Gå til innhold

Hva spiser/spiste babyen din som er/var 4-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har begynt med noe fast føde på den alderen? Evt. hva? Her har vi så vidt begynt med grøt, på anbefaling fra helsesøster, får det på kvelden men sover ikke lenger på natten fordi. Bør jeg prøve å gi han den på annet tidspunkt tro? Han er mye urolig på dagtid, gråter en del, me han legger på seg fint. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, sover lite og korte supper gjennom dagen også, om natten sover han 3-4 timer før mat igjen. Så nå lurer jeg på om det kan være at han er sulten, jeg ammer. Noen som har tips?

Anonymous poster hash: ecbea...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av barna begynte med grøt og tillegg med mme da det var 4 mnd. Jeg hadde mer enn nok melk, men han ble ikke ordentlig mett uansett hvor mye han drakk. Grøt og mme gjorde susen. Misfornøyd og urolig gutt ble til fornøyd og blid gutt som sov hele natten :)

Jeg ga grøt som lunsj og mme på kvelden før han skulle sove. Ammet resten av dagen. Innen han var 5 mnd var han oppi fulle porsjoner (og vel så det) med fast føde. Både middag, grøt og frukt. 

Skrevet

Fra ca.4 mnd:

- Risgrøt fra Holle til frokost.

- Most potet med frisk dill eller basilikum blandet med MME.

- Most søtpotet med MME.

- Most avocado.

- Fruktmos fra Ella's Kitchen.

Skrevet

Noen som har begynt med noe fast føde på den alderen? Evt. hva? Her har vi så vidt begynt med grøt, på anbefaling fra helsesøster, får det på kvelden men sover ikke lenger på natten fordi. Bør jeg prøve å gi han den på annet tidspunkt tro? Han er mye urolig på dagtid, gråter en del, me han legger på seg fint. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, sover lite og korte supper gjennom dagen også, om natten sover han 3-4 timer før mat igjen. Så nå lurer jeg på om det kan være at han er sulten, jeg ammer. Noen som har tips?

Anonymous poster hash: ecbea...5ba

Litt grøt fra 4.5 mnd. Deretter begynte vi gradvis med avokado, banan, kokt pære, eple.. Etterhvert potet, gulrot og andre moste grønnsaker.

Han kan være sulten. Mine ble det på den alderen. Begyn å gi mat på dagtid når han er opplagt.

Anonymous poster hash: 13820...f93

Skrevet

morsmelk

gnagde litt på en skorpe innimellom

Anonymous poster hash: 26732...e81
Skrevet

Delammer. Får velling til lunch, ellers om dagen ammer jeg og gir mme etterpå. Ammer 1 gang om natta. Barnet sover fra 20-05 før det er tid for litt amming.

Anonymous poster hash: 1d991...313

Skrevet

det kan hende at grøten legger seg i magen hans.slik at han ligger og fordøyer når han egentlig skal ligge og sove,så heller gi han maten midt på dagen,helt til magen hans er vant til fast føde.

Jeg begynte å gi dem fast føde da de var ca 4,5 mnd,og i begynnelsen kun vellinggrøt,og etter en stund hadde jeg fruktmos i grøten.

Du kan jo også prøve most banan, avokado og andre frukter

Anonymous poster hash: bde41...e19
Skrevet
Tusen takk for svar og hjelp!

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: ecbea130d031ace24028864937c155ba"] ecbea...5ba [/acronym]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...