Gå til innhold

Lavstatus vs høystatusyrke


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skiller dere egentlig på disse? Utdannelse? Lønn?

Jeg er revisor, hvor plasserer dere meg?

 

Anonymous poster hash: 47dfb...092

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middels pluss.

 

Anonymous poster hash: 0e5df...bde

Skrevet

Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da?

 

Anonymous poster hash: e94fe...e9c

Skrevet

Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c

Lavere middelklasse. Enn jeg, som er noe så forhatt som adjunkt?

 

Anonymous poster hash: 38445...62f

Skrevet

 

Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da? Anonymous poster hash: e94fe...e9c

Lavere middelklasse. Enn jeg, som er noe så forhatt som adjunkt?

 

Anonymous poster hash: 38445...62f

 

Å jobbe i staten kan bety ganske mangt.

Skrevet

Haha, godt å vite at jobben min er bunnskrapet i forhold til jobbene deres ;)

Skrevet

Sykepleier da?? Hvor på skalaen??



Anonymous poster hash: b4232...83f
Skrevet

Ja både utdannelse og lønn teller, og hvor krevende/brainy jobben er.

 

Jeg syntes det er lavstatus bla med butikk jobb, da det krever 0 utdannelse, er dårlig betalt og 'lett' i den forstand at de fleste får det til. Jeg har lagt merke til at mange som jobber i butikk bytter yrke til barnehagebobb når de selv får barn. Ikke rart det er dårlig kvalitet i barnehagene når det ikke er pedagoger som jobber der.

 

Anonymous poster hash: 32ef7...4ec

Skrevet

Hva med saksbehandler / førstekonsulent i staten da?

 

Anonymous poster hash: e94fe...e9c

Hehe. Jeg har 5 års utdanning og harr nettopp fått tilbud på en førstekonsulent stilling! Årslønn på ca 500 000 med en hverdag som jeg kan legge opp selv og langt i fra sliten når jeg kommer hjem (= mye energi til hus, mann og barn ;) ). For meg er dette yrket høystatus! :)

 

I grunnen er det ingen yrker i mine øyne som er lavstatus. Så lenge man trives og gjør det bra i en jobb så er det det viktigste!

 

Anonymous poster hash: 72a1e...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...