Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Etter alle uføretrådene (om uføres manglende evne til å ta ansvar for barn) og også alle trådene med kvinner som har blitt uplanlagt gravide og likevel blir rådet til å beholde nærmest uansett omstendigheter, har jeg blitt sittende og tenke litt... Hva hvis man er ufør, ikke planlegger barn og bruker f.eks. spiral eller p-piller, og så blir man likevel gravid, hva gjør man da? Som ufør og syk vil man kanskje ikke kunne tilby et barn like god økonomi og like mange (dyre) aktiviteter som friske, arbeidsføre foreldre kan og man vil bli sett ned på av de fleste for det første fordi man er syk og ikke arbeider og for det andre fordi man setter barn til verden som syk. På den annen side, skal man ta livet av et uskyldig barn fordi moren ikke er frisk? -Og hvor sikker skal man være på at sykdommen ikke vil forverre seg i løpet av barnets oppvekst før man velger å beholde barnet? Dypest sett dreier det seg vel om det er best å dø eller å bli født til et liv med en ufør forelder, eller hva? Hadde vært interessant å høre hva andre tenker... Anonymous poster hash: f8258...014
catchbaby Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Jeg tenker at alle og enhver må være sin egen herre. Og man gjør det beste utav de forutsetningene man har.Det er stor forskjell på folk, og det finnes mange fysisk og psykisk friske som kanskje heller ikke burde satt liv til verden? Spørsmålet om hva som er rett og galt blir så komplekst synes jeg.Så lenge man kan skape en god og trygg oppvekst spiller det ingen rolle om mor/far er frisk eller syk. Men det er rett og slett forutsetninga.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Etter alle uføretrådene (om uføres manglende evne til å ta ansvar for barn) og også alle trådene med kvinner som har blitt uplanlagt gravide og likevel blir rådet til å beholde nærmest uansett omstendigheter, har jeg blitt sittende og tenke litt... Hva hvis man er ufør, ikke planlegger barn og bruker f.eks. spiral eller p-piller, og så blir man likevel gravid, hva gjør man da? Som ufør og syk vil man kanskje ikke kunne tilby et barn like god økonomi og like mange (dyre) aktiviteter som friske, arbeidsføre foreldre kan og man vil bli sett ned på av de fleste for det første fordi man er syk og ikke arbeider og for det andre fordi man setter barn til verden som syk. På den annen side, skal man ta livet av et uskyldig barn fordi moren ikke er frisk? -Og hvor sikker skal man være på at sykdommen ikke vil forverre seg i løpet av barnets oppvekst før man velger å beholde barnet? Dypest sett dreier det seg vel om det er best å dø eller å bli født til et liv med en ufør forelder, eller hva? Hadde vært interessant å høre hva andre tenker... Anonymous poster hash: f8258...014 Jeg er på aap, har me. Noen skal få bite i seg alle nedlatende kommentarer vedr me syke.... Det som forundrer meg er at ikke vi bare fratas retten til alt liv av andre, men jammen blir mannen min sett på som en idiot også... Mannen min tjener mer enn en million i året, båre barn har alt de trenger og mer til, far følger også opp aktiviteter så de lider ingen nød. Rart eller hva? Må jo være helt unik den gubben min.... Anonymous poster hash: c86fa...0ab
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Det viktigste må da være å være ønsket inn i denne verden uansett helse. Anonymous poster hash: c5c67...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå