Gå til innhold

Spørsmål ang trening og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å trene for 3 uker siden, 4 ganger i uka. Jeg går fort/jogger intervall på tredemølla i 20 minutter, så trener jeg vekter for armene 10 ganger 3 repitisjoner, så tar jeg planken og hopper tau i 10 min. Jeg gikk på vekta i dag og jeg har gåt opp 2 kilo, litt demotiverende, men er det rett og slett slikt som skjer i begynnelsen?

På forhånd takk : )

Anonymous poster hash: afc1b...c47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må legge til at jeg har mistet 5 cm rundt magen og 2 cm rundt armene.

HI

Skrevet

Når man begynner å trene vil to ting skje i de fleste tilfeller:

1. Kroppen vil binde til seg mer vann i starten, som igjen betyr at man går opp litt i vekt.

2. Man blir mer sulten og spiser mer dersom man ikke følger godt nok med selv.

Det er veldig flott at du er kommet i gang med trening, men jeg ville nok også lagt inn en øvelse for rygg og mage (utenom planken) og kanskje noen knebøy/utfall.

Anonymous poster hash: cccfa...586
Skrevet

Jeg må legge til at jeg har mistet 5 cm rundt magen og 2 cm rundt armene. HI Anonymous poster hash: afc1b...c47

Muskler veier mer enn fett, og du har svaret ditt der ved at du har gått in 2 cm rundt midjen!

Anonymous poster hash: d8a8a...1fa

Skrevet

Jeg må legge til at jeg har mistet 5 cm rundt magen og 2 cm rundt armene. HI Anonymous poster hash: afc1b...c47

Muskler veier mer enn fett, og du har svaret ditt der ved at du har gått in 2 cm rundt midjen!Anonymous poster hash: d8a8a...1fa
5 cm ;-)

Anonymous poster hash: d8a8a...1fa

Skrevet

Det er ganske vanlig å gå opp i vekt til å begynne med, mye fordi kroppen binder vann når du trener.

Ellers tror jeg du bør variere treningen mer om du skal fortsette fremgangen.

Anonymous poster hash: 59e61...e10

Skrevet

Dette opplegget fikk jeg av en personlig trener, jeg bare ble litt overrasket over at jeg gikk opp men ser jo at jeg har mistet struttemagen og armene slenger ikke like mye lengre :) så jeg ser absolutt fremgang. Jeg har prøvd knebøying men jeg er rett og slett for tung til det, får veldig vondt i knærne etterpå. Har dere noen forslag til øvelser for mage som virker? og evt noe som styrker ryggen?

Skrevet

Muskler veier mer enn fett, og du har svaret ditt der ved at du har gått in 2 cm rundt midjen!Anonymous poster hash: d8a8a...1fa
Som nybegynner og dame kan du muligens med perfekt trening teoretisk sett bygge så mye som 0,5 kg muskler på en måned. Når muskler da veier knapt 20% mer enn fett sier det seg selv at den økte vekten ikke skyldes mer muskler.

5 cm reduksjon i midjeomkrets er imidlertid et flott resultat.

Anonymous poster hash: 59e61...e10

Skrevet

Dette opplegget fikk jeg av en personlig trener, jeg bare ble litt overrasket over at jeg gikk opp men ser jo at jeg har mistet struttemagen og armene slenger ikke like mye lengre :) så jeg ser absolutt fremgang. Jeg har prøvd knebøying men jeg er rett og slett for tung til det, får veldig vondt i knærne etterpå. Har dere noen forslag til øvelser for mage som virker? og evt noe som styrker ryggen?

Ja, men da må du investere i en gymball. Pass på å kjøpe en som er stor nok. Jeg har litt trøbbel med rygg og hofter etter svangerskap og elsker gymballen min. Den tar både kjernemusklatur, balanse og mye styrke.

For mage: Sett deg på ballen og ak deg så langt fram du kommer før du legger deg helt bakover. Fold armene i kryss over brystet og ta sit-ups. Pass på å ha god avstand mellom bena og knærne i 90 graders vinkel.

For rygg, rumpe og bakside av lår: Legg ballen ca en halvmeter-meter fra en vegg. Sett fotbladene i veggen og legg deg på magen over ballen. Lirk litt til slik at du finner balansepunktet. Det skal være bøy i knærne. Fold armene over brystet og løft deg oppover slik at kroppen bli helt strak førd u rolig senker deg ned igjen over ballen. Når kroppen er helt strak skal kun øvre del av lårene, bekkenet og nedre del av magen berøre ballen. Dette krever litt trening å få til fordi man lett mister balansen i starten, men når man får det til så fungerer det som bare fy også!

Begge øvelsene kan gjøre med 12 x 3.

Anonymous poster hash: cccfa...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...