Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hvordan skiller dere egentlig på disse? Utdannelse? Lønn? Jeg er revisor, hvor plasserer dere meg? Anonymous poster hash: 47dfb...092
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Middels pluss. Anonymous poster hash: 0e5df...bde
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c Lavere middelklasse. Enn jeg, som er noe så forhatt som adjunkt? Anonymous poster hash: 38445...62f
najs Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c Lavere middelklasse. Enn jeg, som er noe så forhatt som adjunkt? Anonymous poster hash: 38445...62f Å jobbe i staten kan bety ganske mangt.
<3 2G <3 Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Haha, godt å vite at jobben min er bunnskrapet i forhold til jobbene deres
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Sykepleier da?? Hvor på skalaen?? Anonymous poster hash: b4232...83f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Ja både utdannelse og lønn teller, og hvor krevende/brainy jobben er. Jeg syntes det er lavstatus bla med butikk jobb, da det krever 0 utdannelse, er dårlig betalt og 'lett' i den forstand at de fleste får det til. Jeg har lagt merke til at mange som jobber i butikk bytter yrke til barnehagebobb når de selv får barn. Ikke rart det er dårlig kvalitet i barnehagene når det ikke er pedagoger som jobber der. Anonymous poster hash: 32ef7...4ec
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c Hehe. Jeg har 5 års utdanning og harr nettopp fått tilbud på en førstekonsulent stilling! Årslønn på ca 500 000 med en hverdag som jeg kan legge opp selv og langt i fra sliten når jeg kommer hjem (= mye energi til hus, mann og barn ). For meg er dette yrket høystatus! I grunnen er det ingen yrker i mine øyne som er lavstatus. Så lenge man trives og gjør det bra i en jobb så er det det viktigste! Anonymous poster hash: 72a1e...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå