Gå til innhold

Hvor mange par sko og syøvler har barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine går på barneskolen. De har vær seg et par vinterstøvler, er par gumistøvler, et par joggesko til å bruke ute og et .par til å bruke inne, pensko og et par innesko til å ha på skolen. Det blir 6 par. Er det lite? Jeg har fælelsen av at andre unger har enormt mange par sko.

Anonymous poster hash: 681e3...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 1/2 år gammel gutt:

2 par gummistøvler
2 par joggesko
2 par vinterstøvler
1 par cherrox
1 par crocs
1 par sandaler
1 par tøfler til innendørs bruk.

Anonymous poster hash: 7b0eb...84f
Skrevet

Min på 4 har

Vintersko

Cherrox ( står fast i bhg)

Dockboots

Goretexjoggesko

Vanlige joggesko

Innesko til bhg

Må kjøpe sandaler.

Skrevet

Min er bare 1,5år da, men han har:

Gortex vintersko

gummistøvler

forede vanntette støvler

Foran sommeren har jeg kjøpt

to par joggesko

sandaler

Anonymous poster hash: 26dd5...05d
Skrevet

og tøfler....

Anonymous poster hash: 26dd5...05d
Skrevet

6-åringen har:

1 par gore-tex joggesko

1 par innejoggesko

1 par pensko

1 par vintersko (gore-tex)

1 par støvler

Sandalene fra i fjor er for små så det må vi kjøpe nye av, hun bor omtrent i sandaler eller tøysko om sommeren.

5-åringen har det samme, men 1 par cherrox i tillegg.

Anonymous poster hash: add0f...fae
Skrevet

seksåringen har - vintersko, dockboots, goretexsko (joggeskohøyde), pensko og sandaler. Fyller på med støvler om ikke så lenge, men foreløpig er det ikke så varmt i været at det trengs.

Vanlige joggesko, sandaler og gummistøvler hører sommeren til.

Goretexsko hele året

Dockboots og vinterstøvler om vinteren.

Anonymous poster hash: 28f02...db3
Skrevet

Har skolebarn. På skolen har de gummistøler (vinterstøvel eller sherroks på vinteren. Gjerne fjorårets sko som akkurat er passe.) og ett par tynne sko. Dette er også gjerne ett par som er akkurat passe eller godt slitt. Siden disse skoa er til reserve om de blir våte. Ikke ofte de blir brukt, men lurt å ha der.

De har to par joggesko

Gummistøvler

Vinterstøvler

Pensko

Støvletter, til penere bruk i den kalde tiden.

Sandaler, slippers eller noe slikt.

Korps sko

Også pleier de å ha noen tøysko.

Har barn som sliter veldig på sko,så veldig varierende hva som er i skohylla deres. De leker og herjer ute, så de nye skoa ser ikke nye ut lenge. Men jeg har ingen planer om å bede være forsiktige, for jeg ser jo hvor godt de leker og hvor gøy de har det. De skal få klattre, sykle, stå på skatebord, klattre på fjellet, hoppe i vanndammer om de har det gøy. Vi bor i ett nabolag med lekende barn. Her leker hele nabolaget sammen uansett alder,så jeg får heller kjøpe mange par sko hver sesong for å legge en demper på leken deres skal jeg ikke gjøre. Ikke mange nabolag der unger fra 2 til 18 leker ute sammen lengre tror jeg. Igår var det boksengår som ble lekt i skumringen. De var over 20unger som lekte sammen, så her krydde hagen av unger, små og store. Idag må jeg vaske joggeskoa, for de er svarte. Fortsatt godt fuktig i bakken nemlig.

Anonymous poster hash: d135e...c40

Skrevet

Det varier litt. Men de har bare ett par støvler hver, ett par vintersko, ett par joggesko og ett par sandaler (og ett par finsko). Noen av ungene har i tillegg noen tøysko, 12-åringen har f.eks. Converse, men noen av dem bryr seg ikke om slikt. I perioder kan de ha dobbelt opp av noen av skoene. F.eks. dersom ene paret med joggesko begynner å bli slitt og de får noen nye, beholder vi de gamle som reserve.

Anonymous poster hash: 41c45...571
Skrevet

Å uff, det er mange. Jentene har nok 15-20 par hver. Alt fra ulike tøysko og sandaler, innom forskjellige pensko, pene støvletter og over på brukssko type goretex joggesko, goretex vintersko, støvler, tursko, osv. Sånn er det når mor er litt skogal og barbesko er så himla billig.

Anonymous poster hash: d3ea1...043

Skrevet

1.5 år. Har dockboots og vinterstøvler. Kjøpt 2 par overgangssko nå. Inne hjemme og i bhg bruker vi skinntøfler.

Skrevet

Storesøster har 3-4 par joggesko, 2 par støvler og dock boot, 2 par finsko, høstsko, fotballsko, 2 par sandaler, crocs, tøysko, gymsko, vintersko og fake uggs og flere opar med tøfler.

Lillebror har 2 par dock boot, støvler, vintersko, 2 par gymsko, flere par med tøfler, 2 par crocs, gore tex joggesko, skatesko, sandaler og noen tøysko.

Lillebror må ha såle i, så han trenger egentlig bare et par vanlige brukssko eller så må jeg flytte på disse sålene hele tiden..

Skrevet

1,5 år. Ha akkurat nå vinterstøvler, dockboots, gummistøvler, goretex joggesko, skinntøfler til barnehagen og noen mykisjoggesko (See Kai Smaller) til ute-innebruk (altså offentlige bygg/kjøpesentre/biblioteket osv - tøfler, men til gulv med mer skitt). Kjøper lettere joggesko når våren kommer, samt pensko med avtagbar bunadsspenne til 17.mai/bryllup og sandaler. Sukk...blir en del ja.

Skrevet

Gutten på 2,5 har: ett par vinter støvler, ett par dockboots, bunadsko og pensko, tøfler til barnehagen og hjemme, utallige par med joggesko og sandaler som er vokst ifra å må kastes.

Jenta på 4,5 har to par vinterstøvler, ett par joggesko til bruk på gymmen. Ett par tøfler til barnehagen, Ett par dockboots, ett par høyhelte pensko, ett par bunadsko, ett par ballerina sko og en bærepose sandaler og joggesko som er får små.

Jeg og jenta har til pappaene stooore fortvilelse gått berserk på ebay og det ventes masse fine sko til begge ungene i posten etterhvert.

Anonymous poster hash: 62ba0...e2d

Skrevet

Uff, det er mange, spesielt nå i overgangen mellom vinter og vår. Jeg har en eske klar med nye vår/sommer til minstemann og der er det nok 6-7 par med sandaler/vår/sommersko i tillegg til de vi allerede har tatt i bruk og som passer fra forrige sesong. Vi hadde nok klart oss med halvparten, men jeg liker at det er litt utvalg til forskjellige formål.

Skrevet

Vi liker å ha 2 par til hverdags sp det ene paret lufter seg mens han bruker det andre. Ser jeg på skoene hans i skapet (de som passer, må handle snart), har han

Kamik støvler for mår det er skikkelig kaldt (lite brukt i år)

Gore-tex vintersko, mellomting mellom støvler og sko, til hverdag om vinteren

Gummistøvler

2 par sko til hverdags (1 joggesko og 1 i skinn)

1 par finere sko

Tøfler som brukes som innesko på pre-school

Til sommerbruk pleier jeg å ha

Joggesko

Lette skinnsko

Tøysko

Skinnsandaler

Syntetiske sandaler til strandbruk

Han er 5 år

Anonymous poster hash: a18cb...162

Skrevet

Iallefall ikke like mange sombb Nelia. Dessuten koster ALLE skoene til min pike det samme som ETT par som Nelia har.

Dog den største forskjellen er vel at jeg har slitt for å tjene peenger for å kjøpe skoene, mens visse andre bare får sko.

Nåvel:

Pike9 år:

1 par gummistøvler

1 par chevrox

2 par vintersko

1 par "jåle"støvletter (Slike billige svarte uten vinterfor, for å ha til kjole osv, jåle-sko altså)

1 par joggesko

1 par innejoggesko til GYM på skolen

1 par croks som innesko på SFO

1 par pensko

Så blir det vel nye bunadsko, og noe sandalgreier og sikkert nye joggesko i sommer. og så blir det kjøpt nye overgangssko tilhøsten.

Anonymous poster hash: b1bed...d4f
Skrevet

7 åringen har viking goretec, kavat vinterstøvler, cherrox, er par gummistøvler, pensko, 2 par crocs, gymsko og fjellsko. Kastet nettopp 2 par joggesko, tøysko og sandaler så det må kjøpes inn nytt.

Jøss- der var mange egentlig!

Anonymous poster hash: e4bf8...559

Skrevet

Iallefall ikke like mange sombb Nelia. Dessuten koster ALLE skoene til min pike det samme som ETT par som Nelia har.

Dog den største forskjellen er vel at jeg har slitt for å tjene peenger for å kjøpe skoene, mens visse andre bare får sko.

Nåvel:

Pike9 år:

1 par gummistøvler

1 par chevrox

2 par vintersko

1 par "jåle"støvletter (Slike billige svarte uten vinterfor, for å ha til kjole osv, jåle-sko altså)

1 par joggesko

1 par pensko

Så blir det vel nye bunadsko, og noe sandalgreier og sikkert nye joggesko i sommer. og så blir det kjøpt nye overgangssko tilhøsten.

Hvem er Nelia?

Anonymous poster hash: 681e3...8a9

Skrevet

Nåvel:

Pike9 år:

1 par gummistøvler

1 par chevrox

2 par vintersko

1 par joggesko

1 par pensko

Uff- du høres da utrolig bitter ut. Tenkt på å søke hjelp?

Anonymous poster hash: e4bf8...559

Skrevet

2 år gammel.. Har:

Ett par støvler

Ett par overgangssko

Ett par joggesko

Ett par sandaler

Ett par tøfler

Ett par litt finere hverdagssko

Anonymous poster hash: 2c6b5...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...