Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har hatt en vanskelig oppvekst, og har hatt nok å slite med. Går til psykolog nå, og gjort det de siste årene. Prøvd medisin og diverse. Men nå de siste dagene har kroppen blitt et stort problem.Jeg vil ikke leve mer pga kroppen. Kan ikke forklare hvorfor, men det er umulig for meg å kunne leve med en så fæl kropp. Og jeg vet det fins verre og folk blir offer og vitner til krig og vold hverdag, men dette er virkelig mitt problem Er så lei meg, gråter meg til søvn og det eneste jeg tenker, føler og legger merke til er hvor fæl kroppen er... Jeg har alltid hatt vonde følelser ang kroppen min, men i dag og de siste dagene har det vært for j..... VIl helst ikke ha noen svar der en sparker meg mer ned, men heller gode ord eller noen med lignende problemer... Anonymous poster hash: f3cce...cd5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Huff, klem til deg! Jeg er sikker på at du er vakker akkurat slik som du er! Elsk deg selv, livet er dessverre for kort til bruke energi og tid til å være lei seg over noe ''smått'' Vet det er vanskelig, men elsk deg selv! Jeg var alltid på dietter men sprang hver gang, nå tenker jeg ikke over hva jeg spiser og kroppen min generelt, (spiser selvfølgelig sunt og variert) Mange sier jeg gløder og har mye glede i meg. Anonymous poster hash: 344f3...5a0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Takk for klemmen! "Godt" å høre at jeg ikke er alene. Venner, familie og samboer sier de mest fantastiske tingene om meg, men jeg tar det ikke til meg.. Jeg vet jo hvordan kroppen min ser ut, og hvor mislykka hele meg egentlig er. Gråter også en skvett nå når jeg skriver det her... Anonymous poster hash: f3cce...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 *trøsteklem* Jobb for å bli mer fornøyd med kroppen, prøv å være i aktivitet, ta solarium, gå til frisøren. Ta vare på kroppen din og skjem deg bort litt. Det føles godt når resultatene kommer, spesielt hvis man har jobbet for det. Anonymous poster hash: 1b716...caa
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Det er mulig å endre det. Vet du ikke helt tror det nå, men det er mulig! Be legen din om en henvisning til psykomotorisk fysioterapi. Det er en god behandlingsform, og det egner seg veldig godt i kombinasjon med psykologbehandling. Jeg fikk et helt annet forhold til min egen kropp etter behandling hos en psykomotrisk fysioterapeut Kroppene våre endres hele tiden, gamle celler byttes ut med nye. Så i praksis så er hele kroppen ny i løpet av ca 7 år. Tenk et skritt om gangen! Kanskje du også kan komme inn under "grønn resept" (tror det heter det - spør legen). Hvis du ikke jobber, men får noen stønad fra nav så kan du sjekke om kommunen har "Aktiv på dagtid" - der er det mange flotte tilbud om aktiviteter. Jeg vet om flere i kommunen her jeg bor som sliter med lignende problemer som etter hvert trives på disse aktivitetene. Man snakk først med legen din om psykomotorisk fysioterapi. Ønsker deg masse lykke til Anonymous poster hash: 510c5...772
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Du har barn? Da skal du leve for dem. Å gjøre barna sine morløse, og atpåtil i noe så grusomt å gjøre det selv, fordi man ikke er fornøyd med kroppen sin, det er bare jævlig. Du mp få hjelp for barna sin skyld. Anonymous poster hash: 30d35...b49
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Har hatt det akkuratt som deg i mange år og har det slik enda innimellom. Går til psykolog og det hjelper noe selvfølgelig. For meg hjalp det å begynne med antidepressiva. Det er mye bedre nå og jeg har ikke like mye fokus på "den fæle kroppen" lenger. Har du hørt om Bodydismorphia (også kalt BDD)? Leste nå at du har hatt det slik i noen dager og da er det nok ikke sannsynlig at det er BDD, nei... Sender deg en klem:) Anonymous poster hash: 70b65...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå