Gå til innhold

Inspirert: Om å flytte sammen.. Hva med når begge har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det og hvor lang tid tok det?

Vi ser hverandre ganske sjelden da begge har hovedomsorgen for barna våre, men de dagene vi er alene, bor je så og si der så vi har jo fått prøvd det ut. Jeg liker å rydde/vaske og stelle i hjemmet, han liker å lage mat. Så vi ser vi passer sammen og har det fint sammen.

Ungene har så vidt truffet hverandre et par ganger men vi planlegger flere treff framover. Gikk veldig greit..

En ting til: hva med familie? Hvor lang tid og hvordan introduseres for foreldre/søsken osv? Litt mye å dra han med i familieselskap liksom, med alle på en gang. Vi er veldig mange hehe;)

Anonymous poster hash: 8fa62...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk mer tid enn det du tror.

barna trenger å få avstand til bruddet, når det var vet vi jo ikke.

Anonymous poster hash: b297c...f40
Skrevet

Både jeg og kjæresten har barn. Barna fikk treffe hverandre etter ca seks mnd. Nå har vi vært sammen i 1,5 år. Vi er ikke i nærheten av å flytte sammen. Både fordi ingen av oss er klare for det, og fordi mye annet praktisk må falle på plass først. Når det nærmet seg at vi hadde vært sammen i et år, så hadde endel av barna bursdager og da endte vi opp med å møte store deler av hverandres familie. 

Jeg må si at jeg føler meg veldig heldig i dette forholdet og mine og dine barn. Barna elsker hverandre virkelig, og de vil veldig gjerne flytte sammen hele gjengen. Alt har så langt gått på skinner og jeg tror det kommer til å by på relativt få problemer den dagen vi flytter sammen. Vi får en god blanding av tid alene oss voksne, tid med hans barn, tid med mine barn og tid alle sammen. Kunne ikke blitt bedre. 

Anonymous poster hash: 10859...71d
Skrevet

Avstand til hvilket brudd?

Jeg og faren til min har aldri vært sammen.

Han skilte seg fra kona da ungen var 2 så ungen husker ikke annet enn at han har bodd hos faren hele livet.

Og ja.. Ungene er i skolealder.. Mellomtrinnet...

Bruk mer tid enn det du tror.

barna trenger å få avstand til bruddet, når det var vet vi jo ikke.

Anonymous poster hash: b297c...f40

Anonymous poster hash: 8fa62...6c0

Skrevet

Av diverse årsaker ble det til at vi møtte hverandres barn tidlig, etter bare noen uker..og barna møtte hverandre etter 1 mnd kanskje. Var ikke planlagt sånn egentlig, det bare ble sånn, alt med oss skjedde veldig fort. Etter 1 år kjøpte vi oss like gjerne et hus sammen som rommet alle og her lever vi fortsatt lykkelige sammen, 5 år etter.

Anonymous poster hash: 82d5a...5be
Skrevet

Her møttes barna ganske tidlig etter vi ble sammen. Vi møttes som venner hos ett felles vennepar. Vi utga oss ikke som kjærester og vi to latet som vi var ukjente for hverandre. Vi ønsket å se hvordan ungene våre var sammen uten at de viste noe om at vi var kjærester. Det ble mas om at vi måtte treffes igjen før vi dro derfra fra alle ungene. Og på andre besøk gjennomskuet ungene oss, og fra den dagen maste de om at vi skulle flytte sammen. Vi bodde i ulike fylker, så vi var hos han når jeg hadde noen dager fri. Mine gikk bare i barnehage, så det gikk ann å være der med ungene. Han hadde skolebarn så han kunne ikke våre mye hos meg utenom i helger, men det var enklest om vi var hos de. Han jobber skift og har en uke fri mellom hver gang. Så han var hos meg når han hadde fri og ikke hadde ungene hos seg.

Meg og mine barn flyttet inn i huset hans ett år etter vi ble sammen. Vi var enklest å flytte på. Vi har bodd her i syv år nå og det er først nå det er litt problemer. Skikkelig herlig med fire jenter som er i fjortisalderen og trassalderen. De krangler som bare ekte søsken kan og gjør, de plager vettet ut av hverandre og de liker hverandres selskap og savner hverandre om de er litt fra hverandre. Men akkurat dette er vel ikke noe problem, men fryktelig slitsom når det er fire jenter som holder på fra morgen til kveld noen ganger. Kunne ønske vi ikke hadde barn i så lik alder noen ganger. Men får se positivt på det, vi blir jo ferdig med denne tiden etterhvert og da er det ingen som kommer i den etterpå.

Vi møtte hverandres familie også ganske fort. Det var bare naturlig. Hans far tok det lang tid før jeg møtte, men han bor på andre siden av landet så det var ikke så naturlig. Jeg har enda ikke møtt alle hans søsken. Men nå er det mange av hans søsken han har mye kontakt med. Jeg tror ikke han har møtt halvparten av sine svoger/svigerrinner engang. Kan nok hende jeg møter de etterhvert.

Anonymous poster hash: 4d12b...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...