyst. Anonymous poster hash: 2067c...5d5
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #13 Skrevet 28. mars 2014 Min spiser ikke alltid så godt med middag så da får han litt grøt i sekstiden + flaske. Har han spist godt med middag så får han bare litt kveldsfrukt eller yoghurt og flaske i sekstiden. Han er 1,5år. Det viktigste er at han ikke er så sulten at han våkner om natten. Anonymous poster hash: d34a6...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå