Gå til innhold

Ekstra sulten i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si at jeg aldri har skjønt det der med at man bare trenger f.eks en frukt ekstra i svangerskapsmåned 1-3. Pr dag!

I 4.-6. Måned : et mellommåltid med f. Eks en brødskive, og en frukt.

7.-9. Måned :to mellommåltider, f.eks. En med en brødskive, og et med havregrøt og en frukt.

Jeg holder jo på å " sulte ihjel" flere ganger om dagen, og MÅ ha mat kjempefort. Holder ikke med EN brødskive!!!

Nå har jeg fire barn, og nr fem er på vei. Alle gangene har jeg spist mer en de der anbefalingene, og ikke skal det være havregrøt heller.......nei, hamburger, pølse, chips... Ja ferdig mat helst;-/

Hvordan er det med dere andre? Spiser dere " etter boka" eller blir det usunt på dere også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, faktisk så har jeg hatt lyst på sunn mat under alle mine svangerskap- og ikke så mye mer heller- heldigvis! Når jeg ammer, derimot, ja det er en heeeeelt annen historie!!

Skrevet

Jeg orket ikke synet av mat de første måneder med nr 1. Matlede opp og i mente.

Etter det spiste jeg nesten normalt - bortsett fra store mengder frukt. Var gal etter frukt. Særlig sure grønne epler. Rare meg.

Andre gangen var matbehovet større - men det henger vel også sammen med at man ikke får hvilt seg som kroppen ønsker, når nr 1 krever oppmerksomhet og aktivitet. Den slags krever energi.

Jeg har heldigvis ikke hatt noe særlig søtsug i noen av graviditetene - men jeg spiste når jeg følte behov for det.

I graviditetene virker det som kroppen vet hva den driver med....

Skrevet

Det jeg synes var det verste med å være gravid, var den ULVEsulten, de første 2-3 mnd. Vet jo at det ikke er fordi kroppen trengte mer mat, var nok hormonelt, men fy så ubehagelig!! Kunne spise og spise, og aldri bli mett, føltes ut som jeg ikke hadde spist på 3 år. Det er faktisk en av de tingene jeg "gruer" meg til ved neste svangerskap! 

Skrevet

Fjerde gang her, og har spist enormt, av alt føler jeg .. Til trosd for kvalme. Har ca 15 Kg overvekt fra før, så vet jeg må skjerpe meg .

Skrevet

Eter som en gal mildt sagt, blir kanonsulten på fem sekunder og nåde den som er i nærheten hvis jeg ikke får mat. Jaggu glad jeg har en jobb der jeg kan ta meg en jafs når det passer seg, ellers hadde jeg blitt gal. 

Var ikke sånn med førstemann, da var det sure grønne epler som gjaldt for meg også. Tror jeg spiste opptil 10 på en dag sånn på det verste, var helt ekstrem. 

Nå vil jeg helst ha middag, gjerne fjordland. Hjernen prøver å fortelle meg at jeg har sinnsykt lyst på pommes frites med ost og ketchup flere ganger daglig, men den motstår jeg enn så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...