Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Jeg klarer det ikke. Hvis vi har time på helsetasjonen kl ett, sovner selvfølgelig ikke babyen til riktig tid så den er uthvilt.. Hvis vi har time kl 9 er det noe med søvnen da og. Skal vi i bursdag, krasjer det selvfølgelig med søvnen. Det er babyen som bestemmer søvnen, og når hun er trøtt nok til å ta en dupp. Så hver gang i alle selskaper og på time på helsestasjonen, er babyen grinete og lei. Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: 96ae0...dd7
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Jeg klarer det ikke. Hvis vi har time på helsetasjonen kl ett, sovner selvfølgelig ikke babyen til riktig tid så den er uthvilt.. Hvis vi har time kl 9 er det noe med søvnen da og. Skal vi i bursdag, krasjer det selvfølgelig med søvnen. Det er babyen som bestemmer søvnen, og når hun er trøtt nok til å ta en dupp. Så hver gang i alle selskaper og på time på helsestasjonen, er babyen grinete og lei. Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: 96ae0...dd7 Husker det ja... Måtte jobbe med å forskyve babyens blunder litt. Men det var ikke lett å time det... Anonymous poster hash: cf4c6...859
☆☆☆ Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Bortsett frå ved helsestasjon let eg berre babyen sove sjølv om vi er på besøk. Gjer då ingen ting at ho søv i vogna/bilstolen og ikkje er så sosial den tida.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Jada, babyen kan godt sove i selskaper, men problemet er at hvis vi kjører bil til selskapet, våkner babyen når bilen stopper. Og hyler. Og er sur... Eller hvis jeg forsøker å flytte henne ut av bilstolen, våkner hun. Og så sovner hun gjerne sånn 30-60 min før vi skal dra noe sted hjemme. Og da sover hun i endel timer. Håper bare folk har forståelse for det da Anonymous poster hash: 96ae0...dd7
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Vet ikke hvor gammel hun er, men du kan forsøke å innføre faste sovetider. Da er det lettere å planlegge når det passer å ha time på helsestasjonen, treffe folk osv. Ikke alle babyer kan tas med rundt og sove godt der de er. Noen trenger faste rutiner. Et av mine barn har dessuten bare sovet ordentlig godt i senga si, også på dagtid. Jeg måtte lenge rett og slett planlegge dagens aktiviteter ut fra at barnet måtte sove i senga si mellom ca 12 og 15, hverdag som helg. Dvs, vi kunne selvsagt bryte rutinen, men da opplevde vi akkurat det du sier, sur, grinete baby, for tidlig trøtt på kvelden osv. Anonymous poster hash: f0f7b...27d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Har faste soverutiner, i utganfspunktet, men hun er litt vrang om natta, så duppene velger hun selv, alt etter når hun våknet om natta er 9 mnd. Anonymous poster hash: 96ae0...dd7
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Når barnet var liten så prøvde vi å legge ting utenom søvnen fordi han sov dårlig. Det var viktig at vi beholdt faste rutiner. Vi kanselerte avtaler og festligheter hvis det ble lagt for sent for oss. Når han var nyfødt så sovnet jo han i vogna si uansett hvis vi skulle ut å handle eller noe sånnt. Anonymous poster hash: eeef0...abb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Jepp, sånn er det. Da tvillingene var mindre var vi veldig lite sosiale. Vi sa nei til nesten alt og ble uglesett av familien. Men for oss var det nødvendig for å overleve. Dårlig dagsøvn, ga dårlig nattesøvn og med to på en gang og gjerne storebror som våknet i tillegg, ble det for mye for oss. Nå er de snart to år og klarer seg med en time midt på dagen hvis det er krise. Men aller helst vil de sove hjemme i senga si fra 12-15. Hold ut! Anonymous poster hash: 00f29...100
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Ja, må vel bare sette søvnen aller først ja. Hvorfor kan ikke alle bare feire bursdager fra 07-11 på dagen? Hehe. Anonymous poster hash: 96ae0...dd7
Gjest usababy Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Gjett om jeg kjenner meg igjen. På dobbel måte siden vi har tvillinger. Helsestasjonen er verst. Da må vi kle av dem alle klærne fir veiing og det er IKKE populært. Da er det skriking fra vi kommer til vi går, bare fordi de absolutt skal være uten klær og bleier under veiing og vi må møte til en bestemt tid.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Vi fikk beskjed om at selv vi hadde time kl.10 og kom kvart over så var det greit. Fordi de skjønte det ikke var lett å planlegge med en baby. På bursdager har vi alltid med vogn. Slik at han kan sove i den hvis han sovner i bilen. Anonymous poster hash: 5d7ec...751
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 jaja,barn må bare tilpasse seg... Med nr en var jeg fryktelig nøye på sovetider og at han fikk sen beste søvnen,hele tiden. Da nr to kom,måtte han bare finne seg i å ha litt mer urolig mønster ettersom vi måtte hente og levere storebror. Da tredjemann kom måtte hun bare finne seg i å sove når som helst og hvor som helst,bli vekt, få rutinen forandra mange ganger pga storesøsken... Anonymous poster hash: 9e8b3...9cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 jaja,barn må bare tilpasse seg... Med nr en var jeg fryktelig nøye på sovetider og at han fikk sen beste søvnen,hele tiden. Da nr to kom,måtte han bare finne seg i å ha litt mer urolig mønster ettersom vi måtte hente og levere storebror. Da tredjemann kom måtte hun bare finne seg i å sove når som helst og hvor som helst,bli vekt, få rutinen forandra mange ganger pga storesøsken... Anonymous poster hash: 9e8b3...9cc Jeg har bare ett barn, og skal kun ha ett barn pga medisinsk tilstand, så er kanskje litt væl hønemor, men jaja.. Heller fornøyd baby, hun kommer først Anonymous poster hash: 96ae0...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå