Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Problemet er bare at vi har ikke noe hus. Ikke aner jeg når vi får råd til det heller. Det høres sikkert ut som et helt idiotisk problem, men for meg er det ikke det. Vi bor trangt i en leilighet, har ingen hage og det er et dårlig område for barna. Leiligheten er mørk og trist, og jeg klarer ikke å gjøre noe med det for jeg føler ikke at det er her vi skal bo. Jeg orker ikke å bruke penger på å pusse opp fordi jeg føler det er waste of money. Dette tærer mer på meg enn jeg skulle ønske at det gjorde. Jeg klarer bare ikke å gjøre det koselig her hjemme, og jeg tenker hele tiden at "bare vi får kommet oss i hus så blir alt bra" men jeg vet jo at det ikke er sånn. Jeg ber ikke om en villa og fire mål stor hage, jeg ønsker bare et nøkternt hus med en liten privat hageflekk for meg og min nydelige familie. Ja, jeg vet at andre har det verre, sånn vil det være i omtrent alle situasjoner. Men jeg blir bare så trist når alle venninner kjøper "palass" på rekke og rad, og jeg sitter her og har drømmehuset klart, har "jobbet" med det i flere år og det har så mange smarte og fine løsninger. Men så vet jeg ikke om det noen gang blir et hus på oss. Bare et lite hjertesukk fra meg i natten. Takk til deg som gadd å lese. Anonymous poster hash: 00786...795
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Puss opp litt, mal og fresh det opp. Trivligere, og hever verdien. Så kanskje du kommer nærmere ett hus Få noen til å melde deg inn i den gruppa på fb, "tips og inspirasjon til hjemmet. Lag selv". Anonymous poster hash: b5dd2...39b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 hvor bor du? forferdelig dyrt i byen iallefall..eller i mindre byer å. jeg samboer og tre barn bor litt utenfor en liten by. herfra er det ca 1 time med bil til oslo. et kvarter med bil til nærmeste ''liten by''vi har et digert lyst hus i et boligfelt rett ved skogen. 1 min til butikk, tannlege, bensin osv. vi betaler 7000 i mnd tilsammen på huslån. om 20 år er huset vårt: ))stortrives her. så hvis dere bor i byen-flytt på landet. mye bedre å vokse opp her enn i byen: )) Anonymous poster hash: ebc28...629
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Jeg kan faktisk skjønne hva du mener, for vi hadde det ganske likt. Jeg tegnet opp plantegninger selv, så for meg og drømte. Til slutt bestemte vi oss for å gjøre noe med det og oppsøkte banken for å høre hva som var realistisk. Det skulle ta 5 år, men nå bor jeg i drømmehuset mitt, og ja, livet er faktisk mye lettere med et hus tilpasset våre behov. Se på hva dere kan få til. Noe mer utdannelse for å få bedre jobb og økt inntekt? Flytte lenger ut på landet der det er billigere tomter? Dere må veie ting opp mot hverandre. Hvor viktig er dette for dere, hvor mye kan dere ofre? Anonymous poster hash: 445db...34e
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Her ville jeg brettet opp armene og funnet løsninger slik at dere kan få drømmehuset på sikt. Da er det naturlig å stille seg spørsmålene: -Hva kan dere gjøre for å øke inntektene? -Hva kan dere gjøre for å spare mer? -Kan dere velge å bo et annet sted med lavere boligpriser, men hvor dere samtidig har nok inntekt? -Kan drømmehuset isteden være et rimelig rekkehus eller leilighet i en tomannsbolig med tilgang til hage? Anonymous poster hash: 01bcf...a6d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Men kan dere ikke gjøre enkle ting i leiligheten der bor i. Male i lyse farger, fine gardiner, pynteputer og lys. Bare det gjør mye. Og er jo greit at leiligheten er lys og koselig skal dere selge. Men ellers må dere vel bare finne ut, hva dere kan gjøre for å få drømmehuset. Anonymous poster hash: fee65...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå