Gå til innhold

Smertelindring-erfaringer


ina1989

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det ikke lenge før jeg skal føde. Jeg er så usikker på alle disse smertelindringsmetodene. Skal, skal ikke? Jeg hadde blitt kjempe glad hvis noen vil fortelle litt om hva dere gjorde under deres fødsel og hvordan du syntes det hjalp/ikke hjalp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kun lystgass forrige gang da jeg kom inn med 8 cm åpning. Den hjalp kanskje mer psykisk enn fysisk, men den hjalp!

 

Har lovt meg selv dyrt og hellig at neste gang SKAL JEG HA EPIDURAL selv om jeg har en sinnsyk nåleskrekk! De riene du har når du kommer opp i 7-8 cm er så sterke at de føles uoverkommelige (iallefall for meg) men da er det for sent. Bedre føre var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. For jeg har også skikkelig nåleskrekk. Sist ble det hastesnitt og måtte ta spinalbedøvelse. Den går riktignok lengere inn enn epiduralen, for fy f og den gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Brukte lystgass og epidural sist, har som mål å holde meg unna epiduralen denne gangen. Den tok jo de verste smertene, men blodtrykket falt kraftig og kroppstemperaturen falt nok til at jeg fikk noen ekstreme skjelvebyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh. For jeg har også skikkelig nåleskrekk. Sist ble det hastesnitt og måtte ta spinalbedøvelse. Den går riktignok lengere inn enn epiduralen, for fy f og den gjorde vondt.

 

Aaaaaangst!!!! *skrekk-skrekk-skrekk-bite-negler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...