Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Hadde jeg aldri klart! Hva lever dere av? Hvordan får dere jobb? Det kan ikke være mange som ansetter noen uten utdanning? Anonymous poster hash: f094e...2bb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Jeg jobber med regnskap i et advokatfirma. Sjarm og street smart;) Anonymous poster hash: bdf9d...e7a
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Tja, jeg har kun videregående. Jeg jobber som leder, og har ansvaret for ca 150 ansatte. Men jeg har jobbet mye og knallhardt for det, og det er ikke noe jeg ville ha anbefalt mine egne barn. De skal ta utdannelse, og ferdig med det. Så det er mulig, og jeg er en attraktiv person på arbeidsmarkedet. Men det har kostet mange år med 50-60 timer jobb i uken, starte nederst, og måtte bevise mer gjennom arbeidsinnsats... Anonymous poster hash: edd8b...8b0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Driver eget firma. Men skal faktisk fullføre utdannelsen min nå. Har planer om å drive firmaet enda noen år, men er greit å ha en utdannelse uansett. Jeg innehar nok mye kunnskap som 3 år på videregående ikke kan lære deg. Så jeg ser absolutt ikke noe negativt ved det. Har selvsagt kostet endel, både tid og penger, men det har vært verdt det. Uansett aldri for sent å få seg en utdannelse Anonymous poster hash: 9a41a...39b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har utdanning, men ikke jobb... Anonymous poster hash: 29b4e...786
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Det er fortsatt mulig å begynne "på gulvet" og jobbe seg oppover i mange slags yrker. Jeg er f.eks butikksjef, begynte som ekstrahjelp, fortsatte med fast ansettelse, fikk mer og mer ansvar, etterhvert ass.butikksjef og til slutt butikksjef. Har gått en del kurs underveis, alt fra HMS til vareeksponering kan jo læres på kurs... Har vært butikksjef i mange år nå og er flink i jobben min. Naboen her jobber i industrien, også hun opplært i bedriften og har i dag en lønn på rundt 400.000,- og det er jo like mye som mange høyskoleutdannede har.. Anonymous poster hash: ff691...263
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har kun videregående og driver et firma sammen med min mann. Mye jobbing, men vi gjør det veldig bra Anonymous poster hash: 1eabf...714
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Har utdannelse men ikke i det jeg jobber med. Har jobbet meg opp. Jobber i en bransje som krever egen skolering så jeg HAR jo utdannelse i dette også på en måte. Null studiegjeld og 600 i året. Klager ikke. Anonymous poster hash: bdab3...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Har ingen fullført utdannelse utover videregående, gått litt høyskole. Jobber hjemme og eier deler av firma, skal nå være med å investere i og utvilke næringseiendom. Lider ingen nød på noen måte. Lever et svært behagelig og bekymringsfritt liv. Trenger ikke telle syktbarndager, styre med egenmeldinger, sykemeldinger osv. Er man kreativ, utradisjonell, uavhengig, tørr å ta en risiko, ofrer litt en periode i livet er det alternativer til dette A4 livet med studielån, tidsklemme osv. Anonymous poster hash: 3f14d...6eb
junimamma81 Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Har utdanning men ikke i det jeg jobber med. Har jobbet i 12-13 år og begynte som vikar, fikk fast jobb for 4 år siden og skal etterhvert ta utdanning i yrket mitt. Har hatt egen leilighet og bil fra jeg var 24.har reist til utlandet hvert år siden 97. Jeg og samboeren har nå et rekkehus og to biler:-) (og ingen av oss har utdanning. ...) Endret 26. mars 2014 av junimamma81
Daquiry Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har ingen utdanning, men har jobbet meg opp. Jobber nå i offshore industrien og stortrives.
DaenerysStorm Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 I og med at jeg vet om mange som tjener bedre enn meg som ikke har utdannelse skjønner jeg ikke helt poenget ditt...
Bustetroll Skrevet 26. mars 2014 #13 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Man jobber seg oppover... Det er ofte det er mer attraktivt å ha 10 år div arbeidserfaring på cv'en, enn nyutdannet. Nå spørs det jo på hva slags jobb et er snakk om så klart. Men er man innstilt, og arbeidsom, og villig til å kurses og læres, så kan man nå langt Endret 26. mars 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #14 Skrevet 26. mars 2014 Det er nok fullt mulig, selv i 2014. Men ser for meg at det er vanskeligere å få seg en godt betalt jobb i distriktene dersom man er en vanlig person uten utdannelse. Det er ikke alle som bare kan jobbe seg oppover... Anonymous poster hash: 264c6...7e0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #15 Skrevet 26. mars 2014 Jobber som regnskapsansvarlig i ett regnskapsbyrå. God lønn og svært gode betingelser. Hatt jobben ett år.. Anonymous poster hash: 1c31e...b3c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #16 Skrevet 26. mars 2014 Jobber som regnskapsansvarlig i ett regnskapsbyrå. God lønn og svært gode betingelser. Hatt jobben ett år.. Anonymous poster hash: 1c31e...b3c Hvilket firma er det? Og hvordan vet du at du kan regelverket godt nok uten noe som helst formell kompetanse? Jeg hadde ikke godtatt at en ufaglært skulle gjort regnskap for min bedrift.....Autorisasjon som revisor hadde jeg krevd om jeg skulle satt bort denne jobben! Anonymous poster hash: d0f64...778
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #17 Skrevet 26. mars 2014 Er Seniorrådgiver i staten, tjener 570 000, har kun videregående Anonymous poster hash: 678df...7d1
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har ikke engang fullført vgs, og jeg tjener 470 000. Tjent over 400 i 3 år nå og jeg er 26 år. Så det går fint å klare seg uten utdannelse. Bare man har pågangsmot, og har en bra instilling og arbeidsmoral. Anonymous poster hash: 16997...709
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 Jobber som regnskapsansvarlig i ett regnskapsbyrå. God lønn og svært gode betingelser. Hatt jobben ett år.. Anonymous poster hash: 1c31e...b3c Hvilket firma er det? Og hvordan vet du at du kan regelverket godt nok uten noe som helst formell kompetanse? Jeg hadde ikke godtatt at en ufaglært skulle gjort regnskap for min bedrift.....Autorisasjon som revisor hadde jeg krevd om jeg skulle satt bort denne jobben! Anonymous poster hash: d0f64...778 Om jeg hadde sagt hvilket firma det er kunne jeg like gjerne skrevet hele navnet mitt, så det er ikke aktuelt Jeg vet at jeg ikke kan regelverket godt nok, men jeg har nok av fagbøker som jeg flittig bruker. Du kan gjerne ønske en autorisert revisor, men nå er det slik at det gjerne er medarbeiderne som faktisk gjør regnskapet, ikke revisoren. Jeg har full kontroll og har en autorisert revisor som jeg spør om råd om det skulle være noe. Anonymous poster hash: 1c31e...b3c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #20 Skrevet 26. mars 2014 Og jeg holder på med en mastergrad nå. Lønna jeg får etterpå blir ca 400 000, og kommer ikke til å øke så mye over årene heller. Så har jeg venner uten utdannelse, som tjener det samme eller mer. Anonymous poster hash: 2e221...43d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #21 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har ikke videregående engang, men har likevel årslønn på 550 000 pluss bonus på 70 000-130 000kr Anonymous poster hash: 764b3...135
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #22 Skrevet 26. mars 2014 Jobber som regnskapsansvarlig i ett regnskapsbyrå. God lønn og svært gode betingelser. Hatt jobben ett år.. Anonymous poster hash: 1c31e...b3c Hvilket firma er det? Og hvordan vet du at du kan regelverket godt nok uten noe som helst formell kompetanse? Jeg hadde ikke godtatt at en ufaglært skulle gjort regnskap for min bedrift.....Autorisasjon som revisor hadde jeg krevd om jeg skulle satt bort denne jobben! Anonymous poster hash: d0f64...778 Haha. Åpenbart har ikke du peiling på bransjen. For det første heter det autorisert regnskapsfører. De fleste firmaer som driver slik har to-tre autoriserte medarbeidere resten er medarbeidere uten autorisasjon. Autorisert revisor, regner med at firmaet ditt tjener gode penger for et slikt krav KOSTER. ;-) Anonymous poster hash: bdab3...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #23 Skrevet 26. mars 2014 Det vil bli vanskeligere etterhvert. Det finnes i fag fire % ledige jobber som ikke krever utdannelse! mens det finnes 30% som ikke har utdannelse. Anonymous poster hash: 989a2...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå