Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Tenker på høgskole i Spania eller noe? Om faget koster 60 000 kr, hvordan er det da med bosted i de månedene? Anonymous poster hash: 1ba39...bf6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt! Hva lurer du ang på ang bosted? Kostnad? Det varierer vel veldig utifra stuieland/by osv Jeg har studert 2 år i utlandet. Hadde skolepenger. Noe var dekket via stipend, resten dekket jeg av egen lomme. Bolig ble også dekket av egen lomme. Fikk reisestipend og reiste hjem 1 gang i året. Anonymous poster hash: c0d8b...95c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Lurte jo mest på hvordan det var med bosted, om en fikk det gjennom skolen i den prisen eller utenom Hvor i utlandet var du da? Anonymous poster hash: 1ba39...bf6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Om man får bosted igjennom skolen er jo sånnsett umulig å svare på. Det kommer an på hva slag skole/om de tilbyr bosted på campus osv. Generelt sett så må du finne ut hva slags støtte du kan få fra Lånekassen. Det kommer an på hvilken studieretning du velger. Noe gir tilskudd til å dekke skolepenger, noe ikke. Hva skal du studere? Man får uansett vanlig studiestøtte (stipend/lån) Men vil du bo på skoleområdet når du har barn? Jeg bodde i Australia Anonymous poster hash: c0d8b...95c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Tenker på høgskole i Spania eller noe? Om faget koster 60 000 kr, hvordan er det da med bosted i de månedene? Anonymous poster hash: 1ba39...bf6 Jeg har studert i Spania gjennom NMH/BI i 1,5 år. Bosted måtte man ordne med selv. Som regel finner man annonser hvor noen søker etter medstudenter - dvs man deler leilighet med flere - det er gøy og man blir kjent med mange Før du drar nedover bør du bestille deg et par netter på et hostal, slik at du har noen dager å gå på. Vi fant alle en plass å bo i løpet av ei uke (Barcelona og Madrid). Anonymous poster hash: 5fb08...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå