Gå til innhold

Har dere boligalarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor bor dere?

Har ikke, bor i en liten kystby.

Anonymous poster hash: e8ead...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har. På landet

Anonymous poster hash: e8192...bc8

Skrevet

Har. Bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 52032...707

Skrevet

Har, bor i Arendal.

Anonymous poster hash: bdb1f...6cb

Skrevet

Har. Bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 71c62...767
Skrevet

Har, bor på landet. Og har direkte tilknytning til brannvesenet. Om brannalarmen går her så går den samtidig på brannstasjonen. Så om å gjøre å ikke lage falsk alarm ;p

Skrevet

Vi har! Bor i Bergen. Er også koblet opp mot brannvesenet. De kommer hvis alarmselskapet ikke får tak i oss. Alarmen er også på på natten! Kan da bevege oss fritt inne selvfølgelig, men blir utløst hvis ytterdør/terrassedør blir åpnet. Eller hvis vinduer knuses. Føler meg veldig trygg :)

Anonymous poster hash: 54a24...ca8

Skrevet

Noen som bor i leilighet og har det da?

Skrevet

Har. Bor i rekkehus. Innbrudd og brann alarm til vekter selskap

Anonymous poster hash: ca5d6...5f5

Skrevet

Vi har, bor i storby i en stor enebolig!

Anonymous poster hash: 2a837...102
Skrevet

Til info: svært svært få boligalarmer er tilknyttet brannvesenet... Selgertriks, dessverre :-( MEN: det NOEN vaktselskaper har avtale med brannvesenet om er at de rykker på brannalamer HVIS alarmstasjonen ikke får tak i kunden. Da sendes det i tillegg vekter (som alltid sendes uansett avtale med brannvesenet eller ei). Merk at dette gjelder kun noen, ikke alle. Jeg jobber selv som vekter på en alarmstasjonen til et av landets ledende vekterselskaper.

Anonymous poster hash: dd4af...47c

Skrevet

Vi har, stor enebolig i middels stor by! 👼

Anonymous poster hash: 6e1e5...3ce

Skrevet

Har ikke, bor i firemannsbolig i oslo

Anonymous poster hash: dd8cd...518

Skrevet

Har ikke.

Bor i vestfold.

Her er det sjeldent det ikke er noen hjemme, i løpet av en uke hadde vi vel kanskje hatt den på to timer. Sier ifra til naboen når vi drar på ferie og han har kontrollen. Pensjonist som har god tid til å titte i vinduet. Men vi har da det minste og det minst fine huset i gata, så regner ikke vårt hus er det de evt tar.

Anonymous poster hash: f7aa6...926

Skrevet

Har btw ikke boligalarm jeg heller. Utifra erfaring, vil jeg si dette er på kanten til å gi en falsk trygghet. Dessverre :-(

Skrevet

Har btw ikke boligalarm jeg heller. Utifra erfaring, vil jeg si dette er på kanten til å gi en falsk trygghet. Dessverre :-( Anonymous poster hash: dd4af...47c

For å utdype: vekterne ute gjør en formidabel jobb! Men de har ikke blålys og må forholde seg til trafikkreglementene. De er der heller ikke for å ta tyven, men for å sikre eiendom om det har vært brekk eller brann. Det er det mange kunder som ikke er klare over. Og selvom kontoret til vekteren ligger 50 meter borti gata for der kunden bor, gir ikke det automatisk en rykktid på 30 sek. Vekteren har så og si aldri tid til å være på kontoret, og om det blir utrykningskø (flere alarmer hos flere kunder på en gang) må han prioritere. Brann går over innbrudd for eksempel. Om en kunde ringer inn og vil ha opplåsning (glemt nøkkel etc), og det ligger en ransalarm på køen hans, må fint denne prioriteres før innlåsingen.

Dette er det selgerne ikke sier som vi på alarmstasjonen får kjeft for.

Kunder blir lovet rykktid på 5 minutter og direkte tilknytning til 110 sentralen av selgerne... Aiai ...

Skrevet

Til info: svært svært få boligalarmer er tilknyttet brannvesenet... Selgertriks, dessverre :-( MEN: det NOEN vaktselskaper har avtale med brannvesenet om er at de rykker på brannalamer HVIS alarmstasjonen ikke får tak i kunden. Da sendes det i tillegg vekter (som alltid sendes uansett avtale med brannvesenet eller ei). Merk at dette gjelder kun noen, ikke alle. Jeg jobber selv som vekter på en alarmstasjonen til et av landets ledende vekterselskaper.

Det stemmer, men Altibox i Stavanger har direktevarsling (Dvs avtale med brannvesenet og ikke via alarmstasjon/vekter).

Anonymous poster hash: bbc64...ad9

Skrevet

Jepp, har Nokas. Brann og innbrudd. Bor i by. Har hatt 2 innbrudd før vi fikk alarm. Den ene gangen var vi hjemme og lå og sov, merket ingenting før neste morgen, og den andre gangen kom vi hjem fra ferie sent på kvelden, og tyvene var der da vi kom hjem, men stakk ut bakveien. Den siste gangen hadde vi egetlig alarm, men vi hadde slått den av fordi det var noe galt med den, og den var fra et selskap som ikke eksisterte lenger, noe tyvene sikkert så (klistremerkene på døren var da for dem bevis på en utdatert alarm).

Anonymous poster hash: 14de8...1d9
Skrevet

Ja, vi har. Enebolig i Oslo. Selskapet har avtale med brannvesenet. De var faktisk innom om morgenen på 1.nyttårsdag da brannalarmen gikk mens vi var bortreist. Var heldigvis falsk alarm (feil på sensor) men ikke en morsom telefon å få kl 04.30 på morgenen...

Anonymous poster hash: 3443a...af0
Skrevet

Har btw ikke boligalarm jeg heller. Utifra erfaring, vil jeg si dette er på kanten til å gi en falsk trygghet. Dessverre :-(

I rekkehuset hos oss har 4 av 6 av oss alarm. Hadde jeg vært en tyv ville jeg valgt å gjøre innbrudd hos naboen uten alarm fremfor hos oss med alarm.

Anonymous poster hash: ca5d6...5f5

Skrevet

Har. Den var installert då vi flyyta inn ig vi overtok abonnementet. Likar å kunne styre motor/kupévarmar til bilen via app på telefonen og at brannvarslinga er tilknytta selskapet. Vi har hatt nokre uheldige episodar med røykutvikling ved vedfyring, og det tek ikkje 10 sek eingong før telefonen ringer.

Skrevet

ja!

Anonymous poster hash: ab837...ea4

Skrevet

Nei har ikke boligalarm. Over en mil til nærmeste vaktselskap, så tyvene er long gone før vekterne ankommer.

Men vi har veldig stor hund, så eventuelle tyver kommer seg temmelig fort ut igjen hvis de prøver seg her. :wink:
Skrevet

Nei, vi bor så usentralt til at tyvene vil være over alle hauger før vekterne kommer. Men vi har inngjerdet tomt med et skilt der det står "hunden går løs". Vi har ikke hund....

Anonymous poster hash: 0c6b8...7a3
Skrevet

Ja, stort boligområde i Lillestrøm. Skulle hatt alarm uansett hvor jeg bodde.

Anonymous poster hash: 3e4bf...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...