☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 (endret) I dag hatar eg apoteket! Var innom i går på leit etter nasedropar til babyen. Fekk beskjed om at ein berre kunne bruke saltvatn. Rhinox var kun for dei over to. I dag drassa eg den stakkars babyen til lege, ho er heldigvis ikkje meir enn forkjøla. Men eg fekk beskjed om å bruke Rhinox før måltid. Det finst i babystyrke. Tilbake til apoteket, ny ansatt: "Nei, kun saltvatn". Ga meg ikkje, og ho gjekk for å snakke med farmasøyt og etter 10 minutt kom ho tilbake med Rhinox i rett styrke. Her har dei hatt vara heile tida, men ikkje satt den i hylla og påstått hardnakka at den ikkje finst! No er det håp om at ho kan få i seg mat, endelig.. Endret 27. mars 2014 av ★
sug lut Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Ah, frustrerende. Du kan trøste deg med at NÅ veit de at den finnes til babyer. Håper det spises i heimen hos dere nå, med fri neseflyt.
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2014 Ho åt litt i alle fall Mest er dette forsmedelig fordi eg har meint at medisinar, sjølv dei reseptfrie, bør selgast i faghandel og ikkje av 19-åringar på bensinstasjon og dagligvare. Når det viser seg at apoteksnsatte ikkje veit meir om varene sine enn andre butikkansatte må eg revurdere. Og det mislikar eg.
Gjest Kira Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Vi hadde samme problemet da eldste var 9 uker. Helt tett og ingenting fungerte. Apoteket ville ikke gi meg nesespray, fordi de mente at barnet måtte være over 2 år for å bruke det. Heldigvis hadde legen fortalt meg at det var det jeg skulle kjøpe, så jeg kranglet litt mer enn deg. Fikk det tilslutt, men vedkommende som jobbet på apoteket var rimelig sur i trynet. Men da har du ihvertfall når nr 3 kommer
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Har dere forsøkt å kjøpe to nesesprayer på apoteket noen gang? Neihei, det går ikke. Får bare kjøpe en av gangen. "Ja, men nå har jeg to potte tette barneneser hjemme og ikke vet jeg, men har ikke lyst til å bruke samme nesesprayen på de. Hvisomattedersom de ikke er smittet av det samme så blir de det jo ihvertfall det da! Gir det mening?" Hun medga at det gjorde det og jeg fikk grint meg til to.
Iiiiik Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Apoteksansatte kommer vel i alle versjoner og de fordeler seg sikkert fint på normalfordelingskurven når det gjelder intelligens, men fortellingen din overrasker meg ikke. Dessuten synes jeg jeg har opplevd noen ganger at avveiningen mellom hurtighet og nøyaktighet aldri havner på den hurtige siden av vektskåla...
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2014 Apoteksansatte kommer vel i alle versjoner og de fordeler seg sikkert fint på normalfordelingskurven når det gjelder intelligens, men fortellingen din overrasker meg ikke. Dessuten synes jeg jeg har opplevd noen ganger at avveiningen mellom hurtighet og nøyaktighet aldri havner på den hurtige siden av vektskåla...Har vel ikkje heilt mist trua på at den gjennomsnittlige apotekansatte kan meir enn den gjennomsnittlige bensinstasjonansatte. Men oppgitt? Ja!
Light of my life Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Heh, man får kjøpt Rhinox til barn fra 2 år?? Trodde det var fra 6 år jeg
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2014 Heh, man får kjøpt Rhinox til barn fra 2 år?? Trodde det var fra 6 år jeg Er no innehavar av Rhinox nasespray frå nyfødt til to år (og ampullar frå 2-10 år til eldste).
Light of my life Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Heh, man får kjøpt Rhinox til barn fra 2 år?? Trodde det var fra 6 år jeg Er no innehavar av Rhinox nasespray frå nyfødt til to år (og ampullar frå 2-10 år til eldste). Kjøpt på norsk apotek??
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. mars 2014 Heh, man får kjøpt Rhinox til barn fra 2 år?? Trodde det var fra 6 år jeg Er no innehavar av Rhinox nasespray frå nyfødt til to år (og ampullar frå 2-10 år til eldste).Kjøpt på norsk apotek??Ja, kl 10 i dag på vitus apotek. Men som sagt ville dei ikkje vedkjenne seg å ha babysprayen og insisterte på at det kun var saltvatn som kunne brukast (reseptfri var den også). Nasedropane til eldste står i hyllene, så dei er ingen hemmelighet at dei har.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Selv ikke i kiosken på Gardermoen vil de selge 2 paracet av laveste styrke, men jeg kunne gå på 2 kiosker og få det da.. Det hilses fra London forresten
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2014 Selv ikke i kiosken på Gardermoen vil de selge 2 paracet av laveste styrke, men jeg kunne gå på 2 kiosker og få det da.. Det hilses fra London forresten Eg ser faktisk grunnen der. Har ein eit paracetforbruk som tilseier å handle større kvanta enn ei pakke i gangen bør ein til lege for vurdering (og resept slik at ein kan få 100-pk, mykje billigare). Fekk forresten utan problem kjøpe to pakkar paracet supp. i ulik styrke på samme apoteket som var så gjerrig på nasespray.
Gjest beef sister Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Selv ikke i kiosken på Gardermoen vil de selge 2 paracet av laveste styrke, men jeg kunne gå på 2 kiosker og få det da.. Det hilses fra London forresten I England får du kjøpe TO pakker smertestillende på samme sted!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Hehe paracet vil de by på, men ikke nesespray Jo jeg er helt enig, men samtidig når han sier at det er bare å enten gå ut av butikken og inn igjen til en annen kasse eller til en annen kiosk, så blir det jo litt rart. Jeg kjøper ofte 2 pakker, men jeg er avhengig av å ha medisin med meg hele tiden, så jeg kjører førevar og har i både ene og andre veska. Har fått beskjed av legen om å ta paracet og koffein først og så kjøre på med migrenetablett dersom ikke første virker bra nok. Har den pjuske fått i seg mat nå?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Selv ikke i kiosken på Gardermoen vil de selge 2 paracet av laveste styrke, men jeg kunne gå på 2 kiosker og få det da.. Det hilses fra London forresten I England får du kjøpe TO pakker smertestillende på samme sted! Ved tidligere anledning skulle jeg kjøpe noe forkjølelsesmedisin. Det ble spurt om jeg hadde søvnproblemer. Nei sier jeg, er bare forkjølet (medisin er søvndyssende). Men om jeg trengte noe for søvn, så hadde de bredt utvalg, så bare å spørre hehe.
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2014 Fekk seg ein spray i kvart nasebor, litt mat og ein lang kvil. Då ho våkna var ho så godt som frisk. Typisk å få medisin akkurat i tide til at ho er frisk att (ikkje for det, vil sjølvsagt heller ha frisk baby enn å få glede av nasespray). I skrivande stund ser det ut til at jentene vil vere friske samtidig i morgon, for første gong på 2 mnd. Sjuke samtidig har dei derimot vore fleire gongar i samme tidsrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå