Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi sønnen min på 1 år litt linfrø i grøten for å hjelpe på magen? Har vært hard i magen over lengre tid nå. Og ingen av de vanlige tingene hjelper. Pære, malt, svisker osv.Han drikker masse vann så væske får han nok av.

Kommer bare sånne små harde mørke kuler i bleia. Strever veldig når han gjør fra seg og er tydelig utilpass.

Anonymous poster hash: de528...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi mais

Anonymous poster hash: 38832...853

Skrevet

knus de iallefall,ellers blir de ikke brutt ned

Anonymous poster hash: 9a92b...e2d
Skrevet

Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil, er det vel det laget de får på utsiden som hjelper med å dytte innholdet i tarmen?! Blir som ett slags glidemiddel om man får i seg nok væske.

Skrevet

Og derfor ikke bør knuses.

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å knuse dem, nei. Legg dem i litt vann først, så blir de "slimete". Bland det så i grøten. 

Anonymous poster hash: 884da...799
Skrevet

Prøv mais. Det gir løs mage. Bare prøv. Se i bleia dagen derpå. Løst og helt ufarlig.

Skrevet

Kva med maltekstrakt i grøten. Hjelper godt for mage tarm system.

Anonymous poster hash: 4e3d0...ebe

Skrevet

Prøv mais. Det gir løs mage. Bare prøv. Se i bleia dagen derpå. Løst og helt ufarlig.

Linfrø er også helt ufarlig til barn over ett år. 

Skrevet

Prøvd mais. Fortsatt ingen action. Har hatt god virkning med alle de vanlige metodene før. Men nå er det tydeligvis ingenting som virker. Ikke prøvd linfrø ennå da. Men blir vel å bruke det i grøten en stund nå tenker jeg. Men hvor mye bør jeg ha i?

Skrevet

Prøvd mais. Fortsatt ingen action. Har hatt god virkning med alle de vanlige metodene før. Men nå er det tydeligvis ingenting som virker. Ikke prøvd linfrø ennå da. Men blir vel å bruke det i grøten en stund nå tenker jeg. Men hvor mye bør jeg ha i?

Ikke mye. En halv teskje bløtlagt linfrø i grøten, kanskje?

Skrevet

Vær forsiktig med mais - det kan hos mange være synderen bak både eksemer og magevondter, spesielt små barn.

Kjøp gode tarmbakterier på helsekosten og gi ham dette over tid. Kjøp aldersbestemt type.

Anonymous poster hash: 2994e...c4b
Skrevet

Ja, men ikke knus de. Du kan også blande sviskemos i grøten.

Skrevet

Kok en spiseskje linfrø sammen med grøten hans. Det er ikke farlig, og gir ham omega3 i tillegg til å løsne litt :-)

Skrevet

Hvis ingenting annet hjelper så prøv lactulose. Det har jeg gitt til min minste når ingenting annet har hjulpet. Gi 5 ml, helst uten å blande den i noe. Da får du best effekt :)

Skrevet

Har du utelukket matallergier? Jeg har et barn som fikk forstoppelse av melk.

Laktulose til små barn skal gies i samråd med lege.

Anonymous poster hash: ec1ea...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...