Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, 

jeg er ny her inne i forumet og jeg og samboeren min har akkurat så vidt startet å prøve og bli gravide for første gang. Det var i grunn spennende nok å bare tenke på at vi ahr lyst til å prøve, men nå som vi er i gang tar tankene helt av! Tre dager inn i 2014 fant jeg ut at jeg har endometriose og hadde en laparoskopi for litt under 2 uker siden. Jeg hadde eggløsning i samme periode som operasjonen og vi hadde ubeskyttet sex i dagene før. Har jo et lite spørsmål som surrer og går i hodet om det er mulig at jeg er gravid allerede?! Altså, jeg vet jeg må vente til forventet mensen, men det er jo så spennende. Siden dette var skravlekroken tenkte jeg egentig hovedsaklig å få spy ut litt tanker til andre som prøver å bli gravide, med tanke på at jeg og samboeren min har bestemt oss for å ikke si dette til noen før vi er helt sikre på at det er en spire i magen. 

Selv om jeg er superspent på dette med å bli gravid så har jeg lyst til at babyen ikke er "tvunget" fram. Når jeg sier det mener jeg bare at jeg ikke vil at sexen skal bli anstrengt fordi man prøver så hardt liksom. 

Noen som tenker litt som meg? 

Er veldig spent, jeg har per i dag hatt, og har, pre-menstrual smerter i magen. Er spennende å se om tante rød dukker opp om to-tre dager. Noen som har hatt disse smertene, men at tante rød ikke har kommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som ønsker å dele noen tanker? Jeg fyller snart 21, kanskje det er noen i samme aldersgruppe som vil prate litt med meg? For min del bryr jeg meg ikke så mye om alder, men vil gjerne få snakke med noen :) Noen andre som nettopp har begynt å prøve og bli gravid nylig? 

Skrevet

Hei. Jeg er 20, blir 21 i juli. Er mest sannsynlig gravid nå. (Testene klarer ikke bestemme seg) :) sambo er ikke helt sikker på om han er glad eller nervøs enda men det kommer nokk ;) "vi" har hvertfall slutta med ppiller for ca 3 mnd siden etter råd fra lege. Hadde menstruasjon i 5 uker sammenhengende så lege ba meg slutte på pilla for å se om det hjalp. Når allt stabiliserte seg ble sambo & jeg enige om å la naturen gå sin gang & se hva som skjer. Siden jeg må planlegge ihjel allt mulig driver jeg å leser allt jeg kommer over av stoff om utstyr, råd osv for å få tiden til å gå... :)

Skrevet

Hei. Jeg er 20, blir 21 i juli. Er mest sannsynlig gravid nå. (Testene klarer ikke bestemme seg) :) sambo er ikke helt sikker på om han er glad eller nervøs enda men det kommer nokk ;) "vi" har hvertfall slutta med ppiller for ca 3 mnd siden etter råd fra lege. Hadde menstruasjon i 5 uker sammenhengende så lege ba meg slutte på pilla for å se om det hjalp. Når allt stabiliserte seg ble sambo & jeg enige om å la naturen gå sin gang & se hva som skjer. Siden jeg må planlegge ihjel allt mulig driver jeg å leser allt jeg kommer over av stoff om utstyr, råd osv for å få tiden til å gå... :)

Så artig da! Hvor lenge tror du at du er på vei? Har du fått noen tegn som forteller deg at du er gravid enda?  Både jeg og samboeren er både nervøse og glade på en gang. Det blir jo en ny og stor endring, men vi er veldig klare for det :) Jeg også ganskel glad i tanken om å la naturen gå sin gang, men jeg har egentilg en frist til september å bli gravid med tanke på endometriosen. Er jeg ikke gravid innen da, må jeg begynne på en behandling for sykdommen og da er det ikke mulig å bli gravid på en stund. Hadde vært gøy om vi begge var garvide på samme tid nå da! Ønsker deg masse lykke til! :)

Skrevet

Så artig da! Hvor lenge tror du at du er på vei? Har du fått noen tegn som forteller deg at du er gravid enda?  Både jeg og samboeren er både nervøse og glade på en gang. Det blir jo en ny og stor endring, men vi er veldig klare for det :) Jeg også ganskel glad i tanken om å la naturen gå sin gang, men jeg har egentilg en frist til september å bli gravid med tanke på endometriosen. Er jeg ikke gravid innen da, må jeg begynne på en behandling for sykdommen og da er det ikke mulig å bli gravid på en stund. Hadde vært gøy om vi begge var garvide på samme tid nå da! Ønsker deg masse lykke til! :)

kan være allt fra 5 til 1 uke på vei om det er noe, tegn er det masse av, kvalm bleik lite søvn & legger på meg :o hadde besøk av foreldrene mine i går & mamma hadde ikke kommet inn døra en gang før hu sa "så bleik du er! du er ikke gravid vell?" så hvem vet, kansje mor har rett. har tatt en test men den var blank så har valgt å vente litt før neste. i mellom tiden kan man jo øve på våke netter med mage syk valp som må ut hvert 10 min. :P

Skrevet

kan være allt fra 5 til 1 uke på vei om det er noe, tegn er det masse av, kvalm bleik lite søvn & legger på meg :o hadde besøk av foreldrene mine i går & mamma hadde ikke kommet inn døra en gang før hu sa "så bleik du er! du er ikke gravid vell?" så hvem vet, kansje mor har rett. har tatt en test men den var blank så har valgt å vente litt før neste. i mellom tiden kan man jo øve på våke netter med mage syk valp som må ut hvert 10 min. :P

Såpass ja! Ja, da er det vel bare å vente... :) Du har jo ganske sikre tegn på graviditet der, men det er ikke gøy å sitte på pinebenken.

Skrevet

Har dere bestemt et utvalg av navn enda eller? Jeg og samboeren min vet at vi har lyst på tre stykker og vi har lyst til å gi dem tre av disse navnene: 

Samuel
Saga
Milo
Jamie
Olivia

Vi har vanskeligere for å bli enige om jentenavn enn guttenavn. Synes i grunn det finnes flere fine guttenavn enn for jenter.

Skrevet (endret)

Har tenkt endel men ikke kommet fram til en liste vi er enige om. Leter meg gal etter et indisk navn som kan brukes i Norge & Sverige :P lettere sakt en gjordt tydeligvis... Sambo mener dessuten at han bare kan lage gutter så jente navn trenger vi ikke ;) akkurat nå har jeg litt dilla på kailas til gutt & Iben til jente (de passer jo sååå fint samme liksom ;))

Endret av Pom-mom
Skrevet

Hvorfor spesifikt indiske navn? Kailas var superstilig og jeg er enig i at det passer bra sammen med Iben :) 

Skrevet (endret)

Hvorfor spesifikt indiske navn? Kailas var superstilig og jeg er enig i at det passer bra sammen med Iben :)

sambo er svensk indisk så vi ønsker å ha et indisk mellom navn hvertfall. vanskelig å kombinere med et norsk navn vi liker begge to men det kommer nokk tilslutt.

Endret av Pom-mom
Skrevet

Åja, det var jo en del faktorer som må passe sammen :P Hvilke tre liker du best av min liste?

Skrevet

liker Saga, det er ganske nytt for meg. kjenner ingen som heter det & det er jo litt gøy å være først ute med et navn. 
Milo er kjempe søtt. ser for meg en herlig liten unge :)
Jamie, har en nyderlig liten tremening i NY som heter james han blir kalt jamie, så da er jo det naturligvs det søteste navnet noen sinne. 
Olivia er  mote navn i år i følge de andre damene her. men jeg liker det :) har akkuratt fått dratt ut av sambo at om det blir jente på oss så er det helt ok om ungen får ett av disse navnene : erle, Eveline, Emmeline, tomine, Danica & iben. så det er jo en start :) han har veeldig lyst på en gutt så det å snakke om jente navn osv er ikke så poppulært men greit å ha noen navn i bak hånd uasett :)

Skrevet

Ha! Supert, du tok ut de tre jeg liker beset også! :) Jeg visste ikke at Olivia var trendnavn i år...

Det som er viktig for meg er at navnene skal være mulig å si på engelsk med tanke på at faren min er fra USA.

Det var en liste med fine navn! Har selv vurdert både Emeline og Tomine, men bestevenninna mi heter Emeline og jeg kjenner en som heter Tomine, men jeg synes du skal kjøre på med ett av de navnene :D Haha, du skal se at han ikke kommer til å bli skuffa i det hele tatt første gang han får se babyen sin uansett om det blir en jente ;) Det er visstnok love at first sight! ^^

Skrevet

Ha! Supert, du tok ut de tre jeg liker beset også! :) Jeg visste ikke at Olivia var trendnavn i år...

Det som er viktig for meg er at navnene skal være mulig å si på engelsk med tanke på at faren min er fra USA.

Det var en liste med fine navn! Har selv vurdert både Emeline og Tomine, men bestevenninna mi heter Emeline og jeg kjenner en som heter Tomine, men jeg synes du skal kjøre på med ett av de navnene :D Haha, du skal se at han ikke kommer til å bli skuffa i det hele tatt første gang han får se babyen sin uansett om det blir en jente ;) Det er visstnok love at first sight! ^^

ja det er klart ;) han er kjempe flink med barn også :) han kommer til å bli kjempe glad uansett, prøver å si til han at jenter kan også gå på judo osv :) han var ikke helt overbevist men får ringe søstra hans & be a dra han med på trening eller noe hehe hu kan at han i judo nå :D

Skrevet

Da har jeg forventet mensen idag... Det er ganske spennende! Har hatt en del  pre-mestruelle smerter de fire siste dagene, så skal vel ikke håpe for mye...!! Hvordan Er det med deg Pom-mom, fått noe mer tydelig svar enda?

Skrevet

Så spennende! Nei tengte jeg skulle kjøpe en test i dag :) klarer ikke vente lenger. Nå er mens over 2 uker sen også (ikke at det er uvanlig) så nå har nysjerrigheten tatt over hånd her :) grugleder meg veldig

Skrevet

Masse lykke til til deg! Jeg tok nettopp en test og den var negativ... :/

Skrevet

Masse lykke til til deg! Jeg tok nettopp en test og den var negativ... :/

så synd :( 

Skrevet

Hvordan var testresultatene dine? :)

Skrevet

Hvordan var testresultatene dine? :)

butikken var utsolgt så må en tur på apoteket i morgen, tenkte jeg skulle kjøpe en sån med ukes indikator også :) gru gleder meg veldig til svaret men er blitt kavalm på morgenen & kvelden nå så tegnene blir fler & fler

Skrevet

Så spennende! Hold meg oppdatert da :D Lykke til!

Skrevet

Så spennende! Hold meg oppdatert da :D Lykke til!

da har man somla seg til å ta en test, den var negativ :( men fortsatt ingen mens så skal teste igjen om det ikke kommer noe mens om noen uker. x fingra :D

Skrevet

Ojj, det var dumt! Og kanskje litt rart? Du har kanskje ikke produsert så mye hcg enda, noen er visstnok treigere på det ;) krysser fingre og tær! 

Jeg fikk mensen fire dager enn jeg forventet, men det kan tenkes at jeg feilberegnet syklusen min. OM halvannen uke er det rett på 2pp. Gleder meg! :P

Gleder meg fil å høre glad nyhet fra deg snart også :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...