Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Du sitter der med et sykt barn. Er barnet sykt nok til at det trenger legetilsyn? Nå fikk du en lur ide, du spør om råd inne på dinbaby. Hvorfor ikke ringe direkte til legevakten? Du ser en spennende overskrift fra VG+ eller en lignende side, du har ikke abonnement og lurer fælt på hva som står i den artikkelen. Det er gjerne tidlig på dagen, så du skal gjerne en tur i butikken, hvor du kan kjøpe dagens VG, der står jo artikkelen. Nei, du spør heller på dinbaby om noen kan lime artikkelen inn her, så slipper du å bruke penger på å kjøpe avisen. Jeg er kanskje dum og rar, men jeg føler meg ofte tryggere på rådene fra legevakten enn rådene jeg får her inne. Jeg har også råd til å kjøpe en avis. Er jeg rik? Anonymous poster hash: 6b7d0...cbc
Gjest Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Hæ? Dette skjønte jeg ikke? Mulig jeg er blond, men oppegående mennesker ringer da for pokker legevakten enn å spørre hønsa her inne, når man kommer til sykdom og liknende? Har jeg kuttet av meg foten, så spør jeg ikke her inne om jeg skal finne frem sysakene selv enn å kommemeg avgårde til legevakt
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Da hadde det ikke vært like artig å være her inne Anonymous poster hash: 71fb9...78a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Hæ? Dette skjønte jeg ikke? Mulig jeg er blond, men oppegående mennesker ringer da for pokker legevakten enn å spørre hønsa her inne, når man kommer til sykdom og liknende? Har jeg kuttet av meg foten, så spør jeg ikke her inne om jeg skal finne frem sysakene selv enn å kommemeg avgårde til legevakt Jo, et kjapt lite søk og jeg fant fram til en link. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144127248-ringe-lege-hjelp/ Anonymous poster hash: 6b7d0...cbc
*Miss Marple* Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 I helgen var mini syk. Feber på 40, men ellers i fin form. Jeg var redd for henne, og heldigvis var mannen hjemme så jeg kunne diskutere med han om vi skulle ringe lege eller ikke. Vi fant ut at vi venter siden formen ikke var så dårlig og heldigvis gikk det fort over. Men ikke alle har noen å drøfte slike ting med. Er barnet veldig dårlig og slapt er det ingen tvil om at man skal kontakte lege, men det er mange gråsoner mellom frisk og syk og da kan det være greit å høre om noen har erfaring og trøst å komme med. For noen er 20 kr for VG 20 kr for mye, så da kan det være greit å høre om noen som har VG+ er greie å kopiere en artikkel til en. Det finnes mennesker i alle livssituasjoner her inne, så jeg lurer egentlig på hvorfor du tror at alle har det som deg?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 I helgen var mini syk. Feber på 40, men ellers i fin form. Jeg var redd for henne, og heldigvis var mannen hjemme så jeg kunne diskutere med han om vi skulle ringe lege eller ikke. Vi fant ut at vi venter siden formen ikke var så dårlig og heldigvis gikk det fort over. Men ikke alle har noen å drøfte slike ting med. Er barnet veldig dårlig og slapt er det ingen tvil om at man skal kontakte lege, men det er mange gråsoner mellom frisk og syk og da kan det være greit å høre om noen har erfaring og trøst å komme med. For noen er 20 kr for VG 20 kr for mye, så da kan det være greit å høre om noen som har VG+ er greie å kopiere en artikkel til en. Det finnes mennesker i alle livssituasjoner her inne, så jeg lurer egentlig på hvorfor du tror at alle har det som deg? Jeg har vært alene i mange år, likevel, enkelte situasjoner diskuterer jeg med profesjonelle. Og hva angår VG+. Hadde ikke jeg hatt råd til å kjøpe avisen den dagen, da hadde jeg heller droppet det. Anonymous poster hash: 6b7d0...cbc
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Det handlar stort sett ikkje om å få medisinske råd har eg inntrykk av, men om å snakke med nokon om ein situasjon ein ikkje kjenner seg 100% trygg på. Men eg er enig i at bekymringar bør stillast via kompetent personale først. Etterpå kan ein godt få råd (mammaråd, ikkje legeråd) og sympati her inne, det synes eg er ein fin ting.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Ville ringt legevakt for å rådføre meg først, men om jeg da hadde blitt sendt hjem og fremdeles var usikker, ja da ville det nok falt meg inn å opprette en tråd for å spørre om råd her inne. Noen ganger tar også leger feil, for eksempel fordi de aldri har vært borti sykdommen det er snakk om. Da kan de feiltolke symptomer og sende deg hjem igjen. Stoler du da 100% på legen og ingen andre kan det kanskje gå galt. Eller kanskje ikke. Uansett, hva er problemet med å rådføre seg her? De aller fleste bruker det som et supplement til medisinsk rådgivning, ikke en erstatning. Men at det alltids er et par tullinger ute og går, det kan vi nok ikke unngå. Anonymous poster hash: db7e7...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå