Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bekkenproblemet og går hos en på Bryn. Jeg vet ikke hva det er, men han gir meg en ekkel følelse. Har gjort det fra første dag, er noe med hvordan han ser på meg og rør ved meg. Kan ikke sette fingeren på det, mulig også meg som er paranoid da jeg har fått helt avsmak av berøring og fremmede for tett innpå meg etter jeg ble gravid. I dag var jeg der og han står og masserer meg i lenden ( jeg ligger på siden) mens han ser på meg. Etterpå pleier han alltid bøye seg ned over meg og massere rompemuskelen med albuen. Jeg har merket at han trykker seg litt inntil meg og i dag oppdaget jeg at mitt ene kne var helt oppi skrittet hans, jeg flyttet benet fort og han skyndte seg å reise seg opp. Huff fikk en skikkelig ekkel følelse og har overhodet ikke lyst å gå tilbake dit.. Men samtidig kan jeg ikke finne ut om det er meg som bare overreagerer. Noen som har erfaring/prøvd lignende? Anonymous poster hash: 3ad1b...76f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Sånn hadde jeg det med kjørelæreren. Han tok aldri på meg, men det blikket. Jeg får fremdeles frysninger. Jeg byttet kjørelærer. Anonymous poster hash: 188fc...b11
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Ville gått til noen andre når du føler det sånn. Det er jo ikke spesielt effektivt for behandlingen at du ligger der stiv som en stokk, og ikke klarer å slappe av. Hva med å prøve Bekken & Barn på skøyen? Dyrt, men de har jo spesialkompetanse på området + at jeg har bare møtt på koselige, kvinnelige behandlere der Anonymous poster hash: 6c1ba...3c4
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Jeg pleier ikke være særlig prippen med berøring. Har gått til mange forskjellige massører ( flest mannlige) opp gjennom årene, vet ikke har bare helt feil følelse med han her... Men om du sier det er helt vanligt, så sku jeg kanskje prøve gi det en sjanse til Anonymous poster hash: 20790...610
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148 takk for svar. Ja han står foran meg, noe som innebærer at hele han ligger lent inntil kroppen min når han masserer med albuen. Om jeg ber om å skifte terapeut, hvilken grunn skal jeg gi da? Er litt redd han kommer å bli fornærmet og. Han har diagnostisert meg med gangvansker slik at jeg får gratis behandling, kanskje han fjerner denne bevillingen da Anonymous poster hash: 20790...610
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148 takk for svar. Ja han står foran meg, noe som innebærer at hele han ligger lent inntil kroppen min når han masserer med albuen. Om jeg ber om å skifte terapeut, hvilken grunn skal jeg gi da? Er litt redd han kommer å bli fornærmet og. Han har diagnostisert meg med gangvansker slik at jeg får gratis behandling, kanskje han fjerner denne bevillingen da Anonymous poster hash: 20790...610 Si at du føler deg ukomfortabel med å ha en fremmed mann så tett innpå deg, at du heller vil ha en kvinnelig behandler. Anonymous poster hash: 188fc...b11
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148 takk for svar. Ja han står foran meg, noe som innebærer at hele han ligger lent inntil kroppen min når han masserer med albuen. Om jeg ber om å skifte terapeut, hvilken grunn skal jeg gi da? Er litt redd han kommer å bli fornærmet og. Han har diagnostisert meg med gangvansker slik at jeg får gratis behandling, kanskje han fjerner denne bevillingen da Anonymous poster hash: 20790...610 Jeg har prøvd å tenke litt på teknikker... Hvis han er en ganske høy mann så kan det å stå foran deg fungere ganske bra, faktisk, selv om jeg aldri har sett noen bruke det. Når du da ligger med knærne i bøy kan han være med på å stabilisere deg ved å la dine knær ligge inntil hans lår. Men det er jo en litt riski teknikk for en mann om knærne ligger i "riktig" høyde (risiko for å få kneet ditt der han absolutt ikke ønsker å få det...) Om du velger å bytte behandler så trenger du ikke gjøre noe annet enn å avbestille neste time i god tid. Du står fritt til å bytte terapeut og du trenger ikke begrunne det. Diagnosen endres ikke og uansett så kan en annen manuell terapeut stille samme diagnose, så det blir nok ikke noe problem. Som sagt, etter å ha tenkt meg om så kan det være en arb.stilling som kan fungere, så jeg modererer det jeg skrev først. Men det er ikke førstevalg av teknikk uten at man er ganske høy og sterk, tror jeg. Anonymous poster hash: fcbe9...148
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148 takk for svar. Ja han står foran meg, noe som innebærer at hele han ligger lent inntil kroppen min når han masserer med albuen. Om jeg ber om å skifte terapeut, hvilken grunn skal jeg gi da? Er litt redd han kommer å bli fornærmet og. Han har diagnostisert meg med gangvansker slik at jeg får gratis behandling, kanskje han fjerner denne bevillingen daAnonymous poster hash: 20790...610 Jeg har prøvd å tenke litt på teknikker... Hvis han er en ganske høy mann så kan det å stå foran deg fungere ganske bra, faktisk, selv om jeg aldri har sett noen bruke det. Når du da ligger med knærne i bøy kan han være med på å stabilisere deg ved å la dine knær ligge inntil hans lår. Men det er jo en litt riski teknikk for en mann om knærne ligger i "riktig" høyde (risiko for å få kneet ditt der han absolutt ikke ønsker å få det...) Om du velger å bytte behandler så trenger du ikke gjøre noe annet enn å avbestille neste time i god tid. Du står fritt til å bytte terapeut og du trenger ikke begrunne det. Diagnosen endres ikke og uansett så kan en annen manuell terapeut stille samme diagnose, så det blir nok ikke noe problem. Som sagt, etter å ha tenkt meg om så kan det være en arb.stilling som kan fungere, så jeg modererer det jeg skrev først. Men det er ikke førstevalg av teknikk uten at man er ganske høy og sterk, tror jeg. Anonymous poster hash: fcbe9...148 Tusen takk! Jeg skal prøve en gang til og funker det absolutt ikke så bytter jeg:) Anonymous poster hash: 20790...610
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Man må ofte tett innpå når man jobber med albuen i setet. Når man ligger på magen så merker man gjerne ikke så mye til dette. Når du ligger på siden så er du mer ustabil, dermed må han i tillegg til å presse albuen inn i setemusklene stabilisere kroppen din for å kunne legge kraft på den muskelen som ligger dypt i setet. Da blir han nødvendigvis veldig lent over det. Men jeg stusser på en ting - du sier at kneet ditt ble liggende mot skrittet hans når han hadde albuen i setet ditt.... det vanligste vil være at han står bak deg når han gjør det, ikke foran. Så sant han ikke bruker en teknikk jeg aldri har vært borti (men det er jo mulig). Du får vurdere om du går tilbake en gang til eller om du bytter terapeut. Han trenger som sagt ikke å ha gjort noe galt, for man må ofte improvisere litt på arbeidsstillinger når pasienten ikke kan ligge slik man normalt behandler ikke-gravide. Men jeg har stor respekt for kvinnelig intuisjon, og uansett så er behandling avhengig av riktig kjemi med terapeuten. Greier du ikke å slappe av hos denne terapeuten (uansett om han jobber helt etter boka eller ei) så blir det vanskeligere å få riktig resultater. I så fall er det bedre å finne en terapeut du føler tillit til. Bedre både for deg og terapeuten. - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: fcbe9...148 takk for svar. Ja han står foran meg, noe som innebærer at hele han ligger lent inntil kroppen min når han masserer med albuen. Om jeg ber om å skifte terapeut, hvilken grunn skal jeg gi da? Er litt redd han kommer å bli fornærmet og. Han har diagnostisert meg med gangvansker slik at jeg får gratis behandling, kanskje han fjerner denne bevillingen daAnonymous poster hash: 20790...610 Si at du føler deg ukomfortabel med å ha en fremmed mann så tett innpå deg, at du heller vil ha en kvinnelig behandler. Anonymous poster hash: 188fc...b11 de har ingen kvinnelige behandler der, må i så fall bli en annen mann, ellers bytter jeg klinikk:) Anonymous poster hash: 20790...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå