Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Her går feber veldig opp og rett ned. Hva gjør man da? Ser selvfølgelig an formen men som regel er den strålende. Litt mer usikker imorgen, sov i 40min idag etter bhg. Vekte henne kl17 og var sovnet før 19.30. Men har dere alltid en feberfri dag hjemme når d svinger veldig ? Anonymous poster hash: 6b1fb...2e0
mamma_til_verdens_beste Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Jeg følger i alle fall alltid reglene!Tenker mest på barnet som kanskje trenger å slappe av dagen etter, og helst bør slippe å risikere å få feber i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg hadde helt klart holdt barnet hjemme. Barn blir gjerne dårligere utover dagen, og trenger tid til å hente seg inn. Det er tungt for barna å være en hel dag i barnehagen. Og hvis barnet ditt nå har 38,4 i feber, så er det ikke friskt. Hold barnet hjemme og la han/henne få bli helt frisk! Anonymous poster hash: e2c80...7e7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Hvis de har feber kvelden i forveien, er min erfaring at de som oftest får feber igjen iløpet av påfølgende dag/ kveld, selv om de var feberfrie på morgenen.... Så jeg villle absolutt holdt henne hjemme imorgen! Anonymous poster hash: 8ca04...62a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 99,5% av gangene blir d ikke mer feber enn på kvelden. Derfor jeg bare lurte på om flere som har slike barn med feber som går opp og ned like fort.. Anonymous poster hash: 6b1fb...2e0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Jeg ville sendt i barnehagen hvis formen var god i morgen tidig, men prøvd å ha kortere dag hvis det var mulig. Jeg har undersøkt dette en del, og ingen eksperter anbefaler feberfri dag på generelt grunnlag. Folkehelseinstituttet sier noe sånt som at barn med feber bør holdes hjemme først og fremst av hensyn til seg selv og kan returnere til barnehagen når de er feberfri og allmenntilstanden er god. Anonymous poster hash: e1ebd...fde
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Hvis feberen går veldig fort opp eller ned hadde jeg ihvertfall holdt barnet hjemme. Hørt om feberkramper? De kan komme om feberen skyter i været, eller går fort ned. Kan også komme rett før feber. Anonymous poster hash: 201dc...167
Jippipippi Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Vi fikk Mail fra bhg om at barna skal være feberfri i et døgn før de kan leveres.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Tok opp akkurat dette med min fastlege. Han mener at barn ikke nødvendigvis trenger å være hjemme dagen etter en slik feberepisode (tp på 38tallet). Dersom allmenntilstanden tilsier det eller barnet også har andre symptom, må det selvsagt være hjemme. En slik feberepisode kan komme av aktivitet. Min datter har ofte litt forhøyet temp på kvelden, uten at det skjer noe mer. Anonymous poster hash: 54ae0...462
Flettfrid og lilleprins Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Vi fikk Mail fra bhg om at barna skal være feberfri i et døgn før de kan leveres. Kan bhg bare bestemme det? Når fhi sier det ikke nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Nå har jo ikke 38.4 vert feber her i huset men på grensen siden jeg ser på 38.5 som begynnende feber noe som også kommune legen her i kommunen sier Anonymous poster hash: 65dbc...ccf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Nå har jo ikke 38.4 vert feber her i huset men på grensen siden jeg ser på 38.5 som begynnende feber noe som også kommune legen her i kommunen sier Anonymous poster hash: 65dbc...ccf Det kommer nå helt an på. Her ligger gutten normalt på 36,6 og har sjelden feber. Hadde han hatt tempen HI snakker om hadde han vært utslått. Jeg hadde ikke sendt barnet i bhg i morgen med en slik temp nå. Om det er slik at dette ofte skjer bør barnet få seg en tur til legen f.eks. Kanskje barnet trenger noen rolige dager hjemme, om det faktisk er slik at tempen stiger hver kveld etter å ha vært i bhg. Det kan være en reaksjon på f.eks stress. Anonymous poster hash: 83e23...470
Jippipippi Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Det er kommunelegen som har utarbeidet retningslinjene for vår kommune. Så vi bør respektere det. Det går ut over andre barn og ansatte. Min gutt har vært utrolig mye syk siden han begynte i bhg. Han har vært vekke ca 20 dager pga sykdom siden januar. Det sier jo noe om smittefaren. De har hatt ca 8 av 14 barn på avd i lengre tid... Vi fikk Mail fra bhg om at barna skal være feberfri i et døgn før de kan leveres.Kan bhg bare bestemme det? Når fhi sier det ikke nødvendig?
Flettfrid og lilleprins Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Det er kommunelegen som har utarbeidet retningslinjene for vår kommune. Så vi bør respektere det. Det går ut over andre barn og ansatte. Min gutt har vært utrolig mye syk siden han begynte i bhg. Han har vært vekke ca 20 dager pga sykdom siden januar. Det sier jo noe om smittefaren. De har hatt ca 8 av 14 barn på avd i lengre tid... Vi fikk Mail fra bhg om at barna skal være feberfri i et døgn før de kan leveres.Kan bhg bare bestemme det? Når fhi sier det ikke nødvendig? Det hadde jeg ikke respektert. Min lege har vurdert mitt barn individuelt og sagt at det kan gå i bhg etter å hatt en feberepisode kvelden før, dersom allmenntilstanden er god. Mitt barn har ofte litt forhøyet temp på kvelden, og det kan like gjerne være pga aktivitet. Tar du en joggetur har sikkert du også forhøyet temp!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Sånn er reglene her og En feberfri dag må de ha hjemme Anonymous poster hash: e4ec2...496
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Her går feber veldig opp og rett ned. Hva gjør man da? Ser selvfølgelig an formen men som regel er den strålende. Litt mer usikker imorgen, sov i 40min idag etter bhg. Vekte henne kl17 og var sovnet før 19.30. Men har dere alltid en feberfri dag hjemme når d svinger veldig ? Anonymous poster hash: 6b1fb...2e0 Jeg leverte aldri barna mine i bhg. før jeg vet om de har vært feberfri en hel dag. Det er kjempe slitsomt å være i bhg. om man ikke er helt i form. Høyt tempo og mye bråk hele dagen. Min sønn var sånn som kunne våkne feberfri men få feber utover ettermiddagen... Leverer heller ikke til skolen nå før jeg vet de er friske, men nå er de store nok til å sette ord på det selv. Anonymous poster hash: a26d5...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå