Gå til innhold

"Men det er jo så varmt ute!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gha! Holder på å bli sprø av de store ungene!

I dag tidlig var det riktignok hele 3,5 grader ute, mot 1-2 grader og frost på bilen de to foregående dagene, men det er fortsatt kaldt. Ja, solen skinner. Ja, det vil bli varmere utover dagen. Ja, det føles velig varmt ut midt i solsteiken midt på dagen. Nei, det er ikke sommer enda for pokker! (Dessverre)

12-åringen og 10-åringen vil altså ikke vedkjenne seg det faktum at vi enda er i mars, at det faktisk er kaldt i luften, og spesielt om morgningen, og vi ender da med krangling hver eneste morgning rundt dette med genser og jakke. 12-åringen har genser på, men nekter å ta på jakke. Han får ikke noe valg, og de ville protestene avsluttes med "ja, men da tar jeg den bare av igjen med en gang du ikke ser uansett!". 10-åring nekter å ha på genser, men godtar jakke. Nå er han riktignok av den varme typen som ikke fryser så lett, men t-shorte i mars er litt i kaldeste laget likevel synes jeg. I følge dem, der de strå og forsøker å skjule hutringen sin i 3 grader, er det nemlig varmt ute!

Andre som kjenner seg igjen? ;)

Anonymous poster hash: e6045...2f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg er akkurat som ungene dine☺️

Gutta mine er kun 5 og 6 år og gjør fremdeles som jeg sier ang klær, men det hender de protesterer når de bare skal ut og leke bittelitt 😉

Skrevet

Så store barn må ta ansvar for påkledning selv. Vil de fryse så la de fryse.

Anonymous poster hash: 2af51...587

Skrevet

Så store barn må ta ansvar for påkledning selv. Vil de fryse så la de fryse.

Anonymous poster hash: 2af51...587

Hvor gamle barn har du?

HI

Anonymous poster hash: a6281...e1e

Skrevet

Det er det samme her! Jeg blir gal! 11 åringen løpte på fotball trening i går i shorts!! Det er 3 grader ute..men det var jo sol så sa var det sommer.....dåner litt.

Anonymous poster hash: 8f16c...822

Skrevet

Det er jo på denne årstiden du fort blir syk fordi du kler av deg formye siden det er så varmt det er det samme på skolen jeg jobber, men tenker at dine to er såpass store at om di ikke vol ha jakke på å tar den av når du ikke ser da er det di som blir syke å kanskje kan lære av det men som mor vil du jo bare at barna gjør som du sier :)

Anonymous poster hash: 6b6a4...326

Skrevet

Det er jo på denne årstiden du fort blir syk fordi du kler av deg formye siden det er så varmt det er det samme på skolen jeg jobber, men tenker at dine to er såpass store at om di ikke vol ha jakke på å tar den av når du ikke ser da er det di som blir syke å kanskje kan lære av det men som mor vil du jo bare at barna gjør som du sier :)

Anonymous poster hash: 6b6a4...326

Problemet er vel mest at dersom de blir syke, så er det jo jeg som må være hjemme med dem ;) Ikke noe jeg føler jeg har tid til nå bare fordi ungene insisterer på å leke sommer...

HI

Anonymous poster hash: a6281...e1e

Skrevet

Har akkurat samme diskusjoner med jenten min på 8. I går kom hun hjem fra skolen i bare tskjorte, for det var jo så varmt! Eeh det er is på vannet der borte , ser du det? Jammen alle andre på skolen gikk sånn, så da var det jo greit.

Syntes det er så unødvendig å skulle krangle på barna klær, de kjenner jo at det er kaldt :-P

Anonymous poster hash: 07314...b0e

Skrevet

La dem fryse. Så store barn tåler å være alene hjemme en dag om de er forkjølet.

Anonymous poster hash: a9a37...884

Skrevet

Det der er en diskusjon jeg ikke gidder å ta på denne tiden av året. Derfor gikk ungene på fotballtrening i går i shorts. De ble ikke kalde før etter treningen var over, og da skulle de jo hjem i dusjen. Jeg lar ikke minstemann gå uten klær i barnehagen selv om han har lyst, men om de store vil spille fotball i shorts - det bruker jeg ikke krefter på. Pytt.

Skrevet

Jeg var slik som dine barn. Nektet å kle på meg, og kledde av meg så fort foreldrene mine var ute av synsvidde om jeg ble tvunget. 

Jeg lærte! Det VAR kaldt, og jeg savnet en jakke. Hvorfor ikke inngå et kompromiss; Ta jakka i ranselen, så om de skulle angre på genservalget, har de varmere plagg tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 8b89d...595
Skrevet

Her og hadde vi diskusjon ang klær, sønnen min er bare 5,5 år da. ville ikke ha på lue/hals eller votter på morgenen. Forklarte at det var kaldt, men greit du kan gå, (tok det med i vesken) hadde ikke gått langt før jeg så han frøs, måtte da innrømme stakkar at det var kaldt og greit å få på lua. I dag var det ingen protester hehe.

Skrevet

Har slike i hus selv. Meg og mannen har sagt defår gå som de vil, men vi mener de skal ha på seg jakke som er vindtett og de skal ha noe i halsen. Blir de syke så ahr vi ingen sympati med de, ingen oppvartning blir det fra oss og de må gå på skolen tross vond hals og slike ting.

13åringen ble syk, vondt i halsen og skrekkelig syk mente hun. Skuffelsen var stor når hun ble sendt på skolen og vi ba henne slutte å tyte. Skal si det er en jente som kler på seg omdagen.

De på 9 og 11år er ganske flinke. De har ikke tykk jakke, men de har en vindtett jakke og de har noe i halsen uansett hva de ellers har på seg når de er ute. Minsta har hatt begynnende vondt i halsen, men ikke slått helt ut. Hun var så skuffet når det begynte å gjøre vondt, for hun er så flink med å ha noe i halsen sin og hun som har mest klærpå seg av alle i huset. Ikke noe klaging fra henne, men hun syns det var skikkelig urettferdig når hun fikk vondt når hun passet så på å kle seg bra.(blir hun syk skal jeg dulle litt med henne, hun blir evt ikke syk pgs at hun ikke har nok klær på seg. )

Mamma holdt også på slik med meg og min søster når vi var mindre. Hun sa hva hun mente, vi tok avgjørelsen med hva vi skulle ha på oss. For hun vist at vi kunne kle av oss jakka i første sving om vi ikke ville ha den. Hun syns det var bedre vi t ansvar selv, og våres valg om vi ville bli syke. Men da ingen sympati fra hu mor. Vi var sjeldent syke, kledde oss ganske så greit. Skjerfet var nesten limt fast i halsen vår til pappa sa at nå var det sommervind. Når han fjernet skjerfet var det trygdt å fjerne våres også, selv om t-skjorta var på for lenge siden.

Anonymous poster hash: de639...991

Skrevet

Jeg har til og med sørget for at mine har frosset skikkelig noen ganger slik at de skulle lære.

En gang de var spesielt lettkledde de vi var ute passet jeg for eksempel på å bli stående å prate med en venninne i minst 15 minutter på et veldig surt sted. Ungene var kalde fra før, men da ble de skikkelig kalde. Nå blir mine aldri syke av å fryse. Akkurat det trenger jeg ikke tenke på. Det blir bare ubehagelig. De har i hvertfall lært at det er smart å ha en ekstra jakke i sekken, sån i tilfelle. Det er greit nok for meg.

Anonymous poster hash: a9a37...884

Skrevet

Jeg går fint i t-kjorte under jakka nå jeg. La nå ungene få bestemme selv, de er ikke babyer lnger,

Anonymous poster hash: f859a...a04

Skrevet

Mine på 10 og 12 er helt like, men jeg gidder ikke bruke så mye energi på det altså, de får bare fryse.

Det har hendt et par ganger at de har kommet inn igjen og hentet jakke fordi det er kaldt faktisk ;)

12-åringen hoster og snufser litt om dagen, er litt sår i halsen, men jeg har ingen sympati. Jeg har forklart dem at selv om de svetter når de er i aktivitet er luften kald og det er ingen god kombinasjon med varm inni og kald utenpå huden, de risikerer å bli syke. Når de da velger å kle av seg og bli syke så får de bare spise i seg den klagingen altså. Jeg er heller ikke hjemme med dem om de skulle trenge en dag på sofaen pga forkjølelse, da får de være alene hjemme den dagen.

10-åringen spurte i går om han fikk gå på fotballtrening i t-skjorte, jeg svarte at det er skygge på banen, klokka er sju og det er ikke varmt lenger så jeg synes han skulle ta på windbreakeren. Han sier at han blir varm av å trene, men jeg svarte at det er meningen man skal svette på trening. Han tok på seg den vindtette overdelen og da jeg hentet han etter trening innrømmet han at det var litt kaldt ;)

Hadde han insistert på t-skjorte eller tatt den av seg på trening hadde ikke jeg brukt noe mer energi på det, hans valg, han må ta konsekvensen av det...

Anonymous poster hash: c52c0...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...