Gå til innhold

Folk som har babyer i sola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik jeg har oppfattet det, skal babyer ikke være i sola. Spesielt ikke uten solhatt og solkrem. Nå aner ikke jeg om andre bruker solkrem, men jeg har sett endel som bare har hatt ungene ute rett i sola. Bare med en tynn, vanlig lue på, som dekker ørene. Unger på 7-10 mnd. Ikke i noen minutter, men i 5-20 minutter, i hvertfall... Så nabokjerringa matet ungen i sola i går, grøt, så tok endel tid.

Er det bra, da? Måtte t.o.m forklare for besteforeldrene at babyen ikke skulle være i sola da de stod og holdt ungen i sola med kun lue på.

Og en annen som hørte det, som har en baby 1 mnd eldre, fnøs av meg da jeg sa det.

Anonymous poster hash: e79a3...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lite kledd, synes jeg, men jeg ville ikke vært bekymret for solen. De første 6 månedene er mest "kritiske" i forhold til solen. Det nærmer seg vår, det er ikke stekende sol som midt på sommeren. Solen er ikke så sterk nå, med mindre det er mye snø/vann som gir gjenskinn. 

Anonymous poster hash: 7ad79...bbf
Skrevet

Jeg er enig i at man skal passe på de små, særlig når det er sterk sol. Men mini her på 8 mnd vil opp og frem, så han får nok sol på nesa ja :-) Bruker spf 50 og solbriller, og lue seff, ikke så varmt enda. Vi trives ute begge to, trille tur, huske litt. Jeg kan ikke dra for alle gardinene og gå i dekning når det endelig er vår. Da får jeg anfall og det er nok verre :-)

Anonymous poster hash: 2a7f1...175

Skrevet

Jeg merker i allefall at sola varmer godt, men det er nok verre i mai-august ja.

Skrevet

Jeg trodde det var mest om sommeren det gjaldt,jeg. Og skikkelig sterk påskesol på fjellet, ikke å sitte litt ute på lekeplassen eller i vogna

Anonymous poster hash: d8e90...ecd
Skrevet

Jeg trodde det var mest om sommeren det gjaldt,jeg. Og skikkelig sterk påskesol på fjellet, ikke å sitte litt ute på lekeplassen eller i vogna

Anonymous poster hash: d8e90...ecd

I vogna i sola, jo :) husk at babyene har sart og tynn hud, de tåler mye mindre enn oss. Jeg er kanskje litt hønemor, men etter å ha lest om barn og sol (at hvis man utsetter barn for mye sol, øker det risikoen for hudkreft i voksen alder), er jeg heller føre var.

Har kjøpt sånn solskjerm til vogna og :) men det er mest fordi hun hater å få sol i øynene, og river v seg solbrillene (som hsr strikk).

Skrevet

Med begge mine har jeg faktisk fått beskjed av barnelege ved sykehuset å ha babyene nakne ute i solen 10-15 minutter om dagen. Selvsagt ikke mellom 12-15 da solen er på sitt sterkeste, like fullt i solen ( Vi snakker Lanzarote- sol).

Jeg har ikke fulgt rådet, da jeg blir raskt solbrent. Kan jo tenkes at de har arvet huden til pappa'n sin, men jeg tar ingen sjanser.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på apoteket om at ikke bare skal man holde babyen borte fra sollys, men man skal også bruke solkrem faktor 50 når man er ute, selv om babyen ligger i vogna og ikke får sol på seg. Dette fordi strålene reflekteres, og huden kan ta skade.

Anonymous poster hash: 707ac...694

Skrevet

Det er forskjell på solen kl 12-15 midt på sommeren, og vårsola som vi har nå :)

Når det er sagt så har mine barn vært bevegelige ute fra de var 6 -7 mnd gamle. De har sneket seg ut av skyggen nå og da og det tenker jeg er helt greit. Ikke noe jeg bekymrer meg over. De har aldri vært solbrent. Om sommeren tar vi stort sett pause fra sola mellom 12 og 15, både små og store :)

Skrevet

jeg tenker bare: alt med måte...

Anonymous poster hash: 248c6...6bb
Skrevet

Slik jeg har oppfattet det, skal babyer ikke være i sola. Spesielt ikke uten solhatt og solkrem. Nå aner ikke jeg om andre bruker solkrem, men jeg har sett endel som bare har hatt ungene ute rett i sola. Bare med en tynn, vanlig lue på, som dekker ørene. Unger på 7-10 mnd. Ikke i noen minutter, men i 5-20 minutter, i hvertfall... Så nabokjerringa matet ungen i sola i går, grøt, så tok endel tid.

Er det bra, da? Måtte t.o.m forklare for besteforeldrene at babyen ikke skulle være i sola da de stod og holdt ungen i sola med kun lue på.

Og en annen som hørte det, som har en baby 1 mnd eldre, fnøs av meg da jeg sa det.

Solkrem med solfaktor 25 er heller ikke bra for huden pga virkestoffene i kremen,så hva gjør man da? Sol eller krem?pest eller kolera?

Jenta mi på 10 mnd sitter i sola når vi er ute og triller,så får hun d-vitaminer hun også...

Ikke sky sola som pesten,det går helt sikkert bra!

Anonymous poster hash: 248c6...6bb

Skrevet

Sol er bra! Slutt å være så hysterisk kvinne. Alt med måte, men sola som er nå er da ikke farlig for de små.

Anonymous poster hash: 5a291...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...