Gå til innhold

Ferie alene med to barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å ta med barna en uke til varmere strøk til sommeren, hvis økonomien strekker til og jeg finner noe billig.

De er 6 og 8 år. Vi koser oss stort sett sammen, og jeg er absolutt ikke urolig for å reise med dem mtp flytur osv. Vi har reist en del før, men aldri alene vi tre. 

Dere som har reist alene med barn, hvordan opplevde dere det?

Var det "kjedelig" for dere som voksne og ikke ha andre voksne å prate med, gå ut og spise med osv?
Er egentlig mest redd jeg skal føle meg litt ensom om dere skjønner :)

Anonymous poster hash: 32ecc...2d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt ensomt på kveldene, men ellers bare kos.

Anonymous poster hash: 3a24f...826

Skrevet

Hvis du er bittelitt utadvendt så går det bra, vi var mye sammen med en alenemor på ferie for noen år siden. Kom i snakk rundt bassenget og vips så var de med oss ut og spise osv. Men vi er litt sånn at jo flere jo bedre når vi er på ferie :-)

Anonymous poster hash: 4e450...342

Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg tenker at kveldene kan bli litt ensomt, en stille kveld med en bok og et glass vin er jo deilig, men kanskje ikke hver kveld i en uke ;)

Klart det går ann å bli kjent med folk, er absolutt ikke redd for det! Synes bare jeg sjeldent har møtt på folk som reiser alene med barn, men kanskje jeg ikke har sett så nøye etter heller? :)

Skrevet

Du har ikke noen venninner med barn som vil bli med da?

Tja, tror jeg ville dratt om jeg var deg, kan jo bli veldig artig! Ville tatt på meg min mest sosiale side og sett om jeg fant noen ferievenner, det kan jo lett la seg gjøre :-)

Skrevet

Har faktisk ingen enslige venninner som også har barn.

Men jeg har sånn digitalbok, der kan jeg jo kjøpe nye bøker ettersom jeg leser de ut, så jeg klarer nok å underholde meg selv om jeg ikke klarer å finne nye venner :D
Tror jeg må prøve meg på en tur, sikkert greit med en uke og ikke to da! :)

Skrevet

God tur! Synes varm mørk kveld, bok og sovende barn høres himmelsk ut! Tror faktisk at jeg hadde nydt hvert sekund av hver kveld! En uke er over på et blunk, og du kommer uthvilt, brun og belest hjem.igjen. Nyt det!

Skrevet

Jeg er alenemor og har bestilt sydentur til meg og ungen (4år) en uke i Alicante. Foruten at det koster flesk fordi han betaler like mye som en voksen (må jo ha vanlig rom) så har jeg ingen betenkeligheter. Blir koselig å ha kvalitetstid saqmmen, og ei uke med vin og bok på terrassen blir bare deilig. Om vi blir kjent med andre blir det bare bonus. Min eneste skrekk er om jeg blir syk eller no sånt.

Anonymous poster hash: c6317...b8d

Skrevet

Skulle slått oss sammen noen som drar alene med barn! :) Jeg har bestilt tur til meg og jenta mi nå i sommer. Alene i syden en uke. Hun er da ni år, og på ferie så er hun jo like lenge oppe som meg. (Jeg kvelder ikke så sent, i varmere strøk er jeg kaputt når klokken nærmer seg 23). 

Jeg er mer redd for å bli ensom på dagtid, rundt bassenget o.l., da hun lett finner seg venner om det er andre norsktalende barn der. Skal ta med meg flere bøker ihvertfall :) 

Skrevet

Jeg tenker også å dra alene med mine to på 4 & 7. Også litt redd for å bli ensom:p

Skrevet

Jeg er alenemor og har bestilt sydentur til meg og ungen (4år) en uke i Alicante. Foruten at det koster flesk fordi han betaler like mye som en voksen (må jo ha vanlig rom) så har jeg ingen betenkeligheter. Blir koselig å ha kvalitetstid saqmmen, og ei uke med vin og bok på terrassen blir bare deilig. Om vi blir kjent med andre blir det bare bonus. Min eneste skrekk er om jeg blir syk eller no sånt.

Anonymous poster hash: c6317...b8d

Har ikke startour et program for single med barn? Mener jeg har sett reklame for det  :P

Anonymous poster hash: c2f25...0cb

Skrevet

Kan ikke uttale meg om syden, men jeg er ofte på campingtur alene med mine to små(2 og 4år) og kommer til å dra mye på tur i sommer med alle tre når jeg snart går ut i perm med 3 mann. Jeg føler meg sjelden ensom på kvelden, jeg koser meg med en bok, film eller tilome en gameboy er god underholdning:)

Anonymous poster hash: 751a1...043

Skrevet

Jeg tenkte jeg skal feriere med min på 1 år alene en uke i sommer. Men vurderer campingferie i norge med telt:-)

Anonymous poster hash: 53d43...9ce

Skrevet

Høres deilig ut:) jeg trives så godt med mitt eget selskap og en god bok at høres ut som drømmeferie for meg. Dra og kos dere :)

Skrevet

Gikk veldig fint her. Traff ei svensk dame som var alene med datteren sin så vi spiste litt middag og hadde noen utflukter sammen. Ta med deg en god bok til kvelder. Har ikke noe negativt å si egentlig..

Skrevet

Det høres rett og slett fantastisk ut!!!

Kjedelig etter at barna er i seng??? Nei, nyyyyyyyyt det!!!! :-)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...