Gå til innhold

Ammevennlig mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler straks jeg må på "diett". Vil unngå det som kan gi vondt/luft i magen hos nyfødt.

De jeg vet om:

Kål

Erter

Bønner

Sitrusfrukt

Druer

Noen reagerer på melkeprodukter/mat med melk.

Sjokolade

Brus

Og så er det noe med blåkveite og annen spesiell sjømat, men det kommer jeg ikke til å spise uansett.

Trenger tips til mat som holder energien og melkeproduksjon oppe, tips til ammestillingee som gjør at baby ikke svelger luft ooooog gode teknikker på raping/promping... :-p

Anonymous poster hash: 768ac...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må nesten se an hva babyen reagerer på. Jeg kunne spise absolutt alt, unntatt grønne epler.

Skrevet

De aller fleste barn reagerer ikke på noenting i det hele tatt. Spis helt normalt du, og drikk mye, så skal du se at det går helt fint.

Skrevet

Vet du at babyen reagerer på alt dette da?

Eller dropper du det bare som en forhåndsregel?

Jeg hadde spist i vei, og heller droppet matvarer hvis jeg merket at babyen virkelig reagerte på noe.

Skrevet (endret)

Det eneste mine har reagert på var hodekål og løk, tror særlig løken satte vel smak på melka som de ikke likte. Ellers spiste jeg som vanlig. Prøv deg heller fram, viktig med variert kosthold.

Endret av Ugl@ ruger...
Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Babyen reagerer på sjokolade, løk og druer.

Det kan jo fort bli et ensidig kosthold om jeg skal holde meg unna alt baby KAN reagere på ja, jeg ønsket bare tips til flere matvarer dere har erfart er hardt for magen.

Anonymous poster hash: 768ac...a9f

Skrevet

Det sies at mors korthold under svangerskap og amming har betydning for barnets " kresenhet" i matveien senere. Mat setter smak på både fostervann og morsmelk.

I grunn logisk når man tenker etter, jeg merker feks på melka når kyrne går over til ferskt gress, da smaker den anneledes.

Kjøtt, kylling og fisk varierer også i smak etter hva se har spist før de er slaktet. Feks smakt kylling som smaker " fisk" og torsk som smaker krabbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...