Gå til innhold

Ang. synsing/folk som misforstår....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva svarer dere slike folk med? Er det frekt å svare "det vet jeg jo godt, det var ikke slik jeg mente det"? Har dere noen eksempler på hva dere ville sagt dersom noen hadde misforstått deg kraftig ift barneoppdragelse og i motsvaret sitt hadde fått deg til å høres ut som en mor som ikke forstår hva hun skal gi ros for og ikke, eller når det gjelder andre ting. Enhver idiot skjønner vel at man ikke skal rose barnet sitt når hun tegner FINT på veggen f.eks, men noen tror tydeligvis at jeg er en idiot siden det må understrekes ovenfor meg? Mulig jeg overreagerer, men har fått vedkommende opp i vrangstrupen. 

Anonymous poster hash: a713c...673
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner diplomatisk, men går det ikke inn så settes foten ned da er det best å ta en liten pause :)

Mitt beste tips. Lykke til :)

Anonymous poster hash: a4d57...b34
Skrevet

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forsto spørsmålet ditt riktig, men noen ganger opplever jeg at folk vrenger og vrir på det jeg sier, og på den måten ilegger meg meninger som jeg ikke har. Noen ganger kan slike missforståelser oppstå på bakgrunn av at jeg ikke alltid nevner alle mulige unntak når jeg snakker om hva jeg ville gjort i en vanlig situasjon. F.eks, så mener jeg det er bedre at man roser barna når de klarer å tegne fine detaljer, enn å kritisere en annen tegning for å ha for lite detaljer. Da snakker jeg selvsagt om tegninger på papir, tegninger på veggen er et unntak, og hvordan jeg vil reagere på det kan man dermed ikke slutte fra den første påstanden om tegninger og ros. Er det noe sånt du snakker om?

I så fall begynner jeg med å bare forklare at jeg snakket om vanlige situasjoner. Hvis det ikke oppklarer missforståelsen blir jeg egentlig ganske irritert, men prøver gjerne å skjule irritasjonen litt til, for det er stort sett lite konstruktivt. Noe som ofte virker når folk har kjørt seg fast i en "jammen du sier jo at....." er å si at det er selvfølgelig mulig jeg har uttrykt meg upresist, men er det virkelig slik at de mener de vet bedre enn jeg hva jeg mener med det jeg sier. Det er ikke så mange som fortsetter å kverulere etter det spørsmålet...

Anonymous poster hash: 0b631...416
Skrevet

Hva svarer dere slike folk med? Er det frekt å svare "det vet jeg jo godt, det var ikke slik jeg mente det"? Har dere noen eksempler på hva dere ville sagt dersom noen hadde misforstått deg kraftig ift barneoppdragelse og i motsvaret sitt hadde fått deg til å høres ut som en mor som ikke forstår hva hun skal gi ros for og ikke, eller når det gjelder andre ting. Enhver idiot skjønner vel at man ikke skal rose barnet sitt når hun tegner FINT på veggen f.eks, men noen tror tydeligvis at jeg er en idiot siden det må understrekes ovenfor meg? Mulig jeg overreagerer, men har fått vedkommende opp i vrangstrupen. 

Anonymous poster hash: a713c...673

jeg vet ikke hva du burde gjøre, for jeg har faktisk en veldig god venninne som gjør dette, eller som skal diskutere hver minste ting jeg sier… Irriterer meg, men prøver å "overse" det..

Anonymous poster hash: 01974...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...