Gå til innhold

Burde babyen klare å sitte nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 8 mnd i dag, og jeg vet at hun ikke trenger å kunne sette seg opp selv enda. Men hun sitter ikke i det hele tatt. Hun er tydelig ukomfortabel i babysetet til tripp-trapp stolen og får ikke øvd seg på å spise selv når hun sitter så tilbakelent. Prøvde å bytte til bøyle og støtte opp med pute, men hun bare vingler og synker sammen. Har byttet til sportsdel i vogna, hun vil gjerne se når vi triller, men greier ikke sitte her heller. Synker sammen og sklir ned i liggende med en gang. Har også prøvd å sette henne på gulvet, men hun detter framover eller bakover før jeg slipper henne. Eldste satt støtt som fjell ved 6 mnd. Er det normalt, eller er hun for svak i ryggen for alderen? Hun ruller begge veier, åler seg framover og står nesten i knestående, men sitter altså ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: f4eb3...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare sett det an, og tenke at det kommer seg etter hvert. Ikke tving henne til å sitte, men føl deg fram sakte men sikkert. Ikke bra at hun skal tvinges til å sitte når ryggen ikke klarer å holde henne oppe ennå.

Skrevet

Noen sitter tidligere og senere enn andre. Har en på en mnd eldre, som ikke sitter selv. Noen er små og nette, andre er lange og vinglete.

Anonymous poster hash: 50489...5a6

Skrevet

Hvordan gjør dere det med spising? Det er egentlig det største problemet, at hun ikke får spist ved bordet med oss.

HI

Skrevet

Takk for svar forresten :)

Skrevet

Vippestol :)

Skrevet

Ok :) Vippestol har vi ikke, så vi går nok ikke til innkjøp av det nå. Har en stående hos mamma, men den må hun ligge i, ellers lener hun seg framover og bretter seg dobbelt (og kommer seg ikke opp igjen) :P

Skrevet

Da blir det å holde på fanget, da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...