Gå til innhold

Problem med eks kone til mannen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deres felles datter er 8 år og hun stortrives hos oss (også hos sin mor)

Hun og jeg gjør mye ting sammen. Sykkelturer, skiturer, reiser i svømmehallen og nå har vi begynt å ri. Dette ELSKER min stedatter å gjøre og hun er flink med hest. Hun vil være hos oss mer for å kunne ri mer har hun sagt, det lar seg dessverre ikke gjøre.

Nå sier mor at hun ikke får ri mer da hun er FRYKTELIG allergisk. Hun har ikke vært hos legen men sier hun er syk hver gang hun kommer hjem fra oss.

Nå har jeg allergi selv og har ikke sett noen antydning av dette hos min stedatter. Og er man allergisk får man en reaksjon med en gang ikke to-tre dager etter. Jeg mistenker at mor ikke liker at datter og jeg har noe spesielt sammen. Jeg ville aldri drømme om å komme mellom mor og datter eller ta over rollen som mor men jeg mener det er en bra ting at vi også har det fint sammen.

Slik saken står nå har vi valgt å slutte med ridning men det gjør vondt å se hvor lei seg hun blir.

Aner ikke hvordan vi best kan løse denne saken. Far har vurdert å teste henne hos legen men han sier gjør jeg det vil også helvete bryte løs.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: cb498...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde testet henne.

Skrevet

Jenta kommer først, ikke eksen. Test henne.

Anonymous poster hash: dda51...a6f
Skrevet

Uff så fælt at mor ikke ser dette som en flott gode for datteren sin :(

Hun burde jo være glad for at datteren har en ekstra omsorgsperson i livet sitt, som bare vil henne godt!

Jeg hadde tatt henne med til legen og fått testet henne. Far kan sende en sms til mor og si at deres felles datter er så ulykkelig pga dette at han har valgt å gjøre det for datterens skyld, da er det evt. lettere å forklare datter dersom hun faktisk selv har vært hos legen, tatt testen og det skulle vise seg at hun mot all formodning er allergisk. Det er jo en forklaring mor burde kjøpe (om hun har noe i topplokket)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2e69f...6be
Skrevet

Så utrolig snill og god du er. Man hører så mange historier om steforeldre som ikke stiller opp å er grei mot barna. Godt det finnes sånne som deg som prøver så hardt. Far bør absolutt gripe inn her. Han bør ikke godta at hun slutter å ri, å han bør teste henne.

Anonymous poster hash: 879c4...201

Skrevet

Jeg ville gitt mor beskjed om at dere kom til å ta jenta med til legen for å teste henne og si det som det er at jenta er fryktelig lei seg fordi dere måtte slutte å ri og at dere da vil være på sikkerhetens side å teste før dere evt fortsetter. Og hvis det blir baluba fra mor sin side da, er det faktisk bare for mannen din å stå opp for sin datter og deg.

Anonymous poster hash: 4bf53...9e3
Skrevet

Hadde tatt en god prat med moren selv om det blir bråk, for begynner man med løgner gir det seg ikke, det er bare barnet det går utover. Så test barnet for å finne ut hvem som har rett av dere. Lykke til :)

Anonymous poster hash: ccdd6...643
Skrevet

Hadde tatt en god prat med moren selv om det blir bråk, for begynner man med løgner gir det seg ikke, det er bare barnet det går utover. Så test barnet for å finne ut hvem som har rett av dere. Lykke til :)

Anonymous poster hash: ccdd6...643
Skrevet

så flott at du vil gjøre noe med ste datteren din :) det betyr sikkert mye for henne så jeg hadde testet jenta for allerig, selv har jeg vokst opp ste mor fra helvete & verdens beste ste far, det er utrolig godt å ha en extra vosken person å støtte seg til av og til. 

Anonymous poster hash: 2df39...47f
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at hun ikke reagerer på hest. Godt mulig hun reagerer på høy og støv.

Vi er litt redde for å terge henne da hun har laget helvete tidligere og nektet samvær. Spesielt det første året jeg var inne i bildet.

Det har kostet oss å svelge mange kameler å komme dit vi er i dag.

Samtidig vil jeg gjerne fortsette med dette fordi det er viktig for oss som familie at hun og jeg også har vår egen lille ting som bare er vår. Jeg kan forstå at mor føler seg usikker på dette men samtidig hadde jeg håpet at morshjertet kunne glede seg over at datteren trives så godt.

Barna kommer da alltid først.

Far er egentlig innstilt på å få henne testet. Jeg er redd for det vil bli tull med samvær igjen.

Skrevet

Synes du er virker som en god stemor hi.

Men jeg lurer på en ting: kan en steforelder bare ta med seg et stebarn til legen? Er ikke dette noe foreldrene skal gjøre, i det minste gi sitt samtykke til?

Hvis mannen min og jeg ble skilt og mannen fant seg en ny, som jeg kanskje ikke engang kjente, så hadde jeg ikke likt det om vedkommende tok med seg barnet til legen.

Anonymous poster hash: 9989f...ee8

Skrevet

Hvis hun nekter samvær må dere jo dra henne til fvk evt retten. Det er ikke lov å nekte samvær!

Forresten utrolig flott at du er så glad i stedatteren din og stiller opp for henne :) Jeg driver også med hest og er kjempeglad for at jeg vokste opp med dyr!

Anonymous poster hash: 4dafd...d58
Skrevet

Synes du er virker som en god stemor hi.

Men jeg lurer på en ting: kan en steforelder bare ta med seg et stebarn til legen? Er ikke dette noe foreldrene skal gjøre, i det minste gi sitt samtykke til?

Hvis mannen min og jeg ble skilt og mannen fant seg en ny, som jeg kanskje ikke engang kjente, så hadde jeg ikke likt det om vedkommende tok med seg barnet til legen.

Anonymous poster hash: 9989f...ee8

Jeg skal ikke teste henne. Far sier det er like greit å gjøre det. Jeg vil IKKE ha noe med den avgjørelsen å gjøre da jeg vet det vil bli reaksjoner.

Skrevet

Hvis hun nekter samvær må dere jo dra henne til fvk evt retten. Det er ikke lov å nekte samvær!

Forresten utrolig flott at du er så glad i stedatteren din og stiller opp for henne :) Jeg driver også med hest og er kjempeglad for at jeg vokste opp med dyr!

Anonymous poster hash: 4dafd...d58

Min mann har vært flere runder i retten men nå har det vært stille i tre år og det ser ut til egentlig å gå seg til.

Advokat er dyrt også.

Skrevet

Deres felles datter er 8 år og hun stortrives hos oss (også hos sin mor)

Hun og jeg gjør mye ting sammen. Sykkelturer, skiturer, reiser i svømmehallen og nå har vi begynt å ri. Dette ELSKER min stedatter å gjøre og hun er flink med hest. Hun vil være hos oss mer for å kunne ri mer har hun sagt, det lar seg dessverre ikke gjøre.

Nå sier mor at hun ikke får ri mer da hun er FRYKTELIG allergisk. Hun har ikke vært hos legen men sier hun er syk hver gang hun kommer hjem fra oss.

Nå har jeg allergi selv og har ikke sett noen antydning av dette hos min stedatter. Og er man allergisk får man en reaksjon med en gang ikke to-tre dager etter. Jeg mistenker at mor ikke liker at datter og jeg har noe spesielt sammen. Jeg ville aldri drømme om å komme mellom mor og datter eller ta over rollen som mor men jeg mener det er en bra ting at vi også har det fint sammen.

Slik saken står nå har vi valgt å slutte med ridning men det gjør vondt å se hvor lei seg hun blir.

Aner ikke hvordan vi best kan løse denne saken. Far har vurdert å teste henne hos legen men han sier gjør jeg det vil også helvete bryte løs.

Hva hadde dere gjort?

Det stemmer ikke helt det du sier om at man ikke kan få en allergisk reaksjon  en stund etter eksponering. Det kan man faktisk, såpass kraftig reaksjon at legevakt er på sin plass. Kanskje ikke så mye som 3 dager etter, men på natten eller dagen etter er fullt mulig.

Men er jenta så allergisk er det uansett best å teste slik at rett behandling kan gis. 

Jeg selv reagerte ikke på dyr, men på høyet, ikke med en gang men våknet gjerne dagen etter med igjenklistrede øyne. Så allergi kommer i mange former og fasonger. Men mener mor at hun er FRYKTELIG allergisk gjør far absolutt ikke noe galt ved å teste. Hadde fortalt mor at far gjerne vil teste for både hest og andre ting slik at andre allergier kan forebygges eller unngås :) 

Lykke til 

Anonymous poster hash: feb39...000

Skrevet

Jeg ville testet.

Og far burde understreke for mor hvor heldig datteren deres er som har fått en engasjert stemor, alle er nemlig ikke slik. Man leser jo så mye stygge ting her inne om onde stemødre.

Anonymous poster hash: 6d345...a3f

Skrevet

Jeg ville ha fått far til å ta henne med til legen og teste. Ikke bare for hest da men allergier i hele tatt.

Til mor ville jeg sagt at dere ble bekymret over at barnet tydeligvis er sykt hver gang hun kommer fra dere og dere ville sikre at det ikke var ting i hjemmet hos dere som gjør henne syk.

Anonymous poster hash: a4c33...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...