Gå til innhold

Noen med høysensitivitet barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev også tråden om at de tror jenta vår har problemer med sanseintegrasjon. Når jeg søker på sanseintegrasjon kommer jeg stadig tilbake til høysensitivitet og jeg kjenner så godt igjen jenta mi. Er dette noe som anses for å være seriøst, eller er det en sånn alternativ diagnose som ikke er anerkjent som reell?

Jenta vår:

* Snakket når hun var 1,5

* Hadde intrikate rollespill som toåring

* En enorm evne til refleksjon, bhg sier at hun er den man går til om man skal ha en intellektuell samtale ;)

* Tenker myyye, elsker bøker

*Svært kreativ og musikalsk

* Problemer med å falle i søvn, sier at hun har for mange tanker - dette er bedret etter at vi har fått nye kveldsrutiner hvor vi avslutter dagen med en aktivitet heller enn tv

* Låser av og til seg i vanskelige situasjoner, eller forlater situasjonen

* Presterer veldig dårlig om hun merker at hun blir målt - prestasjonsangst

* tyr lett til tårene ved motgang

* Virker overstimulert i store grupper - sier for eksempel at det er for mange barn å forholde seg til på bhg

* Motoriske vansker, men god innlæringsevne ved repetisjon av aktivitet

* redd for ikke å mestre nye aktiviteter og at andre skal le av henne

Anonymous poster hash: dc0e4...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

HI

Skrevet

Jeg er høysensitiv, det samme er barna.

Det er ingen diagnose, det er et personlighetstrekk 😊 Jeg må konsentrere meg veldig i store folkemengder og takler ting som fulle kjøpesenter dårlig, må ha en viss oversikt for å ha det behagelig. Overanalyserer alt og alle, dette er noe jeg bevisst må jobbe med hver dag for ikke å bli usikker osv...

Eldste på 6 år må ha rutiner og forutsigbarhet, da er han rolig og takler inntrykk greit. Blir det for mye flyt og uro utagerer han ved å bli høylydt og vanskelig. Minste er bare 4 mndr, men han takler ikke folkemengder eller uro han heller.

Anonymous poster hash: 945c3...3f0

Skrevet

Takk for svar :D

Hva tenker du når du leser beskrivelsen av barnet mitt? Kan det passe?

Hun elsker å stå på scenen ( har en enorm husk på sangtekster og er veldig musikalsk) være på konserter og teater, være sammen med venner osv. Men hun låser seg lettere i større grupper og leker best med en om gangen. Hun klager også selv om at det er forvmange barn på bhg og at det er slitsomt.

Tidligere gikk hun veldig nært på enkelte fremmede, og forklarte det med at hun følte at de trengte en klem.. Det har hun så og si sluttet med, men jeg har opplevd at hun i veldig masete omgivelser kan bli veldig intens - akkurat som om hun eksploderer innvendig og spinner ut av kontroll. Det er da vanskelig å hente henne inn igjen med strenge beskjeder.

HI

Skrevet

Jeg har høysensitive barn, i alle fall to av dem er det. Jeg er det selv også. Det høres absolutt ut som om jenta di også er det. :) Så flott! Det har akkurat kommet en ny bok om høysensitive barn. Den bør du lese!

Anonymous poster hash: 60ec0...336

Skrevet

Er det flott? Jeg trodde det var litt negativt ladd. Selv om jeg ikke er i tvil om at jeg elsker den fantastisk spennende personligheten og det faktum at jeg kan ha intellektuelle samtaler med femåringen min :D

Men det har vært så mye styr rundt utfordringene på bhg og ppt skal nå inn før skolestart, så jeg har vel mest hatt et problemfokus..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...