Gå til innhold

Behov for bæremeis når vi har bæretøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen maser om at vi må kjøpe bæremeis til fjellturer i sommer. Vi har en ergobaby og jeg ser ikke behovet. Innspill?

Anonymous poster hash: 1c1ea...40f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han føler seg mer mann med en bæremeis. Passer godt for litt større barn også. Finnes med regn/solskjerm og oppbevaringslommer. Min mann ville nok fortrukket en meis foran ergobaby om babyen er stor nok for det.

Kommer an på alderen...

Anonymous poster hash: 21cb2...a0b

Skrevet

Hun er 8 måneder når det er snakk om. Jeg er bekymret for om det er bra for babyen. Og når hun blir eldre kan hun jo gå en del selv og kun trenge kortere perioder med avlastning?

Anonymous poster hash: 1c1ea...40f
Skrevet

Vi har ikke hatt meis, bare brukt meitai, men vi er ikke ekstremt mye ute i skog og i fjellet, så mulig vi hadde valgt å ha det hvis vi var oftere ute på tur. Jeg har bært i meitaien så lenge det har vært behov for det, men mannen har ikke brukt den så mye, kun på de lengste turene. Vi har stort sett gjort det sånn at jeg har bært barnet og han sekken med niste :)

Anonymous poster hash: f8bd8...5de
Skrevet

Spørs hvor langt dere skal gå da. Skal dere gå i ulendt litt brattere terreng kan det være fint å ha toåringen i bæremeis.

Bæremeis er vel anbefalt ikke før 8 mnd.

Anonymous poster hash: 21cb2...a0b

Skrevet

Vi har hatt behov for bæremeis i tillegg. I ulendt og bratt terreng sitter man ikke så veldig trygt i en bæresele om den som bærer faller. I en bæremeis sitter barnet mer beskyttet mot å få den voksne over seg. Men jeg orker ikke ha barnet i bæremeis, er tusen ganger mer behagelig å bruke bæresele, så å bære i meis får mannen gjøre.

Skrevet

Vi brukte nesten ikke meisen til minsten. Men de gangene vi har valgt meis framfor Mei tai, har vært når han har hatt vinterdress. Det er jo generelt mye tyngre å bære i meis, den beveger seg i utakt med kroppen. Bæretøy sitter jo mer inntil.

Anonymous poster hash: 45eb6...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...