Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Når og hvordan fikk dere barnet til å sovne selv?? Her samsoves det med baby som nekter å ta smokk. Det har vært greit til nå, men hun nærmer seg tre mnd og vil legge seg for natta rundt 20. Jeg vil gjerne være oppe litt til... men hun sovner ikke uten pupp, bortsett fra når hun ligger i vogna. Hun våkner også fort hvis jeg prøver å snike meg ut av senga etger at hun har sovnet. Anonymous poster hash: 2e6fe...61c
Mia_73 Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Min er 1 år og har aldri tatt smokk. Hun sovner helst ved puppen men det har blitt bedre, nå sovner hun og jeg kan legge henne i egen seng. Men husker det første halvår som utrolig slitsomt. Jeg har kjøpt et utall smokker, bestilte tom fra utlandet men hun brakk seg bare. Har aldri lært å ta flaske heller.
mams87 Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Samme her. Han er 6 mnd. Sover hengende på puppen. Bruker ikke smokk.
Barbarella og froskebarna Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Sånn har jeg holdt på i 7 mnd nå... Har lagt meg tidlig mange ganger, for å si det sånn. Har prøvd og prøvd å få henne til å sove selv om jeg går ut, og det har gått bedre og bedre. Men hun våkner ofte og må ha mer pupp 1-2 ganger før jeg legger meg selv. Lei. Nå kommer vi til å lære henne å finne søvnen selv ved å legge henne og ikke ta henne opp. Bare sitte hos henne når hun gråter.
Edelweis Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Ingen av mine 4 har villet ha smokk. Men 3 av dæm har hatt tommelen i stedet. Førdte brukte ingenting men sovnet likevel.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Mme barn her og ingen smokk. Han er et år drikker et par vannflasker om natta. Prøver å kutte ut, men et lite kose behov han har. Når han fikk egen koseklut kuttet han flere flasker løpet av en uke. Anonymous poster hash: d9f6a...d17
mams87 Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Sånn har jeg holdt på i 7 mnd nå... Har lagt meg tidlig mange ganger, for å si det sånn. Har prøvd og prøvd å få henne til å sove selv om jeg går ut, og det har gått bedre og bedre. Men hun våkner ofte og må ha mer pupp 1-2 ganger før jeg legger meg selv. Lei. Nå kommer vi til å lære henne å finne søvnen selv ved å legge henne og ikke ta henne opp. Bare sitte hos henne når hun gråter. Vi skal ta '' fighten '' også. Gruer meg
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Min på 13 mnd har aldri tatt hverken smokk eller flaske. I noen form. Jeg har måttet puppe ham i søvn lenge. Etterhvert fikk han bare pupp en stund, før jeg så la ham over i senga hans. Så har jeg ligget inntil ham til han sovna. En periode tok det evigheter før han sovna uten pupp, og jeg har måttet gå inn til ham mange ganger ila en kveld. Men det har kommet seg etterhvert, og nå har han avvent seg selv helt. Ved leggetid legger jeg man nå ned, ligger ved siden av ham, og synger for ham. Hender jeg må inn noen ganger ila kvelden, men det holder å legge ham ned og si at det er natta. Så det går seg til. Men mens det står på er det slitsomt, det skjønner jeg. Men sånn er det nok en periode, så vil det gå over.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Min på snart 3 år har ikke tatt smokk og han har sovet rundt så og si fra 8 uker gammel. Jeg bare la han i sengen og hvis han gråt gikk jeg inn til han roet seg så ut og sånn fortsatte jeg. Mine søsters barn har heller ikke tatt smokk og ingen har hatt noen problemer. Anonymous poster hash: 89d9c...5ce
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Min første brukte ikke smokk. Etter å ha blitt tipset om det, prøvde jeg etterhvert å legge en flortynn klut halveis over ansiktet hans når ha skulle sove, fungerte litt som en koseklut. Dette trikset fungerte kjempefint på han Det ble litt som en "sovekatalysator", eller en trygg sak han forbandt med soving. Anonymous poster hash: b6e7d...c26
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Tusen takk for svar! Jeg legger en sånn koseklut-kanin ved kinnet hennes når hun sover i vogna. Håper den vil bli forbundet med soving inne også snart. Hun sover nesten hele natten da i det minste (så lenge hun sover sammen med meg). Får se hvordan det går etterhvert. lykke til til barbarella- håper det blir en rask tilvenning! Anonymous poster hash: 2e6fe...61c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Min tok ikke smokk, men var heller ikke avhengig av å puppes i søvn. Fikk mat på sengekanten, ble deretter lagt i sin egen seng og sovnet der. Slik var det fra dag 1, så det var aldri noe problem med leggingen. Merket det derimot på kveldene, da hun hadde et enormt sugebehov de første månedene. Fikk koseklut da hun var noen uker, denne gnur hun mot nesa når hun skal sove. Tok plutselig smokk da hun var 7 mnd gammel. Får den kun når hun skal sove Anonymous poster hash: a08fa...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Mine har ikke brukt smokk eller flaske. Ammet jo en goooood del i mange måneder, men tok det gradvis med avvenning. Må huske å ta kampene når du vet på forhånd at du orker gjennomføre. F.eks. begynne å legge babyen rett før den har sovnet ved puppen. Blir jo noen protester, men avhengig av hvor gammel babyen er tilpasser en trøsten.. Jeg tok det i alle fall gradvis og fulgte magefølelsen. Har dog mistet myyyyye nattesøvn Beste tipset uansett smokk eller ikke vil jeg si er faste rutiner hver kveld, da vet babyen den snart skal sove og puppen blir etterhvert ikke eneste assosiasjon ifh til leggingen. Anonymous poster hash: 50dd6...f79
BellaSuz Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Mine har ikke brukt smokk, bortsett fra 2 uker den første tiden. Førstemann tok heldigvis flaske, men ikke lille frøken. Førstemann ble ammet i søvn fram til han var 6 mnd, da var det pupp og så på eget rom og sov natta gjennom. Lille frøken ble ammet i søvn fram til ca 7/8 mnd, deretter pupp og så i egen seng. Fikk heller ikke nattapupp lengre da. Det har gått veldig fint synes jeg, og det er jo så fint at man slipper smokkeavvenningen:)
skinnfilla Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Min hang i puppen døgnet rundt... Ville ikke ha flaske heller, Hun fikk sovepupp til ca 15 mnd, da fikk mor nok Hun ble ganske så forbanna når hun skjønte hva som var på gang, men det gikk seg fort til. Jeg satt med henne på fanget og sang og lullet. Hun på sin side, var rasende 3. Kvelden sovnet hun på få minutter og etter det var allting glemt
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Har tvillinger som ikke brukte smokk. Jenta tar tommelen, men ikke vært noe problem ved legging med noen av dem. Anonymous poster hash: ab2e8...b37
Zalosalutt Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Barnet sovnet med puppen i munn. Satt gjerne 35-40 min så barnet rakk å komme i dypere søvn og så flyttet jeg meg. Holdt på et år, vi samsov og det synes jeg gikk veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Har ikke vært nødt til å "finne søvnen" selv i den alderen du beskriver. Vi var hos henne til hun sovnet eller i nærheten. Anonymous poster hash: d4dc5...091
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 Eldste ville aldri sove uansett, så helt grusomt å få henne til å sove noen få timer i løpet av døgnet de første 5mnd. Hun var bare blid og fornøyd, så ingen suttring. Hun lå på gulvet forran sofaen på kvelden når jeg lå på sofaen og var helt skutt. Jeg ville jo igrunn legge meg for å sove klokka åtte, for jeg hadde jo konstant søvnmangel. Så da ble gulvet svaret for at jeg kunne hvile meg på sofaen om kvelden. Tv var vist spennende, se litt der, skravle litt med meg i sofaen før hun så litt mer tv. Når ungen først sovnet rundt 05 så sier vel det litt, og morran for henne startet igjen mellom 08-09. Var jeg heldig var det en times søvn i løpet av dagen. Jihaaaaa... Prøvde med smokk og alt mulih, men helt nytteløst. Nr2 var en sovebaby. Sovnet av seg selv når jeg la henne i senga. Sovna gjerne før jeg fikk langt henne under dyna. Når hun ammet sovnet hun, så da var det bare å legge henne i vogna, senga eller noe annet sted. Slik har hun bare fortsatt. Har tre tantebarn som ikke har brukt smokk heller. De har sovnet av seg selv i senga. Han mellomste var litt lik mitt første barn. Sov minimalt, men bare glad og fornøyd. Anonymous poster hash: fd302...bb2
Jenny251210 Skrevet 26. mars 2014 #20 Skrevet 26. mars 2014 Puppeunge her, til de grader Aldri brukt smokk.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #21 Skrevet 26. mars 2014 Ingen av mine tok smokk. Med storebror ammet jeg enten i søvnen eller så bysset jeg, noe som førte til at det ble mye oppvåking om natta og han klarte ikke å finne søvnen igjen. Ble til at det ble mye byssing på meg etter hvert. Og han veide ikke lite heller. Da han var 3 måneder veide han allerede 7,2 kg av kun mm. Jeg sleit virkelig ut, der og da bestemte meg derfor at neste unge så skulle jeg lære h*n å finne søvnen så fort som mulig. Da lillesøster kom til verden, lærte jeg hun å finne søvnen allerede da vi lå i barsel avdeling. Siden det var midt på sommeren, var det få som fødet da, ble til at jeg fikk enerom. I stedenfor og ammet henne i søvnen, lirket jeg henne ut av puppen i det jeg så at hun var trøtt, i begynnelse våknet hun av det. Om hun ikke begynte å skrike da, lot jeg henne bare ligge der helt til hun sovnet av. Om hun skrek, så tok jeg henne opp og lot hun ligge på fanget eller armen min uten byssing. Når jeg så at hun begynte å bli skikkelig trøtt, og øyene begynte å glippe igjen, la jeg henne forsiktig i senga. Etter noe få ganger gjentangelse fant hun søvnen av seg selv. Fra da av når jeg så trøtthetstegn fra henne, la jeg henne bare ned i senga og vips sovne hun av Nå er hun 7 måneder gammel, og får 2 grøt måltider om dagen + middag + x antall ganger mm, legger seg kl.19.30 hver kveld, og sovner raskt inn. Om hun våkner i løpet av natta, og er fortsatt trøtt så sovner hun bare igjen av seg selv. Jeg er utrolig glad for at jeg tok dette grepet tidlig, endelig får jeg egen tid på kvelden og kan f.eks dra ut en tur om jeg vil uten at jeg er fastlåst slik som jeg gjorde med storebror.Må også nevne at begge mine tok verken smok eller flasker. Anonymous poster hash: 80ee3...73e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå