Gå til innhold

Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg igjen med sambo som oppfører seg som en dust, og som har gjort det slutt fordi han blir sliten av å være med meg.

Ja så har jeg spurt om ikke vi skal gi det en sjanse til, ihvertfall for ungan si del.

Minste er bare 7 mnder og jeg vil ikke at ho skal være en hel uke uten meg.

Vi jobber begge med det samme (ambulansen) og er på jobb en uke i slengen, så vi "møtes bare i døra".

Kjenner jeg er sliten og lei av å bo sånn her, vil bare pakke og flytte fra det her galskapet, men jentungen holder meg igjen.

Jeg klarer ikke å være så lenge uten ungan, vet jeg er patetisk og at ungan klarer seg, men uansett..

Jeg spurte om giftemål og om jeg kan kjøpe meg inni huslånet hvis alt blir bra mellom oss og det begynner å fungere, da var svaret enkelt og greit; NEI, ikke aktuelt.

Neivel, tenkte jeg. Er det da vits? Å gifte seg er veldig viktig for meg og ikke minst det å eie huset sammen..

Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.

Og nå kjære medsøstre, har dere tips? Burde jeg dra eller burde jeg bli til frøkna blir litt eldre?

Anonymous poster hash: a67fc...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Treng du virkelig svar? Holder det ikke å lese det du selv skriver?

• Han ønsker ikke et forhold med deg.

• Du ønsker kun forhold pga barnet.

• Hvis forholdet skal fortsette er ikke det aktuelt fra hans side å kunne kjøpe seg inn i huset og gifte seg.

• Du synest det er viktig å gifte seg og ha felleseie.

• Og sist, men ikke minst, ingen av dere vil være i forholdet...

Anonymous poster hash: e4c82...301

Skrevet

Det jeg stusset i er er at du vil bli på grunn av ungene (flertall)

Videre skriver du jentungen og frøkna (entall)

Derfor lurer jeg på om du er et troll?

Anonymous poster hash: 87f74...4fb

Skrevet

Vi har også en gutt, men han er såpass stor at han klarer seg uten meg en uke. Er jentungen jeg ikke vil levne hos pappan på overnatting enda og holder derfor ut.

Har jo lest masse på nettet om det å levne en baby på overnatting selv hos pappaen, de skal ha et fast hjem og de skal absolutt ikke pendle og ha flere hjem.

Men hvis jeg flytter har jeg ikke en sjans å jobbe i ambulansen og det er jo det jeg vil.

Nei, jeg er ikke et troll! Kjenner jeg blir irritert over hvor fort enkelt her inne roper troll!

Skrevet

Vi har også en gutt, men han er såpass stor at han klarer seg uten meg en uke. Er jentungen jeg ikke vil levne hos pappan på overnatting enda og holder derfor ut.

Har jo lest masse på nettet om det å levne en baby på overnatting selv hos pappaen, de skal ha et fast hjem og de skal absolutt ikke pendle og ha flere hjem.

Men hvis jeg flytter har jeg ikke en sjans å jobbe i ambulansen og det er jo det jeg vil.

Nei, jeg er ikke et troll! Kjenner jeg blir irritert over hvor fort enkelt her inne roper troll!

Du klarer å bli irritert på fremmede her inne men en mann som behandler deg som dritt blir du ikke irritert på og vil bli hos.

Kanskje rette sinnet ditt den veien du burde rette det?

Til den balleløse klovnen du har fått barn med.

Anonymous poster hash: 87f74...4fb

Skrevet

Enig med anonym 1! Les det du skriver i innlegget HI, du har jo gitt deg selv svar!

Det er jo ikke noe forhold det du snakker om, jeg hadde ikke villet hatt det sånn! Og det verste jeg vet er "jeg blir for barna".. Slutt å bruk barna som en unnskyldning/grunn! Vær voksen og ta et valg basert på dine tanker og følelser!

Anonymous poster hash: 88416...54d

Skrevet

Ja, når jeg leser over innlegget så ser jeg jo svaret jeg søker etter. Jeg vet det er en dårlig grunn å bruke barna, men jeg må jobbe ut kontrakten i ambulansen og finne en annen jobb, da kan jeg ha jenta mi hos meg og pappaen kan ha ho par timer nå og da. Gutten blir jo selvfølgelig å pendle fram og tilbake mellom oss.

Skrevet

Hva sier han nei til? Både giftemål og kjøpe deg inn i huset, eller bare en av delene?

Høres ikke akkurat ut som ett forhold det er så mye å satse på. Og du trenger jo ikke å være vekke fra barnet en uke vel? Det er ikke anbefalt å ha 50/50 samvær når barna er så små .

Anonymous poster hash: 09a95...725

Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare deg, siden jeg selv lever i et dårlig forhold for tiden som jeg ikke helt vet om jeg greier å komme meg ut av :P

Men situasjonen høres jo håpløs ut.. jeg hadde tvilt veldig om den jeg var sammen med verken ville gifte seg eller eie hus sammen.

Skjønner jo at du tenker på minstebarnet ditt og jobben din, men er det ikke mulig å finne noen andre løsninger på det enn å holde sammen med ham?

Det der vil nok dessverre uansett ikke vare på sikt om han ikke tar seg sammen eller dere greier å finne ut av ting. (Sånn er det her, men jeg håper hver dag :P )

Anonymous poster hash: 7db98...084
Skrevet

Hva sier han nei til? Både giftemål og kjøpe deg inn i huset, eller bare en av delene?

Høres ikke akkurat ut som ett forhold det er så mye å satse på. Og du trenger jo ikke å være vekke fra barnet en uke vel? Det er ikke anbefalt å ha 50/50 samvær når barna er så små .

Han sier nei til begge deler.

Og det med å være borte fra jentungen en uke er jeg bare nødt til hvis jeg skal jobbe i ambulansen, kan ikke ha ho hos meg når jeg har vakt da jeg har vakt døgnet rundt i en uke.

Derfor jeg vurderer å holde ut i de månedene jeg enda har kontrakt i ambulansen og deretter finne en annen jobb, så kan jeg ha ho hos meg til ho er gammel nok til å overnatte hos pappaen.

Skrevet

Og det med å være borte fra jentungen en uke er jeg bare nødt til hvis jeg skal jobbe i ambulansen, kan ikke ha ho hos meg når jeg har vakt da jeg har vakt døgnet rundt i en uke.

Derfor jeg vurderer å holde ut i de månedene jeg enda har kontrakt i ambulansen og deretter finne en annen jobb, så kan jeg ha ho hos meg til ho er gammel nok til å overnatte hos pappaen.

Men hvem har hun den uken du er vekke da? Siden du ikke vil at barnefaren skal ha hun en uke?

Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare deg, siden jeg selv lever i et dårlig forhold for tiden som jeg ikke helt vet om jeg greier å komme meg ut av :P

Men situasjonen høres jo håpløs ut.. jeg hadde tvilt veldig om den jeg var sammen med verken ville gifte seg eller eie hus sammen.

Skjønner jo at du tenker på minstebarnet ditt og jobben din, men er det ikke mulig å finne noen andre løsninger på det enn å holde sammen med ham?

Det der vil nok dessverre uansett ikke vare på sikt om han ikke tar seg sammen eller dere greier å finne ut av ting. (Sånn er det her, men jeg håper hver dag :P )

Anonymous poster hash: 7db98...084

Eneste mulighet er om jeg finner dagmamma, men bor på en såpass liten plass at sånne finnes vel ikke her.

Håper ja, det er akkurat det jeg også gjør! :P Håper hver dag at han kommer å sier at han vil satse alt for å få ting til å fungere, men den gang ei! :P

Skrevet

Men hvem har hun den uken du er vekke da? Siden du ikke vil at barnefaren skal ha hun en uke?

Vi er som sagt kolleger, han jobber når jeg har fri og omvendt.

Det som er problemet er at hvis vi går fra hverandre så får jeg jo ikke sett henne på en uke.

Nå får jeg jo sett henne hver dag, bare de timene vi har aktiv tid og kjøring jeg blir borte fra henne.

Skrevet

han er ikke verdt det… nei, magefølelsen min sier løp, så fort du kan. Han får ikke jentungen deres 50% når ho er så liten. Skal du være sammen med en mann skal han respektere deg, og ikke holde deg ute f.eks med å ikke ville dele hus og lån med deg… Waist of time sier jeg bare… Du kommer til å angre om du blir i det der...

Anonymous poster hash: 54bc5...300
Skrevet

han er ikke verdt det… nei, magefølelsen min sier løp, så fort du kan. Han får ikke jentungen deres 50% når ho er så liten. Skal du være sammen med en mann skal han respektere deg, og ikke holde deg ute f.eks med å ikke ville dele hus og lån med deg… Waist of time sier jeg bare… Du kommer til å angre om du blir i det der...

Jeg vet han ikke får jentungen 50%. Men da har jeg to valg; Enten så holder jeg ut og får jobbe med det jeg alltid har villet jobbe og i tillegg ha barna rundt meg hele tiden eller så jobber jeg til kontrakten i ambulansen går ut, finner en ny jobb og venter til frøkna blir 3-4 år før jeg begynner i ambulansen igjen for da er vel hun gammel nok til å pendle. Men da kan jeg bare glemme den faste stillingen jeg nå nesten har "fått". Det er utrolig vanskelig å få fast jobb i ambulansen.

Egentlig så er alt bare så vanskelig. Bah...

Skrevet

Jeg vet han ikke får jentungen 50%. Men da har jeg to valg; Enten så holder jeg ut og får jobbe med det jeg alltid har villet jobbe og i tillegg ha barna rundt meg hele tiden eller så jobber jeg til kontrakten i ambulansen går ut, finner en ny jobb og venter til frøkna blir 3-4 år før jeg begynner i ambulansen igjen for da er vel hun gammel nok til å pendle. Men da kan jeg bare glemme den faste stillingen jeg nå nesten har "fått". Det er utrolig vanskelig å få fast jobb i ambulansen.

Egentlig så er alt bare så vanskelig. Bah...

Skrevet

Kaste han ut 👼

Anonymous poster hash: 23e77...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...